رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی مطرح کرد؛
تأکید بر نقش راهبردی جهاددانشگاهی در تحقق سند ملی گیاهان دارویی و تکمیل زنجیره ارزش
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، نشست شورای ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی با حضور مسئولان و اعضای این ستاد به ریاست دکتر حسین افشین در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری برگزار شد.
در این نشست، دکتر نسرین قوامی عضو هیأت علمی و رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، به تشریح ظرفیتها و دستاوردهای جهاددانشگاهی در این حوزه پرداخت.
وی با اشاره به یکی از بندهای سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی مبنی بر راهاندازی انستیتو تحقیقات ملی و مرکز بینالمللی تحقیق و توسعه در این زمینه اظهار کرد: جهاددانشگاهی با تأسیس پژوهشکده گیاهان دارویی بیش از سه دهه پیش، عملاً گام مهمی در تحقق این هدف ملی برداشته است.
قوامی افزود: این اقدام نشاندهنده عزم جدی جهاددانشگاهی برای ایفای نقش مؤثر در تجمیع توانمندیهای علمی و پژوهشی کشور و ایجاد بستر مناسب برای تعاملات بینالمللی در حوزه گیاهان دارویی و فرآوردههای طبیعی است.
وی همچنین با اشاره به فعالیتهای پژوهشی و فناورانه این نهاد در حوزه طب فراگیر گفت: پژوهشگاه ملی سرطان جهاددانشگاهی در فاصله سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹، سه دوره ملی طب فراگیر و سرطان را برگزار کرده که بیانگر رویکرد این نهاد در تلفیق دانش طب رایج با رویکردهای مکمل و سنتی در درمان سرطان است.
رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی ادامه داد: این پژوهشکده در سال ۱۴۰۳ نخستین فبلب تخصصی گیاهان دارویی و فرآوردههای طبیعی را راهاندازی کرد و در حال حاضر مراحل اخذ مجوز از وزارت علوم را طی میکند.
وی در پایان تأکید کرد: راهاندازی این فبلب گامی مهم در توانمندسازی پژوهشگران، دانشجویان و فعالان حوزه گیاهان دارویی برای تبدیل ایدهها به نمونههای اولیه و محصولات قابل عرضه در بازار به شمار میرود.


نظر شما :