پژوهشی - آرشیو

دستیابی به محصول اولیه دانش فنی و تولید زخم پوش هیدروفایبر در جهاددانشگاهی/ برنامه‌ریزی برای اخذ مجوزها و تجاری‌سازی محصول
«ما می‌توانیم؛ پرونده‌ی ویژه معرفی طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی»

دستیابی به محصول اولیه دانش فنی و تولید زخم پوش هیدروفایبر در جهاددانشگاهی/ برنامه‌ریزی برای اخذ مجوزها و تجاری‌سازی محصول

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، ظرفیت‌ها و توان بالای این نهاد در انجام پروژه های فناورانه سبب شد تا در دوسال گذشته با اعتماد و حمایت مقام معظم رهبری و مساعدت مجلس و دولت، اجرای ۴۱ طرح فناورانه توسط این نهاد آغاز شود، طرح‌هایی که از ابتدای سال جاری اجرای آنها شدت بیشتری گرفت، به‌گونه‌ای که تا پایان سال جاری شاهد به ثمر نشستن بسیاری از آنها خواهیم بود.

ادامه مطلب

استقرار شتابدهنده آمتیس ژن در مرکز نوآوری پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، تفاهم نامه همکاری مشترک پژوهشکده با شتابدهنده آمیتیس ژن در مرکز نوآوری پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی با هدف اجرای برنامه مشترک شتابدهی کسب و کارهای حوزه سلامت با هدف تقویت اکوسیستم کارآفرینی سلامت و تسهیل تولید دانش بنیان در زمینه های مرتبط با علوم پزشکی منعقد شد.

ادامه مطلب
به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت دکتر پروانه فرزانه؛

از پروانگی تا عالم فرزانگی؛ به یاد «پروانه»ای که «فرزانه» بود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر پروانه فرزانه، دانشمندی خستگی‌ناپذیر بود که با همتی والا، بانک سلول‌های جانوری و انسانی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران را با بیش از هزار و چهارصد رده سلولی تأسیس کرد. اکنون این بانک، مجموعه‌ای از توانمندی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حوزه علوم سلولی، زیست‌فناوری و پزشکی برای تأمین نیاز مراکز علمی، دانشگاهی، صنعتی و کمک به حفظ گونه‌های کمیاب کشور فراهم آورده است.

ادامه مطلب
در پژوهشکده بیوتکنولوژی صنعتی جهاددانشگاهی خراسان رضوی انجام شد؛

انتصاب اعضای شورای علمی گروه پژوهشی بیوتکنولوژی صنعتی میکروارگانیسم‌ها

طی احکام جداگانه‌ای از سوی رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، اعضای شورای علمی گروه پژوهشی بیوتکنولوژی صنعتی میکروارگانیسم‌های پژوهشکده بیوتکنولوژی صنعتی این سازمان منصوب شدند.

ادامه مطلب
اجرای طرح پژوهشی «انجام مطالعات و تدوین سند آبادانی و پیشرفت شهرستان تفتان»
آغاز همکاری مشترک پژوهشگاه با پژوهشکده سوانح طبیعی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

اجرای طرح پژوهشی «انجام مطالعات و تدوین سند آبادانی و پیشرفت شهرستان تفتان»

قرارداد همکاری مشترک پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی با پژوهشکده سوانح طبیعی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با محوریت پژوهش و اجرای طرح « انجام مطالعات و تدوین سند آبادانی و پیشرفت شهرستان تفتان (استان سیستان و بلوچستان) » منعقد شد.

ادامه مطلب
عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی تشریح کرد:

خواص دارویی گیاهان رنگزا

دکتر حسنعلی نقدی بادی عضو هیات علمی جهاددانشگاهی گفت: رنگها، یکی از پرمصرفترین مواد در صنایع مختلف هستند. امروزه توجه زیادی به جایگزینی رنگدانه های طبیعی به جای رنگ های سنتزی معطوف شده است. یکی از مهمترین منابع جهت تولید رنگدانه های طبیعی، گیاهان میباشند.

