پژوهشی - آرشیو

افتتاح موسسه رادیولوژی و سونوگرافی «یارا» سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران

افتتاح موسسه رادیولوژی و سونوگرافی «یارا» سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، دکتر مسعود حبیبی رییس واحد در مراسم افتتاح موسسه رادیولوژی و سونوگرافی یارا، اظهار کرد: همکاران ما در جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران زحمات بسیاری کشیدند تا امروز مرکز رادیولوژی و سونوگرافی یارا افتتاح شود. این مرکز، قسمتی از کلینیک زخم جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران است که به نحوی در حوزه واریس اقدامات تخصصی انجام می‌دهد.

ادامه مطلب
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد:

تلاش‌های علمی با هدف پویایی اقتصادی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، لیلا محمودی ۲۷ آذر به خبرنگاران گفت: درخصوص فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی بیان کرد: فرهنگ کاری حاکم بر جهاددانشگاهی، جهت‌گیری به سمت انجام کارهای بر زمین مانده‌ای است که با توجه به مزیت‌­ها و پتانسیل‌­های هر منطقه می‌تواند سرفصلی برای ارتقای چشمگیر اقتصاد، سلامت و رفاه عمومی آن منطقه باشد.

ادامه مطلب
معاون سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف:

به پژوهشگر فرصت آزمون‌وخطا داده شود/ لزوم ایجاد یک‌نهاد پژوهش و فناوری در کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف به نقل از ایسنا، دکتر محسن مردانی ، با اشاره به تشدید تحریم‌های کشور طی چند سال اخیر گفت: معتقدم در این سال‌ها شرایط نگاه به پژوهش کشور بهتر شده است. یکی از اثرات تحریم‌ها این بود که نگاه مدیران کشور و صنایع مختلف با توجه به محدودیت‌های ایجادشده در زمینه واردات قطعات و تجهیزات، به توانمندی داخلی معطوف شد. به‌عنوان‌مثال، با توجه به شرایط تحریم، پذیرفته‌ایم که باید به سمت داخلی سازی حرکت کنیم و این نگاهی است که از تحریم نشأت گرفته است. بحثی که دراین‌بین مطرح می‌شود این است که اگر تحریم خوب است، چرا به دنبال رفع تحریم هستیم؟!

ادامه مطلب
هم‌زمان با هفته پژوهش صورت گرفت؛

انتخاب دو واحد دانش‌بنیان پارک علم و فناوری البرز در میان‌برترین‌ها

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، براساس انتخاب کمیته‌ی ارزیابی فناور برتر و هم‌زمان با هفته پژوهش و فناوری در سراسر کشور، از بین تمامی طرح‌های دریافتی در کمیته انتخاب فناور برتراستان البرز، هر دو فناور پارک علم و فناوری البرز با نمره‌های عالی برگزیده شدند و رتبه اول رسته خود را کسب نمودند.

ادامه مطلب
هم‌زمان با روز گرامیداشت پژوهش و فناوری؛

پژوهشگران برتر پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی تقدیر شدند

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی؛ در این مراسم که ۲۵ آذرماه هم‌زمان با روز پژوهش برگزار شد؛ دکتر مجیدزاده رییس پژوهشکده با تقدیر از تلاش‌های صادقانه و فعالیت‌های مستمر و دلسوزانه معاونت پژوهش و فناوری، بخصوص فعالیت‌های ارزشمند و راهبری در سطح ملی پژوهشگران پژوهشکده، افزود: نتایج به‌دست‌آمده از فعالیت‌های ارزشمند این عزیزان، فراتر از اندازه‌های ظاهری و امکانات موجود بوده است و توفیق حاصل، به مدد بهره‌مندی صحیح از توانمندی نخبگان حاضر در مجموعه و البته لطف و عنایت الهی شکل‌گرفته است.

ادامه مطلب

آغاز اجرای طرح شهید احمدی روشن در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، در این راستا با تعریف طرح "تولید عصاره استاندارد گیاه خارمریم بر اساس میزان ترکیب سیلیمارین" و با تشکیل تیمی متشکل از دانشجویان خبره در رشته‌های داروسازی، پزشکی، مهندسی شیمی، شیمی و اقتصاد، تحت سرپرستی دکتر غفارزادگان، تلاش دارد تا یکی از چالش‌های حوزه تولید در زمینه خالص‌سازی محصول نهایی تولیدی را مرتفع کند.

