پژوهشی - آرشیو

تحویل فاز اول فرستنده‌های اف.ام جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی به سازمان صداوسیما

مدیر پروژه طراحی و ساخت فرستنده های ۲۰۰ وات FM سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی از تحویل ۵۰ دستگاه فرستنده به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

ادامه مطلب
چرخ مسی از آلیاژ مس کروم زیرکونیم تولید شد
به همت جهادگران سازمان جهاددانشگاهی تهران؛

چرخ مسی از آلیاژ مس کروم زیرکونیم تولید شد

پژوهشگران مرکز تحقیقات و فناوری فرآوری مواد فلزی سازمان جهاددانشگاهی تهران موفق شدند برای نخستین‌بار در کشور چرخ مسی از آلیاژ مس کروم زیرکونیم را تولید کنند.

ادامه مطلب
مرحله برداشت گیاهان دارویی در آذربایجان غربی آغاز شد
در قالب طرح کشت گیاهان دارویی کم آب بر دریاچه ارومیه؛

مرحله برداشت گیاهان دارویی در آذربایجان غربی آغاز شد

مدیرگروه پژوهشی متابولیت های ثانویه جهاددانشگاهی آذربایجان غربی گفت: اولین مرحله برداشت گیاه دارویی مریم گلی طرح کشت گیاهان دارویی کم آب بر در راستای طرح های فرهنگی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه آغاز شد.

ادامه مطلب
راه‌اندازی سرویس ارایه‌ی ویدیویی مقاله‌های همایش‌های علمی کشور
رییس مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی خبر داد:

راه‌اندازی سرویس ارایه‌ی ویدیویی مقاله‌های همایش‌های علمی کشور

به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، دکتر فاطمه عظیم‌زاده اظهار کرد: با توجه به توسعه ابزارهای الکترونیکی و امکانات فراهم آمده در فضای سایبری، روش‌های اطلاع‌رسانی از نوشتاری به روش‌های دیداری و شنیداری متمایل شده و همه‌گیری بیماری کووید ـ ۱۹، ضرورت استفاده از ابزارهای موجود در فضای مجازی را بیش‌ازپیش نمایان کرده است؛ به‌گونه‌ای که همایش‌های علمی که امکان برگزاری به‌صورت حضوری را ندارند، از بستر وب برای اجرای برنامه‌ی خود استفاده می‌کنند، بنابراین استفاده از بانک‌های اطلاعاتی برای خروجی مقاله‌ها و ویدیوهای این همایش‌ها، می‌تواند جامعه‌ی بزرگ‌تری را از دستاوردهای علمی بهره‌مند سازد.

ادامه مطلب
ششمین کنفرانس بین‌المللی «وب‌پژوهی» مجازی برگزار می‌شود

ششمین کنفرانس بین‌المللی «وب‌پژوهی» مجازی برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ وابسته به جهاددانشگاهی، ایده‌ی وب‌پژوهی با رویکرد پژوهش در تمام ابعاد حوزه‌ی وب، در سال ۱۳۹۴ مطرح شد و هم‌زمان با شکل‌گیری مرکز وب‌پژوهی در این دانشگاه، دبیرخانه دایمی کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی نیز تاسیس شد.

ادامه مطلب
تولید شمش ۶ تنی یکی از آلیاژهای خاص پایه‌ی مس در کشور
با همت پژوهشگران سازمان جهاددانشگاهی تهران انجام شد؛

تولید شمش ۶ تنی یکی از آلیاژهای خاص پایه‌ی مس در کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی تهران، آلیاژ مس کروم زیرکونیم یکی از آلیاژهای خاص پایه مس می باشد که علاوه بر دارا بودن هدایت الکتریکی و حرارتی بالا، دارای استحکام بالایی است. از جمله کاربردهای این آلیاژ می توان قالب های کریستالیزتور، الکترودهای جوش مقاومتی، کانکتورهای الکتریکی استحکام بالا را نام برد. ریخته گری این آلیاژ به دلیل تمایل شدید به اکسید شدن کروم و زیرکونیم در حین ذوب و سیالیت نسبتا کم آلیاژ، تولید شمش این آلیاژ را با مشکلات خاص خود رو به رو می کند.

ادامه مطلب

فصلنامه‌ی علمی ـ پژوهشی پژوهشکده‌ی سرطان معتمد در اسکوپوس نمایه شد

فصلنامه‌ی علمی ـ پژوهشی بیماری‌های پستان ایران (Iranian Journal of Breast Disease) متعلق به پژوهشکده‌ی سرطان معتمد جهاددانشگاهی به آدرس www.ijbd.ir موفق شد در یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های اطلاعاتی علمی جهان، اسکوپوس (scopus)، نمایه شود.

