پژوهشی - آرشیو

برگزاری نشست طب سنتی با محوریت سلامت سالمندی در جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی؛ این نشست به همت معاونت فرهنگی این واحد و همکاری کانون های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکتر محمود خدادوست، پزشک و متخصص طب سنتی به صورت مجازی و حضوری یکم شهریور ماه ساعت ۹ الی۱۱ برگزار می شود.

ادامه مطلب

واکسینه کردن دام‌ها، راه قطع چرخه زندگی انگل کیست هیداتید بین انسان و دام

به گزارش سازمان جهاددانشگاهی تهران، دکتر سید رضا حسینی، دامپزشک و همکار گروه دامپزشکی سازمان جهاددانشگاهی تهران اظهار کرد: عمده‌ترین کیست‌های هیداتید انسانی کیست‌های کبدی با علائمی چون بزرگی کبد، ضعف و زردی است. وی با بیان این‌که در کیست‌های ریه علائم مختلفی از جمله سرفه، تنگی نفس، دردهای قفسه‌سینه و خلط خونی تظاهر می‌کند، در ادامه اظهار کرد: اختلالات عصبی، تاری دید، لرزش و صرع از علائم کیست هیداتید در مغز است.

ادامه مطلب
مدیر دفاتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان:

جمع آوری ۱۷۵ هزار نمونه خون بند ناف در کشور/درمان فلج مغزی CP و اُتیسم با استفاده ازسلول های بنیادی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، هادی جوشقانی مدیر دفاتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی در جلسه بازآموزی و ارتقاء آموزشی کارشناسان بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی سمنان افزود: خون بند ناف می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها مؤثر باشند بنابراین از خانواده‌ها تقاضا می‌شود نسبت به این اقدام یعنی تحویل خون ناف نوزاد خود به تضمین آینده فرزند خود کمک کنند.

ادامه مطلب

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و شرکت صبح ظهور فسا

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر مهدی ابراهیمی سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خبر داد: به منظور مشارکت، تبادل و بهره مندی از خدمات تخصص های علمی، پژوهشی و فنی متقابل و توانایی های بالقوه و بالفعل در امر توسعه کشور و اهداف سازمانی دو طرف، تفاهم نامه بین شرکت صبح ظهور فسا مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی فسا و گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی منعقد شد.

ادامه مطلب
با همکاری مرکز تحقیقات لیزر پزشکی جهاددانشگاهی؛

سومین مدرسه تابستانی لیزر و فوتونیک پزشکی برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، شبکه ملی تحقیقات لیزر پزشکی کشور با همکاری مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی و مرکز تحقیقات لیزر پزشکی جهاددانشگاهی و مرکز تحیقات لیزر در علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سومین مدرسه تابستانی لیزر و فوتونیک پزشکی ویژه دانشجویان و متخصصان را از ۲۷ تا ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ به مدت سه روز برگزار می‌کند.

ادامه مطلب
با حضور نماینده بجنورد و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی خراسان شمالی انجام گرفت؛

بررسی مشکلات پیش روی ایجاد شبکه ملی تشخیص و درمان سرطان پستان

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، دکتر سید محمد پاکمهر با اشاره به اینکه ایجاد شبکه ملی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان پستان در کشور با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک قانون محسوب می شود و براساس بند ج تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ باید ۱۱ استان با بودجه در اختیار، سریعا در اجراء و راه اندازی این مرکز زیر نظر جهاددانشگاهی- پژوهشکده سرطان معتمد اقدام نمایند تاکید کردد: براین اساس، بی توجهی به اجرای این قانون، ترک فعل محسوب شده و مشمول ماده ۲۳۴ قانون اساسی قرار می گیرد.

ادامه مطلب
ایجاد بانک «نمونه‌های سلولی حیات وحش» با همکاری جهاددانشگاهی

ایجاد بانک «نمونه‌های سلولی حیات وحش» با همکاری جهاددانشگاهی

مدیر کل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی با اشاره به این که ارتقای کیفی و کمی بانک گونه‌های زیستی و ژنتیکی که در موزه مستقر است را هفته آینده به‌صورت رسمی با مرکز ملی ذخایر ژنتیکی جهاددانشگاهی آغاز می‌کنیم، گفت: همچنین همکاری خود را با موسسه رویان برای ایجاد بانک نمونه‌های سلولی حیات وحش آغاز کرده‌ایم.

ادامه مطلب

شرکت جهش فناوری معتمد به جمع شرکت های دانش بنیان پیوست

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، دکتر رامین صرامی فروشانی رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با اعلام این مطلب گفت: از آنجایی که انجام تحقیقات کاربردی با هدف تولید و ارائه محصولات و خدمات فناورانه در راستای ارتقاء سطح درمان های نوین بیماری های صعب الاعلاج به ویژه سرطان و کاهش آلام مبتلایان به سرطان رویکرد اصلی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی به شمار می آید، کیت تعیین نیاز به شیمی درمانی مبتلایان به سرطان پستان به عنوان نخستین محصول دانش بنیان شرکت جهش فناوری معتمد پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی ثبت گردید.

ادامه مطلب
خوشنامی از مهم‌ترین ویژگی‌های جهاددانشگاهی در جامعه است
رییس جهاددانشگاهی:

خوشنامی از مهم‌ترین ویژگی‌های جهاددانشگاهی در جامعه است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی رییس جهاددانشگاهی به همراه مدیران ارشد این نهاد روز (چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۱) با حضور در واحد صنعتی شریف ضمن بازدید از توانمندی‌های این واحد جهاددانشگاهی با رییس، مدیران و اعضای مراکز تخصصی و گروه‌های پژوهشی و این مجموعه به گفت و گو نشست.

