پژوهشی - آرشیو

بررسی راهکارهای جلوگیری از فرونشست زمین در البرز توسط جهاددانشگاهی

رییس جهاد دانشگاهی البرز با بیان اینکه ۳۰ طرح پژوهشی توسط جهاد دانشگاهی البرز طی سه سال اخیر اجرایی شده و یا در دست اجراست؛ گفت: یکی از این طرح‌ها، راهکارهای جلوگیری از فرونشست زمین و روش‌های ممانعت از آن در بخش‌هایی از استان با توجه به نگه داشت منابع آب‌های زیرزمینی توسط جهاد دانشگاهی است.

ادامه مطلب
فرماندار شهرستان بوشهر:

نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی بوشهر بسیار ارزشمند و‌ در مسیر امیدآفرینی است

صالح رحیمی در بازدید از نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی بوشهر ضمن تقدیر از برگزاری این نمایشگاه ارزشمند گفت: این نمایشگاه در مسیر امیدآفرینی و جهاد تببین است.

ادامه مطلب
اساسنامه جایزه زنده‌یادسعید کاظمی آشتیانی تصویب شد
با رای اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی؛

اساسنامه جایزه زنده‌یادسعید کاظمی آشتیانی تصویب شد

با رای اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه جایزه زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی، باهدف معرفی و قدردانی از برترین دانشمندان و فناوران در حوزه درمان ناباروری، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به تصویب رسید.

ادامه مطلب
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر مطرح کرد:

اقدامات بسیار ارزشمند جهاددانشگاهی در حوزه نفت و گاز

محسن پاپری زارعی در بازدید از نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی بر اساس مزیت های استان در حال توسعه فناوری است که این اقدام بسیار ارزشمند است.

ادامه مطلب
رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابت کشور:

اعلام امادگی برای ایجاد مرکز درمان زخم دیابت با جهاددانشگاهی اردبیل

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابت کشور گفت: برای راه‌اندازی و آموزش درمان زخم دیابت در استان اردبیل با همکاری جهاددانشگاهی اعلام آمادگی می‌کنیم.

ادامه مطلب

به‌روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی جهاددانشگاهی استان مرکزی ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی اظهارکرد: به‌روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی و نوسازی آزمایشگاه درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان، ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

ادامه مطلب
با همکاری جهاددانشگاهی خراسان رضوی؛

نشست سکونتگاه‌های غیررسمی برگزار شد

با همکاری گروه پژوهشی توسعه پایدار شهری و منطقه‌ای جهاددانشگاهی خراسان رضوی و سازمان بازآفرینی فضاهای شهرداری مشهد نشست سکونتگاه‌های غیررسمی برگزار شد.

ادامه مطلب

سومین نشست همایش ملی مسئولیت اجتماعی؛ دانشگاه و صنعت برگزار شد

سومین نشست‌ از سلسله نشست‌های همایش ملی مسئولیت اجتماعی؛ دانشگاه و صنعت با حضور مشاورین اجتماعی شرکت ملی نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وزارت نیرو، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، اتاق بازرگانی ایران، گروه صنعتی ایران خودرو، شرکت عالی فرد و... در حوزه CSR در سالن جلسات دانشکده علوم زمین دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد.

ادامه مطلب
در جهاددانشگاهی تهران انجام گرفت؛

آغاز ریز ازدیادی گل‌های زینتی با ارزش و پایه‌های رویشی با خلوص ژنتیکی بالا به کمک فن‌آوری کشت بافت

مجری طرح ریز ازدیادی پایه‌های رویشی با ارزش و عاری از ویروس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی تهران از ریز ازدیادی چندین نمونه از گل‌های زینتی با ارزش انواع مختلف پایه‌های رویشی تجاری با خلوص ژنتیکی بالا به کمک فن‌آوری کشت بافت در جهاد دانشگاهی تهران خبر داد.

ادامه مطلب

مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم، بازوی فرزندآوری در استان

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان قم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر فرزندآوری و جوانی جمعیت بیان کرد: در راستای اجرای صحیح این سیاست مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم بازوی فرزنداوری در استان است.

ادامه مطلب
تلاش جهاددانشگاهی برای تولید پروبیوتیک‌های پرکاربرد در راستای خودکفایی عرضه خوراک طیور، آبزیان و انسان
مجری طرح فناورانه «تولید پروبیوتیک های پرکاربرد در صنایع» بیان کرد:

تلاش جهاددانشگاهی برای تولید پروبیوتیک‌های پرکاربرد در راستای خودکفایی عرضه خوراک طیور، آبزیان و انسان

مجری طرح فناورانه «تولید پروبیوتیک های پرکاربرد در صنایع» مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی جهاددانشگاهی با تاکید بر این‌که طرح فناورانه تولید پروبیوتیک های پرکاربرد در راستای خودکفایی و تکمیل چرخه تولید و عرضه صنایع تولید خوراک طیور، آبزیان و انسان ارائه می‌شود، افزود: نتایج حاصل از این پژوهش پیش زمینه تولید فرآورده‌هایی فراسودمند در جهت تأمین امنیت غذایی و سلامت کشور را فراهم می‌آورد.

ادامه مطلب

افزایش ۹۷ درصدی ذخیره سلول‌های بنیادی خون بندناف در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی از افزایش۹۷ درصدی عقد قرارداد ذخیره خون بند ناف توسط نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در استان طی تیرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

ادامه مطلب

استقبال از پایان نامه های دانشجویی در مرکز درمان در منزل (دم) / ارائه ۳۰ هزار خدمت به والدین شهدا

مدیر مرکز درمان در منزل (دم) جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: در حوزه تحقیق ، توسعه و بررسی های آماری و ارائه مقالات و پایان نامه های دانشجویی در حوزه فعالیت های مرتبط با مرکز درمان در منزل در تمامی مقاطع کارشناسی ، ارشد و دکتری با دانشجویان حوزه درمان همکاری صورت گرفته است و این مرکز از طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های مرتبط با موضوع درمان در منزل استقبال می کند.

ادامه مطلب

انتشارچهل هشتمین و چهل نهمین شماره از فصلنامه علمی مطالعات شهر ایرانی اسلامی

اداره نشریات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی شماره چهل و هشتم(دوره سیزدهم، تابستان۱۴۰۱) و شماره چهل و نهم ( دوره سیزدهم پاییز ۱۴۰۱)از فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات شهر ایرانی اسلامی را منتشر کرد .

ادامه مطلب

تولید آردهای فراوری شده کینوا در پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی

مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی موادغذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: یکی از فعالیت‏های پژوهشی که این گروه در سال‏های اخیر بر آن تمرکز داشته است، توسعه صنایع تبدیلی کینوا می‏باشد، تولید آردهای فراوری‏شده کینوا از طرح‏های در حال اجرای گروه می‏‏‌‍باشد.

ادامه مطلب