ادامه مطلب

برگزاری چالش نوآورانه محصول‌محور در حوزه زخم و ترمیم بافت

چالش نوآوری در حوزه زخم و ترمیم بافت به همت مرکز نوآوری و شتابدهی سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران و با همکاری پژوهشکده زخم و ترمیم بافت یارا و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
مدیر مرکز درمان ناباروی جهاددانشگاهی کرمانشاه اظهار کرد:

بالابودن درصد ناباروری در استان/مراجعه ۱۱۲۰زوج نابارور در سال ۹۸ به این مرکز

مدیر مرکز درمان ناباروی جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت: متاسفانه کرمانشاه از استان هایی است که میزان ناباروری آن از میانگین کشوری بالاتر است و فعالیت مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در استان توانست از تردد مکرر زوج‌های نابارورکرمانشاهی به استان‌های دیگر جهت درمان و تحمیل هزینه و خطر تردد جلوگیری کند.

ادامه مطلب
برگزاری «وبینار ملی فناوری های جایگزین حیوانات آزمایشگاهی»
توسط پژوهشگاه رویان با همکاری دانشکده علوم پایه و فناوری های نوین علوم پزشکی جهاد‌دانشگاهی

برگزاری «وبینار ملی فناوری های جایگزین حیوانات آزمایشگاهی»

در طی دهه‏های اخیر موضوع رعایت اصول اخلاقی در «استفاده از حیوانات در امور علمی»، در سطح ملی و بین‏ المللی اهمیت بسیار یافته است. امروزه اثبات شده است که اغلب گونه‏های حیوانی مورد استفاده در امور علمی، دارای قابلیت‏های حسی و ادراکی وسیعی هستند و در بسیاری از پروژه‏های علمی، مجبور به تحمل حالاتی رنج‏آور نظیر درد، اضطراب، ناامیدی، اندوه و افسردگی شده و اغلب نیز در پایان کار کشته می‏شوند.

ادامه مطلب

بانکی برای پایان‌نامه‌ بورسیه‌های جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی ، مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی با همکاری معاونت آموزشی، پایان‌نامه دانشجویان بورسیه خود را در بانک اطلاعاتی طرح‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی نمایه کرده است.

ادامه مطلب
دستاورد مشترک پژوهشکده‌ی یارا و مرکز تحقیقات لیزر پزشکی جهاددانشگاهی در قالب یک پژوهش؛

طراحی سامانه‌ی دارورسانی با استفاده از یک نانوساختار زیست‌سازگار

پژوهشگران پژوهشکده ترمیم زخم و بافت (یارا) و مرکز تحقیقات لیزر پزشکی جهاددانشگاهی توانستند با فناوری تولید نانوذرات لایه‌ای زیرکونیوم با قابلیت تبادل یونی و زیست‌سازگار بودن، یک نوع سامانه‌ی دارورسانی با کارایی بالا را طراحی کنند.

ادامه مطلب
«ربات ضدعفونی‌کننده‌ی سطوح با اشعه‌ی UV» توسط محققان داخلی طراحی و ساخته شد
در راستای پیشگیری از کروناویروس و با همکاری جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی؛

«ربات ضدعفونی‌کننده‌ی سطوح با اشعه‌ی UV» توسط محققان داخلی طراحی و ساخته شد

مدیر HSE جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی از طراحی و ساخت ربات ضدعفونی‌کننده‌ی سطوح با اشعه‌ی UV با همکاری مشترک شرکت دانش‌بنیان دانشگاه تربیت مدرس خبر داد.

ادامه مطلب
معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه لرستان بیان کرد:

استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی برای آموزش ۳۶۰ هسته توانمندسازی در پایگاه‌های مقاومت سپاه

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه لرستان گفت: مرکز لیزر و پلاسمای سپاه در کنار مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی می‌تواند ارتباط معناداری را در راستای درمان داشته باشند.

ادامه مطلب
توسط آزمایشگاه مواد و مصالح پژوهشکده مواد نوین سرامیکی یزد انجام می‌شود؛

ارایه‌ی خدمات آزمایشگاهی و مشاوره‌ای تحت پوشش شبکه‌ی فناوری‌های راهبردی

آزمایشگاه مواد و مصالح پژوهشکده مواد نوین سرامیکی یزد تحت پوشش شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، آماده ارائه خدمات آزمایشگاهی و مشاوره ای می باشد.

ادامه مطلب