پیگیری ساخت دستگاه پیشرفته‌ی اوزن‌ساز توسط جهاددانشگاهی قزوین

۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۸ کد : ۱۷۱۴۷ پژوهشی
گزارش ساخت دستگاه پیشرفته‌ی اوزن‌ساز توسط رییس جهاددانشگاهی قزوین در جلسه‌ی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ارایه شد.
پیگیری ساخت دستگاه پیشرفته‌ی اوزن‌ساز توسط جهاددانشگاهی قزوین

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی قزوین، نوزدهمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به ریاست جمالی‌پور استاندار قزوین، معاونان استاندار، پیله‌چی رییس جهاددانشگاهی استان و سایر مسوولان قزوین، صبح امروز 20 فروردین‌ماه در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

در این جلسه، گزارش ساخت دستگاه پیشرفته اوزن‌ساز توسط رییس جهاددانشگاهی استان قزوین ارایه شد.

وی دراین‌باره گفت: دستگاه اوزن‌ساز که به‌صورت گاز و مایع قابلیت تولید دارد، مبتنی بر دانش و فناوری روز دنیاست و می‌تواند در بحث ضد عفونی‌کردن بیمارستانی و صنعتی تحول ایجاد کند. کشورهای پیشرفته با ساخت این دستگاه توانسته‌اند ازآن‌جهت ضد عفونی‌کردن اقلام بهداشتی و تجهیزات بیمارستانی و موارد صنعتی و جلوگیری از یک‌بارمصرف بودن برخی وسایل استفاده نموده و هزینه‌ها را به‌مراتب کاهش دهند.

قدرت گندزدایی بالا ویژگی این دستگاه است

پیله‌چی گفت: این دستگاه قابلیت این را دارد تا در هر ساعت به‌صورت گاز 200 مترمکعب را گندزدایی کرده و به‌صورت مایع در هرروز 4000 لیتر تولید نماید که هردوی این خصوصیات قابلیت ارتقا را نیز دارد. این دستگاه با اتصال به دستگاه‌های مکانیکی این ویژگی را دارد تا در فضاهای با تردد بالا آب ازون‌دار را به‌صورت مه‌پاش انتشار داده تا مانع انتقال ویروس به داخل محیط شود.

در حال حاضر این دستگاه توسط جهاددانشگاهی قزوین با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان در حال ساخت است و مقرر شد با طی مراحل کارشناسی از این دستگاه در استان بهره کافی برده شود.