ادامه مطلب
تولید و پخش بیش از ۳ میلیون کیت تشخیص مولکولی کرونا توسط جهاددانشگاهی
رییس پژوهشکده‌ی سرطان معتمد جهاددانشگاهی خبر داد؛

تولید و پخش بیش از ۳ میلیون کیت تشخیص مولکولی کرونا توسط جهاددانشگاهی

‌به گزارش روابط عمومی پژوهشکده‌ی سرطان معتمد جهاددانشگاهی، دکتر کیوان مجیدزاده رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی با اعلام این مطلب گفت: با شروع همه‌گیری کرونا و با توجه به نیاز راهبردی کشور در این زمینه، پژوهشکده سرطان معتمد توانست با بهره‌مندی از زیرساخت‌های موجود و فراتر از حوزه فعالیت تخصصی خود، در کوتاه‌ترین زمان و بهترین فناوری موجود، اقدام به تولد کیت بومی کشور نماید.

ادامه مطلب
رییس جهاددانشگاهی فارس اظهار کرد:

تولید ثروت و خودکفایی؛ اساس فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی فارس با یادآوری ظرفیت‌ها و دستاوردهای این نهاد در بحث پژوهش اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهشی در جهاددانشگاهی فقط به ارایه مقالات علمی و فرضیه‌ها و تئوری‌ها محدود نمی‌شود بلکه اساس کار پژوهشی در جهاددانشگاهی تولید ثروت و دستیابی به خودکفایی و کاربردی کردن پژوهش‌ها است.

ادامه مطلب
رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه خبر داد:

برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش به صورت مجازی در استان کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه، دکتر سیامک آزادی دبیر اجرایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان کرمانشاه گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان امسال برای نخستین بار به دلیل محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
توسط پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی؛

برگزاری کنفرانس علمی یکروزه «کاربرد گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در درمان بیماری‌های متابولیک»

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، در این وبینار که با سخنرانی دکتر شمسعلی رضازاده، داروساز و متخصص شیمی دارویی و عضو هیات علمی این پژوهشکده برگزار شد، دارای امتیاز بازآموزی بوده و با مجوز اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور از زیر مجموعه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار گردید، آخرین یافته های علمی مربوط به این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

ادامه مطلب

انعقاد قرارداد طرح تحقیقاتی مهاجرت پذیری بین جهاددانشگاهی گلستان با اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی گلستان، یکی از عوامل تغییر جمعیت، مهاجرت است و استان گلستان نیز دارای ظرفیت هایی است که باعث جذب تعداد زیادی مهاجر از دیگر مناطق کشور شده است، تغییر جمعیت با خود مشکلاتی به همراه دارد، مانند افزایش بیکاری، افزایش جمعیت در مقصد، مشکل تهیه مسکن و غیره. با این وجود نمی توان از این مورد غافل بود که مهاجرین با خود سرمایه هایی را به همراه می آورند، این سرمایه ها می تواند هم شامل استعداد ها، ظرفیت ها و توانایی های افراد و هم سرمایه های مالی و اقتصادی آنها شود.مهاجرت بر حجم و توزیع نیروی کار بر حسب مهارت، تخصص، اشتغال و میزان جذب فرصت های شغلی، سرمایه گذاری و تولید موثر بوده است.

ادامه مطلب
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بازدید از جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی تاکید کرد:

نقش مهم جهاددانشگاهی در تولید علم و خودکفایی کشور/تکیه بر دستاوردهای این نهاد برای عبور از تحریم‌ها

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی، مهندس جبار کوچکی‌نژاد ۲۵ آذر ماه در نشست مشترک با رییس و معاونان سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی با تقدیر از فعالیت‌های صورت ‌گرفته در این سازمان به نقش اصیل و مهم جهاددانشگاهی در تولید علم و پیوند با صنعت و خودکفایی کشور در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی به فرموده رهبر معظم انقلاب مولود مبارک انقلاب است که با تکیه بر دستاوردهای این نهاد انقلابی می‌توان از بزنگاه‌های سختی که تحریم‌های ظالمانه برای کشور ایجاد کرده است عبور نمود.