ادامه مطلب

انجام جامع‌ترین مطالعه مرور نظام‌مند ابزارهای سنجش سواد سلامت

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی، سواد سلامت یکی از مؤلفه های تأثیرگذار بر سطح سلامت است که نقش مهمی در سلامت همگانی از جمله دسترسی و استفاده از خدمات سلامت دارد و به عنوان یک شاخص مهم در نتایج و هزینه های مراقبت های بهداشتی شناخته شده است، به طوریکه لازمه اثربخشی نظام مراقبت سلامت، برخورداری افراد از سطح سواد سلامت مطلوب است. به دلیل نقش مهم سواد سلامت بر نحوه تصمیم گیری افراد در زمینه های مرتبط با سلامت، ارتقای سطح سواد سلامت افراد معیاری در جهت ارتقای سطح سلامت جامعه و بالابردن کیفیت ارائه خدمات بهداشتی_درمانی، مورد توجه پژوهشگران و سیاستگذاران قرار گرفته است.

ادامه مطلب
مدیر ارشد سابق مایکروسافت:

جهاددانشگاهی موقعیت خوبی برای نقش آفرینی در زمینه نوآوری و استارتاپ‌ها دارد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر آنتونی روانی امروز ۲۷ مرداد ماه، در نشست با موضوع "بهبود بهروه‌وری و افزایش انگیزش در کسب و کارهای دانش بنیان" که در محل سالن شورای سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، افزود: سرمایه گذاری در استارتاپ ها منجر به ایجاد درآمد در جامعه می‌شود.

ادامه مطلب
مدیر دفاتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان:

جمع آوری ۱۷۵ هزار نمونه خون بند ناف در کشور/درمان فلج مغزی CP و اُتیسم با استفاده ازسلول های بنیادی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، هادی جوشقانی مدیر دفاتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی در جلسه بازآموزی و ارتقاء آموزشی کارشناسان بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی سمنان افزود: خون بند ناف می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها مؤثر باشند بنابراین از خانواده‌ها تقاضا می‌شود نسبت به این اقدام یعنی تحویل خون ناف نوزاد خود به تضمین آینده فرزند خود کمک کنند.

ادامه مطلب
با هدف تجاری سازی محصولات، خدمات و جذب سرمایه گذاری انجام شد؛

انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری با مرکز نوآوری و شتابدهی گروه توسعه‌ فناوری ‌پزشکی ‌آمیتیس ‌ژن

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، به منظور فراهم آوردن زمینه همکاری سازنده تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری مشترک بین مرکز نوآوری و شتابدهی گروه توسعه‌ فناوری ‌پزشکی ‌آمیتیس ‌ژن و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی با هدف بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های دو طرف برای شتاب‌دهی و همکاری مشترک برای تجاری‌سازی محصولات، خدمات و جذب سرمایه گذاری منعقد شد.

ادامه مطلب

کارگاه مبانی کشت سلول‌های انسانی و جانوری برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، پژوهشکده فناوری‌های زخم و ترمیم بافت جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران کارگاه نظری و عملی مبانی کشت سلول‌های انسانی و جانوری را برگزار می‌کند.

ادامه مطلب
در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران محقق شد؛

دستیابی به سویه‌های مخمری با پتانسیل پروبیوتیکی از نمونه‌های سنتی کفیر ایران

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی، محققان بانک میکروارگانیسم‌های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی زیستی ایران در پژوهشی به بررسی فلور مخمری نمونه‌های سنتی کفیر استان‌های کشور پرداخته و به سویه‌های مخمری با پتانسیل پروبیوتیکی از نمونه‌های سنتی کفیر بر پایه شیر تولیدی استان‌های مختلف کشور دست یافتند.

ادامه مطلب
از اصلاح نژاد دام تا ایجاد مرکز درمان سرطان پستان؛

کسب و کارهای دانش بنیان حوزه دامپروری توسعه پیدا می کنند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، هم اکنون در روش های نوین با استفاده از اطلاعات ژنوم و همچنین تحلیل و بررسی اطلاعات این ژنوم‌ها، بهترین ژن های دام ها شناسایی و برای جفت گیری انتخاب می شوند؛ این روش به بهبود تولید گوشت کمک کرده و میزان شیر دهی دام را افزایش می دهد.

ادامه مطلب

آغاز فعالیت جهاددانشگاهی خراسان رضوی در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های سرطان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر سیدخسرو شمسیان با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود شاهد یک سونامی در خصوص بیماری سرطان باشیم، از این رو با توجه به توانمندی‌های جهاددانشگاهی خراسان رضوی، در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های سرطان ورود پیدا خواهیم کرد.

ادامه مطلب

پژوهشکده بیوتکنولوژی صنعتی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در جمع برترین‌ها در اجرای مأموریت‌های مصوب زیست‌فناوری

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، پژوهشکده بیوتکنولوژی صنعتی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی از سوی معاونت علم و فناوری نهاد ریاست جمهوری به‌عنوان یکی از برترین دانشگاه‌ و پژوهشگاه‌های حوزه زیست‌فناوری معرفی شد.

ادامه مطلب
مدیر کلینیک زخم جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران:

خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به زخم مزمن دوبرابر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، دکتر عبدالرضا محمدی کوشکی مدیر کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت به مناسبت سالروز تشکیل جهاددانشگاهی گفت: تعداد خدمت‌رسانی کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت در یک سال گذشته به دو برابر افزایش پیدا کرده است که برای مجموعه جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران دستاورد مهمی به شمار می‌رود.

ادامه مطلب