پژوهشی - آرشیو

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان جهاددانشگاهی:

آماده صدور دانش ذخیره‌سازی خون بندناف به کشورهای مختلف هستیم

مدیرعامل بانک خون بندناف با بیان اینکه در طی سال‌های مختلف روند رو به رشدی در ذخیره‌سازی خون بند ناف داریم، گفت: از افتخارات ما این است که دانش ذخیره‌سازی خون بندناف در کشور ما بومی است و آمادگی صادرات این دانش را داریم.

ادامه مطلب

نشست مشترک معاون پژوهشی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با عضو هیت علمی دانشگاه شاهد

در نشست مشترک معاون پژوهشی و اعضای گروه پژوهشی سالمندی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با عضو هیت علمی دانشگاه شاهد ابعاد حوزه‌های مرتبط با سالمندی و تدوین فرایندهای همکاری مشترک بررسی شد.

ادامه مطلب
ضرورت پیوند میان حوزه‌ی تجار‌ی‌سازی و فناوری
معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی تاکید کرد:

ضرورت پیوند میان حوزه‌ی تجار‌ی‌سازی و فناوری

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در گردهمایی روسا، معاونان و دبیران پارک ها، مراکز رشد و مراکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی از ضرورت ایجاد پیوند میان حوزه تجاری سازی و فناوری تاکید کرد و گفت: باید به دنبال ایجاد سازمانی باشیم که ضمن انجام کارهای پژوهش و اکتشاف، بتواند بهره برداری کند و کارهای تجاری سازی را نیز انجام بدهد

ادامه مطلب
راه‌اندازی مرکز اقماری سرطان پستان در استان گیلان
نماینده‌ی مردم رشت در بازدید از پژوهشکده سرطان معتمد خواستار شد:

راه‌اندازی مرکز اقماری سرطان پستان در استان گیلان

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به همراه رییس واحد جهاددانشگاهی این استان و معاونین و مدیران این واحد، با بازدید از بخش های مختلف پلی کلینیک فوق تخصصی بیماری های پستان پژوهشکده سرطان معتمد در ۲۱ آبان ماه، خواستار راه اندازی مرکز اقماری پژوهشکده سرطان معتمد در استان گیلان شد۸.

ادامه مطلب
مدیر بانک خون بندناف جهاددانشگاهی فارس تاکید کرد:

لزوم ارتقاء آگاهی شهروندان از منافع ذخیره خون بندناف

مدیر بانک خون بندناف جهاددانشگاهی فارس گفت: باید تمام خانواده‌ها بدانند که خون بندناف چه نقشی در درمان بیماری‌های مختلف خواهد داشت و تضمینی است برای درمان بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج.

ادامه مطلب

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان جهاددانشگاهی تهران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان

سازمان جهاددانشگاهی تهران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در راستای توسعه همکاری‌های پژوهشی و کاربردی در سطح استان تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

ادامه مطلب
مدیر مرکز ترمیم زخم‌ جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران تشریح کرد:

درمان موثر زخم های مزمن در نخستین پژوهشکده فناوریهای زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی/ پایان کابوس قطع عضو بیماران دیابتی

مدیر مرکز ترمیم زخم‌ جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: با توجه به شرایطی که داریم قطعاً میزان قطع عضو ما نسبت به گذشته باوجود شیوع بیماری کاهش پیدا کرده است که بخشی به دلیل افزایش اطلاعات بیماران و بخشی به دلیل تکثیر مراکز مشابهی همچون این مرکز است.

ادامه مطلب
برگزاری کارگاه آموزشی «سیاست پژوهی»

برگزاری کارگاه آموزشی «سیاست پژوهی»

کارگاه «سیاست پژوهی» با هدف آشنایی با مهمترین موضوعات در مبحث سیاست‌پژوهی و دانش‌افزایی در این زمینه، به مدت دو روز و با حضور گروهی از اعضای هیئت علمی مجموعه جهاددانشگاهی کشور در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی در روزهای ۱۳ و ۱۴ آبان ماه برگزار شد.

ادامه مطلب
در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو ارایه می‌شود؛

آخرین توانمندی‌های سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در زمینه‌ی تولید قطعات خودرو

سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف با معرفی توانمندی های خود در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو حضور یافت.

ادامه مطلب

جوان‌سازی و بهبود ضایعات پوستی بدون عوارض با استفاده از فیبروبلاست

جوان‌سازی و بهبود ضایعات پوستی یکی از مطالبات جامعه از بخش درمانی در سراسر جهان است. پژوهش‌های اخیر نشان داده‌ است که پیوند سلول‌های فیبروبلاستی خود فرد، می‌تواند موجب جوان‌سازی پوست شود.

ادامه مطلب

آسیب‌پذیری بیشتر «مردان» در برابر عوامل مؤثر بر ناباروری/ هشدار در مورد امواج موبایل

مدیر مرکز خدمات درمان ناباروری ابن سینا ضمن اعلام نرخ ۲۰.۲ درصدی ناباروری در کشور، تأثیرگذاری عوامل محیطی مؤثر در ناباروری را در آقایان نسبت به خانم‌ها بیشتر دانست و تأکید کرد: به ویژه تأثیر "امواج موبایل" بر کاهش میل جنسی و ناباروری افراد تأیید شده که این مورد و "مصرف مواد غذایی نامناسب" می‌تواند تأثیر زودهنگام و واضحی بر ناباروری مردان داشته باشد.

ادامه مطلب

روشی نوین برای درمان ضایعات کبدی

نتایج پژوهش محققان رویان جهاددانشگاهی نشان داد: سلول‌های بنیادی مزانشیمی، کیسه‌هایی (وزیکول) ترشحی تولید و در محیط پیرامون خود آزاد می‌کنند. این وزیکول‌ها دارای اثرات درمانی روی سایر سلول‌ها هستند.

ادامه مطلب
رییس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی خبر داد:

ارمغان رویان برای زوج های نابارور ایرانی و غیر ایرانی / پذیرش سالانه ۵۰۰ زوج نابارور خارجی در این پژوهشگاه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، دکتر عبدالحسین شاهوردی اظهار کرد: دومین گروه از بیماران داخل کشور که برای درمان به خارج از کشور مهاجرت می کردند، زوجین دارای مشکل ناباروری بودند، اما امروزه جدا از اینکه این تعداد بیماران در داخل کشور و در مراکز درمان ناباروری داخل کشور موضوع درمان خود را پیگیری می کنند، بیماران خارج از کشور و عمدتاً کشورهای همسایه نیز برای درمان مشکل ناباروری به ایران می آیند.

ادامه مطلب
فعالیت های درمانی پژوهشگاه رویان رویکرد پژوهشی و آموزشی دارد
رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی:

فعالیت های درمانی پژوهشگاه رویان رویکرد پژوهشی و آموزشی دارد

رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی به معرفی فعالیت های جهاد دانشگاهی در سطح کشور پرداخت و از محصولات استراتژیک و موفقیت های علمی جهاد دانشگاهی به عنوان دستاوردهای عظیم علمی کشور نام برد.

ادامه مطلب