تولید ماسک و لباس بیمارستانی توسط سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۰ کد : ۱۷۰۰۰ پژوهشی
رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی از تولید ماسک و لباس بیمارستانی در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز با همکاری بسیج دانشجویی استان و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خبر داد.
تولید ماسک و لباس بیمارستانی توسط سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر جعفر محسنی در تشریح این خبر اظهار کرد: با تهیه مواد اولیه از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، کارگاه دوخت ماسک مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با همکاری دانشجویان این مرکز و جمعی از دانشجویان بسیجی استان از شنبه نهم فروردین ماه راه اندازی شده است.

وی، افزود: در مراحل بعدی نیز دوخت لباس و ملحفه‌های بیمارستانی را با همکاری دانشجویان ادامه خواهیم داد.

وی از تولید روزانه ۲۰۰ عدد ماسک در این کارگاه خبر داد و گفت: با افزایش تعداد نیرو و تکمیل کادر متخصص در زمینه دوخت، بر میزان ماسک‌ها افزوده خواهد شد و اقداماتمان تا زمان ریشه کن شدن ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

محسنی با اشاره به درگیری کشورمان با ویروس کرونا، بیان کرد: کادر پزشکی و مردم در حال مبارزه با این ویروس هستند و تمام اقشار جامعه در این خصوص باید احساس مسئولیت کند، سازمان جهاددانشگاهی استان نیز از تمام ظرفیت های خود برای کمک به سیستم سلامت کشور برای نابودی کرونا استفاده می کند.

مدیر مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز نیز با اشاره به وجود رشته تحصیلی و کارگاه خیاطی در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، گفت: مسئولان این مرکز نیز با احساس مسئولیت این اقدام را برای مبارزه با ویروس کرونا و کمک به رزمندگان سلامت کشور انجام دادند.

رباب نوروزی، با اشاره به حضور مردم در صحنه در دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: همانگونه که سال‌ها قبل که کشورمان درگیر جنگ با رژیم بعثی بود، مردم احساس مسئولیت کرده و از رزمندگان در پشت جبهه پشیبانی کردند و حتی زنان خانه دار نیز با بسته‌بندی مواد غذایی به رزمندگان کمک می‌کردند، امروز نیز همگی باید در صحنه حضور داشته و پشتیبان مسئولان و رزمندگان جبهه سلامت باشیم.