ادامه مطلب

خواص روغن بادام از تلخ تا شیرین آن

روغن بادام یکی از شاه کلیدهای طب سنتی در درمان بیماری‌ها بوده و مصرف آن از دیرباز در کشورها و فرهنگ‌های مختلف رواج داشته است. این روغن دارای مقادیر کمی از ویتامین A ویتامین های گروه B و ویتامین Eبوده و سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده و آمینو اسیدهایی همچون گلوتامیک اسید، آسپارتیک اسید و آرژینین است.

ادامه مطلب

ذخیره ۱۷۰۰ نمونه خون بندناف در بانک خون کردستان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی کردستان، سحر نجفی مسوول بانک خون بند ناف رویان ضمن تبریک به مناسبت هفته پژوهش، اظهار کرد: شعبه مرکز ذخیره سازی بند ناف در بانک رویان از سال ۸۸ در جهاددانشگاهی استان کردستان در راستای خدمات به جامعه راه اندازی شده است .

ادامه مطلب

برگزاری وبینار «گیاهان دارویی موثر بر تقویت سیستم ایمنی و ضد التهاب» در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مدیر گروه تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خبر داد: مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان در راستای خدمات آموزشی و پژوهشی خود و به مناسبت هفته پژوهش وبینار «گیاهان دارویی موثر بر تقویت سیستم ایمنی و ضد التهاب» را برگزار میکند.

ادامه مطلب
انتخاب عضو هیات علمی پژوهشکده‌ی سرطان معتمد جهاددانشگاهی به‌عنوان پژوهشگر برتر کشوری
در حوزه پزشکی انجام گرفت؛

انتخاب عضو هیات علمی پژوهشکده‌ی سرطان معتمد جهاددانشگاهی به‌عنوان پژوهشگر برتر کشوری

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده‌ی سرطان معتمد جهاددانشگاهی، در بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور در سال ۹۹ که روز سه‌شنبه ۲۵ آذرماه هم‌زمان با روز بزرگداشت پژوهش برگزار شد، محققان و فناوران برتر کشور با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد تجلیل قرار گرفتند.

ادامه مطلب
انتخاب عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن سینا جهاددانشگاهی به عنوان پژوهشگر برگزیده سال ۱۳۹۹

انتخاب عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن سینا جهاددانشگاهی به عنوان پژوهشگر برگزیده سال ۱۳۹۹

دکترسمیه کاظم‌نژاد مدیر گروه پژوهشی مهندسی بافت و طب بازساختی پژوهشگاه و عضو تیم تخصصی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا به عنوان پژوهشگر برگزیده گروه علوم پزشکی در بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور در سال ۱۳۹۹ انتخاب شد.

ادامه مطلب
نام دکتر منتظری در بین پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۰
در تازه‌ترین نتایج نظام رتبه‌بندی ESI اعلام شد؛

نام دکتر منتظری در بین پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۰

بر اساس انتشار لیست نهایی پژوهشگران پراستناد جهان در سال ۲۰۲۰، نام دکتر علی منتظری عضو هیات علمی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی در رشته موضوعی «علوم اجتماعی، کلیات در لیست پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر» به چشم می خورد.

ادامه مطلب
افتتاح خط تولید دم‌نوش‌های هرمی با کاربرد دارویی/ رونمایی از برند تجاری بین‌المللی پژوهشکده‌ی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی
با حضور رییس جهاددانشگاهی انجام گرفت؛

افتتاح خط تولید دم‌نوش‌های هرمی با کاربرد دارویی/ رونمایی از برند تجاری بین‌المللی پژوهشکده‌ی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده‌ی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، مراسم افتتاح خط تولید دم‌نوش‌های هرمی و رونمایی از برند تجاری (impoherb) یکشنبه ۲۲ آذرماه ۱۳۹۹ از طریق ارتباط مجازی با دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی و حضور جمعی از مدیران پژوهشکده‌های مستقر در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی در محل پژوهشکده‌ی گیاهان دارویی این نهاد برگزار شد.

ادامه مطلب