پژوهشی - آرشیو

کلینیک تخصصی دندانپزشکی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان تنها کلینیک منتخب دانشگاه علوم پزشکی در درمان بیماران دهان و دندان در شرایط کرونا شناخته شد.

خدمتی دیگر از جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان در شرایط بهداشتی موجود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان، دکتر منصور تاجری رییس جهاددانشگاهی واحد استان با اغلام این خبر اظهار داشت: با توجه به شرایط بهداشتی موجود ناشی از کرونا ویروس و تعطیلی مطب‌های دندانپزشکی و الزام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر انجام خدمات دندانپزشکی منحصرا توسط کلینیک‌های منتخب دانشگاههای پزشکی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، کلینیک تخصصی دندانپزشکی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان با توجه به برخورداری از تجهیزات کامل و انجام کلیه خدمات از صفر تا صد ، توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به عنوان تنها کلینیک منتخب این دانشگاه در درمان بیماران اورژانسی دهان و دندان انتخاب گردید.

ادامه مطلب
پایش سلامت کارکنان در برابر ویروس کرونا/ غربالگری و جداسازی افراد بیمار
به همت سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران انجام می شود؛

پایش سلامت کارکنان در برابر ویروس کرونا/ غربالگری و جداسازی افراد بیمار

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، با توجه به حضور بخشی از کارکنان ادارات در محل کار در شرایط تداوم شیوع کرونا در کشور، سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران طرحی تحت عنوان «پایش سلامت کارکنان در برابر ویروس کرونا» با هدف حفظ سلامت کارکنان در برابر بیماری کووید ۱۹ را به اجرا درمی آورد.

ادامه مطلب
مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خبر داد:

امکان ثبت نام اینترنتی ذخیره سازی خون بند ناف

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، ملیحه بهنامیان گفت:با توجه به شرایطی که با ظهور ویروس کرونا در کشور اتفاق افتاد ثبت نام جهت ذخیره سازی خون بند ناف نوزدان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

ادامه مطلب

نکاتی درباره‌ی سلامت جنسی در ایام قرنطینه‌ی کرونا

به گزارش روابط عمومی مرکز درمان ناباروری ابن سینا جهاددانشگاهی؛ شاداب شاه علی عضو تیم تخصصی کلینیک سلامت جنسی ابن‌سینا درباره امکان انتقال ویروس کووید-۱۹ از طریق روابط زناشویی گفت: هیچ مدرکی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق روابط زناشویی وجود ندارد و هنوز گزارشی از یافت شدن ویروس در ترشحات دستگاه تناسلی آقایان و خانم ها گزارش نشده است. با این حال، در صورت ابتلا یکی از طرفین به کووید ۱۹ به دنبال انجام روابط زناشویى ممکن است از طریق تنفس و هوای بازدم و یا از طریق بزاق قابل انتقال است.

ادامه مطلب
ورود به مرحله‌ی تست مزرعه؛ تحویل اولین محموله‌ی مبارزه با آفت کرم خراط برنج
توسط سازمان جهاددانشگاهی تهران انجام شد؛

ورود به مرحله‌ی تست مزرعه؛ تحویل اولین محموله‌ی مبارزه با آفت کرم خراط برنج

بسته های حاوی لورهای آماده شده با مواد موثر داخلی فرمون جنسی مبارزه با آفت کرم خراط و ساقه خوار برنج توسط حوزه پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی تهران تولید شده و پس از تست کیفیت، برای تایید اثر میدانی به ۶ استان کشور تحویل داده شد.

ادامه مطلب

مزیت اقتصادی تولید سرکه عناب

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: با توجه به وجود مقدار زیاد ترکیبات کربوهیدراتی در عناب به عنوان مهم‌ترین عامل در فرآیند تولید سرکه طبیعی و همچنین استفاده از عناب‌های درجه دو و سه، تولید سرکه از عناب دارای مزیت اقصادی بسیار خوبی است.

ادامه مطلب

راه‌اندازی «چالش فرصت‌سازی کرونا» برای ایده‌های جدید

«چالش فرصت سازی کرونا» به‌منظور دستیابی به راه‌حل‌های نوآورانه برای چالش‌های پیش رو در حیطه سلامت راه‌اندازی شد. به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، امروزه با توجه به اهمیتی که موضوع بیماری کرونا در جهان پیدا کرده است، «چالش فرصت‌سازی کرونا» توسط مرکز نوآوری و شتاب‌دهی منش سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران در فروردین ۹۹ آغاز شده است و این مرکز آماده‌ی حمایت و سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌ها و محصولات با محوریت این ویروس است.

