پژوهشی - آرشیو

آغاز به کار مدرسه تابستانی لیزر و فوتونیک

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، در افتتاحیه این رویداد علمی پژوهشی که به همت شبکه ملی تحقیقات لیزر پزشکی کشور و با همکاری مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی و همچنین مرکز تحقیقات لیزر پزشکی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران در حال برگزاری است، دکتر محمدرضا رزاقی رئیس شبکه لیزر پزشکی کشور برگزاری سومین مدرسه تابستانی لیزر و فتونیک را بارقه امید عنوان کرد.

ادامه مطلب

اجرای طرح«حمایت مالی از زوجین نابارور»در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل

به گزارش روابط عمومی، رئیس جهادددانشگاهی اردبیل با اعلام این خبر افزود: در این طرح خدمات درمانی به زوج های ناباروری که تحت پوشش سازمان های بیمه ای نیستند با ۹۰ درصد تعرفه دولتی تخفیف ارائه خواهد شد.

ادامه مطلب
بی‌نیازی صنعت نفت از واردات مته‌های حفاری و الماسه
دستاوردی دیگر از پژوهشگران پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاددانشگاهی؛

بی‌نیازی صنعت نفت از واردات مته‌های حفاری و الماسه

پژوهشگران جهاددانشگاهی خوزستان و پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاددانشگاهی موفق به بومی سازی دانش مته های حفاری دندانه‌ای و مته‌های PDC یا الماسه شدند؛ این مته‌ها یکی از کالاهای استراتژیک و حیاتی صنعت نفت محسوب می‌شود.

ادامه مطلب
بهره‌برداری از دستگاه ماموگرافی با تصویربرداری سه بعدی در پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی/اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد شبکه ملی پیشگیری از سرطان

بهره‌برداری از دستگاه ماموگرافی با تصویربرداری سه بعدی در پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی/اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد شبکه ملی پیشگیری از سرطان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، مراسم بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین تجهیزات تصویربرداری کشور که شامل دستگاه ماموگرافی با قابلیت تصویربرداری سه بعدی و تشخیص زودرس سرطان پستان می‌شود با حضور دکتر شیخی نماینده مجلس، دکتر قوام زاده رییس هیات برد آنکولوژی پژوهشکده سرطان معتمد و مسولان جهاددانشگاهی در پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی امروز، ۲۲ شهریورماه برگزار شد.

ادامه مطلب
نخستین سمپوزیوم بین‌المللی استخوان و غضروف پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی برگزار می‌شود
با رویکرد پزشکی بازساختی و مهندسی بافت؛

نخستین سمپوزیوم بین‌المللی استخوان و غضروف پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، نخستین سمپوزیوم بین‌المللی استخوان و غضروف پژوهشگاه رویان در تاریخ ۳ تا ۴ آذرماه سال جاری با موضوع" رویکردهای نوین بازسازی بافت استخوان و غضروف: از ایده‌ تا بالین" با رویکرد "پزشکی بازساختی و مهندسی بافت " برای دانشجویان، اساتید دانشگاه، پزشکان و مدیران با رشتههای مرتبط و با سخنرانی اساتید برجسته ملی و بین‌المللی از کشورهای مختلف در دو روز و به‌صورت هیبریدی (حضوری و مجازی) در محل سالن همایش‌های پژوهشگاه رویان برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
نمایش دستاوردهای فناورانه حوزه کشاورزی جهاددانشگاهی در نمایشگاه بین‌المللی آیفارم
در بخش پاویون تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان نمایشگاه انجام گرفت؛

نمایش دستاوردهای فناورانه حوزه کشاورزی جهاددانشگاهی در نمایشگاه بین‌المللی آیفارم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی در پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی آیفارم (iFarm) که ظهر امروز( دوشنبه ۲۱ شهریورماه) در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تهران افتتاح شد، گزیده‌ای از دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در بخش پاویون تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان به نمایش درآمد.

ادامه مطلب
روز سینما و بازخوانی مقالات مرتبط با آن در SID

روز سینما و بازخوانی مقالات مرتبط با آن در SID

به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی SID، در عصر حاضر، رسانه اهمیت زیادی دارد و جزء جدا نشدنی ارتباطات است. سینما که جز نخستین وسیله‌های ارتباط جمعی و یکی از اجزای مهم رسانه محسوب می‌شود، به ارائه هنجارهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی می‌پردازد و این هنجارها را با الگوی انسانی و اجتماعی آشنا می‌کند. الگوهای ارائه شده در سینما دارای ارزش خاصی بوده و جامعه را به سمت همین ارزش‌ها سوق می‌دهد.

ادامه مطلب
با تلاش پژوهشگران جهاددانشگاهی تحقق می یابد؛

فرآورش روزانه ۶۰ هزار بشکه نفت خام با کمک دانش بومی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، محمود پوربافرانی یکی از پژوهشگران مرکز واحدهای پیش ساخته فرآورش نفت خام گفت:جهاددانشگاهی برای نشان دادن توانمندی های خود به شرکت ملی نفت ابتدا در واحد تحقیقات و پژوهش جهاددانشگاهی پایلوت طرح نمک زدایی از نفت خام به روش الکترواستاتیک با ظرفیت ۲۰ بشکه در روز را انجام داد.