ادامه مطلب
جزئیات برگزاری مدرسه تابستانی رویان با محوریت محصولات پیشرفته پزشکی

جزئیات برگزاری مدرسه تابستانی رویان با محوریت محصولات پیشرفته پزشکی

عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی گفت: دوازدهمین مدرسه تابستانی بین‌المللی پژوهشگاه رویان از تاریخ دوم تا پنجم مردادماه ۱۴۰۰ به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. "محصولات پیشرفته سلولی" با رویکرد کاربرد علوم سلولی زیستی، به عنوان موضوع تخصصی دوازدهمین مدرسه تابستانی در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب
بررسی اهداف ۵ ساله برنامه هفتم توسعه جهاددانشگاهی و سیاست‌های بخشی
در چهارصد و چهل و نهمین جلسه شورای علمی جهاددانشگاهی انجام شد؛

بررسی اهداف ۵ ساله برنامه هفتم توسعه جهاددانشگاهی و سیاست‌های بخشی

چهارصد و چهل و نهمین جلسه شورای علمی جهاددانشگاهی با دستور جلسه «بررسی اهداف ۵ ساله برنامه هفتم توسعه جهاددانشگاهی و سیاست‌های بخشی» برگزار شد.

ادامه مطلب
جایزه‌ای برای پرواز «پروانه‌فرزانه»ها در آسمان علم ایران
به بهانه برگزاری دومین دوره «جایزه فرزانه»؛

جایزه‌ای برای پرواز «پروانه‌فرزانه»ها در آسمان علم ایران

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، جایزه فرزانه در حوزه علوم زیست‌پزشکی بر مبنای آثار یا دستاوردهای برجسته نظری یا کاربردی در حوزه زیست‌پزشکی و صرفاً به بانوان اهدا می‌شود. مجموعه فعالیت‌های علمی یا اثر کلی یک فرد بر حوزه‌های علم و فناوری، در گام بعدی مورد توجه هیأت داوران قرار می‌گیرد. ثبت‌نام از سوی فرد امکان‌پذیر نیست و برگزیده نهایی هیأت داوران از بین نامزدهای معرفی‌شده توسط دانشگاه‌ها، مؤسسات و انجمن‌های علمی مرتبط یا دانشمندان و شخصیت‌های علمی انتخاب می‌شود.

ادامه مطلب
عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد:

درمان ورم کلیه با بَسفایج

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر ساره حسینی با اشاره به این‌که بسفایج را با نام‌هایی چون بسپایک، دارچماز، دارحماز، تشتیوان، قمی، اشتران و پولیپود می‌شناسند، گفت: طبیعت این گیاه گرم و خشک است و ترشح صفرا را افزایش می دهد و مصرف دم کرده آن با عناب برای افتادن تکمه بواسیری مفید است.

ادامه مطلب
قول معاون علمی و فناوری رییس جمهور برای حمایت کامل از پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی
در بازدید دکتر ستاری از پارک علم و فناوری البرز صورت گرفت:

قول معاون علمی و فناوری رییس جمهور برای حمایت کامل از پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی، در این بازدید دکتر سورنا ستاری به همراه دکتر شهبازی استاندار البرز، دکتر پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی، دکتر قادری فر رییس مرکز توسعه فناوری­ های راهبردی معاونت علمی و فناوری، دکتر صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهندس عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز و مسوولان استانی با حضور در بخش‌های مختلف این مجموعه از جمله نمایشگاه دائمی محصولات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، از نزدیک با فعالیت‌ها و دستاوردهای پارک علم و فناوری البرز آشنا شد.

ادامه مطلب
عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اظهار کرد:

رازیانه گیاهی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، دکتر نسیم زرین پنجه عضو هیات علمی این پژوهشکده درخصوص خواص گیاه دارویی رازیانه برای بانوان عنوان کرد رازیانه سرشار از ویتامین ب ۹ می‌باشد که برای خانم‌ها بسیار ضروری می باشد. به ویتامین ب۹ اسید فولیک نیز گفته میشود و معمولاً بدن خانم‌ها با کمبود این ویتامین مواجه می‌شود. مخصوصاً در دوره‌ی بارداری مصرف زیاد این ویتامین برای جلوگیری از نقص‌های مادرزادی جنین لازم است.

ادامه مطلب