ادامه مطلب
با توجه به شیوع بیماری‌های فراگیر؛

لزوم دسترسی و تکمیل مجموعه‌های سلولی استاندارد از اقوام و نژادهای ایرانی

در سال ۱۳۸۹، مرکز ملی ذخایز ژنتیکی و زیستی ایران طرحی را در زمینه‌ی ایجاد بانک سلول‌های لنفوبلاستوئیدی از اقوام مختلف جمعیت ایرانی آغاز کرد که هدف از آن تهیه‌ی منبع ژنتیکی پایا و آماده برای انواع مطالعات علوم زیست پزشکی و علوم انسانی و مقاصد پدافندی بود؛ متاسفانه این طرح به‌دلیل کافی نبودن بودجه و نیروی انسانی و با شروع تحریم‌های اقتصادی در نیمه‌ی راه متوقف شده است.

ادامه مطلب
ارایه‌ی بسته‌ی جامع غربالگری و ایمن‌سازی محیط کار در برابر ویروس کرونا
به همت جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی برای حفظ سلامت پرسنل شاغل انجام می‌شود؛

ارایه‌ی بسته‌ی جامع غربالگری و ایمن‌سازی محیط کار در برابر ویروس کرونا

بسته‌ی پیشنهادی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با هدف پیشگیری از ویروس کرونا جهت ایمن‌سازی محیط و حفظ سلامت پرسنل شاغل ارایه شد.

ادامه مطلب
گام بزرگ پژوهشگران در مهار سرطان:

تشخیص ۵۰ نوع سرطان توسط هوش مصنوعی

سیناپرس: تیمی از پژوهشگران با بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوش مصنوعی موفق به طراحی ابزاری شده است که بامطالعه ذرات دی ان ای خون، ابتلای به ۵۰ نوع سرطان را با دقت ۹۹ درصدی تشخیص دهد.

ادامه مطلب
به بهانه‌ی روز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی؛

نگهداری ۵۰ هزار نمونه‌ی زیستی در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی جهاددانشگاهی

امروز روز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی است. ذخایر ژنتیکی و زیستی برای کشورهای مختلف اهمیت بسیار زیادی دارند و مراکز نگهداری از نمونه‌های ژنتیکی و زیستی از این بابت دارای اهمیت هستند که نقش مهمی در تحقیقات بیوتکنولوژی و توسعه محصولات بیوتکنولوژیکی دارند. توسعه محصولات بیوتکنولوژیکی تاثیر مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی کشورها دارد.

ادامه مطلب

تولید ماسک و لباس بیمارستانی توسط سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی از تولید ماسک و لباس بیمارستانی در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز با همکاری بسیج دانشجویی استان و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خبر داد.

ادامه مطلب

اقدام جهادگران جهاددانشگاهی قزوین برای توزیع اقلام بهداشتی

مسوول شبکه توزیع یک فروشگاه مجازی اقلام بهداشتی گفت: جهاددانشگاهی قزوین با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان بسته‌بندی و توزیع اقلام بهداشتی را عملیاتی می‌کند و در این روش هزینه ارسال رایگان بوده و اقلام به قیمت مصرف‌کننده به فروش خواهد رسید.

ادامه مطلب
در ایام نوروز انجام می‌شود؛

ارایه‌ی خدمات درمانگاه تخصصی دیابت و ترمیم زخم پای دیابتی جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی

رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی گفت: درمانگاه تخصصی دیابت و ترمیم زخم پای دیابتی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ایام تعطیلات نوروزی حسب وظایف ذاتی و جهادی خود و بر اساس برنامه ریزی و هماهنگی های بعمل آمده خدمات تخصصی و درمانی در این حوزه به مردم ارایه کرده است.

ادامه مطلب
افتتاح آزمایشگاه پیشرفته تشخیص کرونا ویروس در پژوهشگاه ابن سینا جهاددانشگاهی

افتتاح آزمایشگاه پیشرفته تشخیص کرونا ویروس در پژوهشگاه ابن سینا جهاددانشگاهی

پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا، آزمایشگاه پیشرفته تشخیص کرونا ویروس را با بکارگیری از پیشرفته ترین تجهیزات و تکنیک های استاندارد مولکولی در فضایی کاملا ایزوله و استاندارد افتتاح کرد.

ادامه مطلب