ادامه مطلب

برگزاری اولین دوره جامع سلول‏های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهاددانشگاهی خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، ملیحه حسن‌زاده با بیان این مطلب افزود: این دوره بصورت تئوری-عملی در قالب مدرسه تابستانه و به مدت پنج روز (۳۰ ساعت) از روز گذشته ۱۹ شهریور ماه آغاز و تا ۲۳ شهریور‏ماه سال جاری ادامه خواهد یافت.

ادامه مطلب
حمایت نماینده مردم بیرجند در مجلس از راه اندازی مرکز پیشگیری و درمان سرطان پستان در خراسان جنوبی

حمایت نماینده مردم بیرجند در مجلس از راه اندازی مرکز پیشگیری و درمان سرطان پستان در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ، دکتر مهدی ابراهیمی سرپرست این نهاد امروز، ۱۹ شهریورماه در نشست با حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به خدمات جهاددانشگاهی به مردم خواستار حمایت مسئولان استان از راه اندازی مرکز پیشگیری و درمان سرطان پستان در جهاد دانشگاهی استان شد.

ادامه مطلب
با امضای تفاهم نامه؛،

همکاری ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با جهاددانشگاهی البرز گسترش می یابد

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی در جلسه ای که به منظور امضای تفاهم نامه در محل مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران تشکیل شد، دکتر رضا آذربایجانی ضمن ابراز خرسندی از گسترش تعاملات و همکاریهای مشترک بویژه در سطح استان البرز گفت: هر دو مجموعه در استانی واقع شده اند که ظرفیت های زیادی برای همکاری بویژه در سطح آموزش وجو دارد. بنابراین با استفاده از امکانات و توانمندی هایی موجود برای ایجاد هم افزایی، می توان گام های خوبی را برای آموزش سطوح مختلف و صنایع برداشت.

ادامه مطلب
به همت معاونت آموزشی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی؛

دومین کارگاه بلوغ و لقاح آزمایشگاهی تخمک نارس در موش برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دومین کارگاه بلوغ و لقاح آزمایشگاهی تخمک نارس در موش به زبان ساده (IVM & IVF) ۲۱ و ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۱ از ساعت ۸ تا ۱۴ به صورت حضوری برگزار می‌شود. دبیر علمی این کنگره، دکتر روح الله فتحی است.

ادامه مطلب
اولین کنگره «سبک زندگی سالم» برگزار می شود

اولین کنگره «سبک زندگی سالم» برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، این سازمان اولین کنگره سبک زندگی سالم را با هدف معرفی و بررسی جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه سبک زندگی سالم، به همراه تخصیص امتیاز بازآموزی برگزار می‌کند.

ادامه مطلب
رییس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان بیان کرد:

آمادگی جهاددانشگاهی برای توسعه کشت و فرآوری گیاهان دارویی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان- عباس صفدری در این جلسه با بیان اینکه فعالیت‌های جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان در عرصه های پژوهش و فناوری ، آموزشی، فرهنگی و اشتغال در سطح استان ارائه می‌شود از اعلام آمادگی این نهاد انقلابی برای همکاری با جهاد کشاورزی استان در خصوص توسعه کشت های گیاهان دارویی خبر داد.

ادامه مطلب
توسعه دستاوردهای جهاددانشگاهی با نوآوری و به‌روزرسانی کارخانه‌های زیان‌دیده و تعطیل‌شده
معاون وزیر صمت تاکید کرد:

توسعه دستاوردهای جهاددانشگاهی با نوآوری و به‌روزرسانی کارخانه‌های زیان‌دیده و تعطیل‌شده

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، مهندس سیدمحمد موسوی معاون ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دستاوردهای جهاددانشگاهی گفت: حرکت جهاددانشگاهی از سال‌های اولیه انقلاب اسلامی حرکتی جهادی، رو به رشد و فناورانه بوده است و این نهاد در حوزه‌های فناوری و نوآوری کارهای بسیار درخشانی انجام داده است که باعث افتخار است.

ادامه مطلب
توسط پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی انجام می شود؛

برگزاری نشست علمی پژوهشی دپارتمان بالینی ADJUANT chemotherapy guaided by a jene assay in breast cancer

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد، نشست علمی نشست علمی پژوهشی دپارتمان بالینی ADJUANT chemotherapy guaided by a jene assay in breast cancer در تاریخ ۱۶ شهریور ماه ساعت ۸-۹ از سوی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی برگزار می شود.

ادامه مطلب
عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی:

جمعیت بومی بهترین گزینه برای راهنمایی گردشگران و حفظ محیط‌زیست است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، مژگان ثابت تیموری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ما بایستی به جوامع محلی مناطق گردشگر پذیر راهنمای گردشگری بودن را آموزش دهیم، اظهار کرد: این موضوع بر عهده شهرداری‌ها و ادارات کل میراث فرهنگی استان‌هاست. در برخی موارد برای اینکه از یک محیط طبیعی مراقبت شود، افراد با گردشگران پرخاشگرانه، تندخویانه و یا رفتارهای تهاجمی برخورد می‌کنند؛ در حالی که گردشگر اطلاعات کافی ندارد و بایستی به‌گونه‌ای با آن برخورد شود که حتی نسبت به محیط طبیعی تعلق‌خاطر پیدا کند و به آن شهر احترام بگذارد.

ادامه مطلب