پژوهشی - آرشیو

رییس پژوهشکده‌ی علوم بهداشتی جهاددانشگاهی تشریح کرد:
آخرین یافته‌های علمی درباره‌ی «کروناویروس»/ زنجیره‌ی ارتباط را قطع کنیم

رییس پژوهشکده‌ی علوم بهداشتی جهاددانشگاهی تشریح کرد:

دکتر منتظری ضمن تشریح آخرین یافته‌های علمی در مورد کرونا، گفت: با قطع زنجیره‌ی ارتباط می‌توان کرونا را کنترل کرد. این‌که گفته می‌شود همه‌ی مردم به کرونا مبتلا می‌شوند، صحیح نیست و در سال‌های آینده ممکن است ابتلا به کرونا در حد سرماخوردگی معمولی باشد.

ادامه مطلب
۸۹.۴ درصد مردم موافق قرنطینه شهرهای محل شیوع بیشتر کرونا هستند

طبق آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)؛

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با انتشار نتایج یک نظرسنجی اعلام کرد که ۸۹.۴ درصد مردم ایران موافق قرنطینه شدن شهرهایی که ویروس کرونا در آنها شیوع بیشتری دارند، هستند.

ادامه مطلب
ارسال بسته‌های هدیه برای پرسنل خدوم بیمارستان «مسیح دانشوری»

قدردانی متفاوت توسط پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی؛

پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در راستای مسوولیت اجتماعی خود و به پاس قدردانی از پرسنل خدوم بیمارستان مسیح دانشوری بسته‌های هدیه ای را از محصولات پژوهشکده شامل دمنوش‌های آرامش‌بخش و ژل ضدعفونی‌کننده دست برای آن عزیزان ارسال کرد.

ادامه مطلب
تولید البسه‌ی ایزوله ویژه‌ی کادر درمانی بیمارستان‌ها در جهاددانشگاهی صنعتی امیرکبیر

تولید البسه‌ی ایزوله ویژه‌ی کادر درمانی بیمارستان‌ها در جهاددانشگاهی صنعتی امیرکبیر

رییس جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر دکتر مهدی ورسه ای با اعلام این خبر افزود: باتوجه به اینکه پزشکان و پرستاران به عنوان نیروهای خط مبارزه با ویروس کرونا در حال خدمت رسانی به بیماران هستند و سلامت این افراد بسیار مهم و حایز اهمیت است تصمیم گرفته شد با طراحی و تولید البسه ایزوله ویژه کادر درمانی بیمارستان ها در جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به یاری این عزیزان برویم.

ادامه مطلب
از تولید ۵۰۰۰ دست لباس گان بیمارستانی تا توزیع رایگان مواد ضدعفونی‌کننده

فعالیت‌های جهاددانشگاهی گلستان برای مقابله با کرونا در جریان است؛

جهاددانشگاهی گلستان، قرارداد تهیه و تحویل ۵۰۰۰ دست لباس گان بیمارستانی را با اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گلستان منعقد کرد.

ادامه مطلب
عزم جدی جهاددانشگاهی برای مقابله با «کروناویروس»

عزم جدی جهاددانشگاهی برای مقابله با «کروناویروس»

سیناپرس: در حالی که کشورمان در شرایط بحرانی قرار گرفته و آمار شیوع ویروس «کووید ۱۹» یا همان کرونایروس، روز به روز در کشور بیشتر گسترش پیدا می کند، واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی مانند همیشه کشور را در این شرایط بحرانی پشتیبانی می کنند. این جهادگران در سراسر کشور از زمان شروع شیوع کرونا تا به امروز، مشغول تدارک تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با این ویروس منحوس هستند و طبق تصمیمات این سازمان انقلابی تلاش ها تا پایان ریشه کنی کروناویروس ادامه خواهد داشت. در این گزارش، به خلاصه ای از تلاش های جهادگران سراسر کشور در واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی می پردازیم.

ادامه مطلب

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف قارچ‌های خوراکی

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان رضوی با تاکید بر مصرف قارچ‌های خوراکی در شرایط روزهای کرونایی، گفت: البته مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که مصرف محصولات قارچ‌های خوراکی در شرایط حاضر، بصورت بسته بندی شده توصیه می‌شود و ترجیحا از مصرف قارچ بصورت فله خودداری گردد.

ادامه مطلب
به همت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی انجام می‌شود؛
تولید ژل گیاهی ضدعفونی‌کننده با اثر ضدویروسی قوی

به همت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی انجام می‌شود؛

با تلاش محققان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، ژل گیاهی ضدعفونی‌کننده‌ی آنی حاوی اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهان دارویی فرموله شده و این محصول پس از طی موفقیت‌آمیز مراحل آزمایشگاهی، در حال حاضر در مرحله تولید نیمه‌صنعتی قرار گرفته است.

ادامه مطلب

توصیه هایی برای پیشگیری از کرونا در سالمندان

مسوول کارگروه سلامت سالمندی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سالمندان در برابر بیماری کرونا نسبت به سایرین آسیب پذیرتر هستند، بر خودداری از ترددهای غیرضروری، رعایت بهداشت فردی و تغذیه و استراحت مناسب برای سالمندان تاکید کرد.

ادامه مطلب
رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی بیان کرد:
ترسیم سیمای کلی کروناویروس/ توصیه‌هایی برای رعایت بهداشت

رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی بیان کرد:

به گفته‌ رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی بر اساس داده‌های یکی از مقالاتی که اخیرا در JAMA درباره کروناویروس منتشر شده،۸۱ درصد افرادی که تست آن‌ها مثبت بوده و علائم بیماری را داشتند ابتلای خفیف داشتند؛ ۱۴ درصد این افراد نیز به صورت شدید به این بیماری مبتلا شدند و پنج درصد افراد هم شرایط بحرانی داشتند.

ادامه مطلب
با توجه به شیوع کرونا توسط پژوهشگران سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیر الدین طوسی انجام شد؛
طراحی و ساخت دستگاه ترمومتر برای کنترل دمای بدن روی گیت‌های ورودی

با توجه به شیوع کرونا توسط پژوهشگران سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیر الدین طوسی انجام شد؛

دستگاه ترمومتر روی گیتهای ورودی برای کنترل دمای بدن و تشخیص احتمالی کرونا توسط پژوهشگران سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیر الدین طوسی طراحی و ساخته شد.

ادامه مطلب
توان تولید روزانه پنج تا ۱۰ تُن مواد ضدعفونی‌کننده/ مشکل کمبود الکل

رییس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی خبر داد:

رییس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی گفت: در روزهای اخیر، روزانه یک تن مواد ضدعفونی‌کننده در این پژوهشکده تولید می‌شد، ولی با توجه به این که الکلی که در اختیار داشتیم تمام شد، مشغول رایزنی با سازمان‌های مختلف هستیم تا بتوانیم برای تولید این مواد الکل به دست آوریم.

ادامه مطلب
سوم تا هشتم اسفندماه؛

کلینیک اندومتریوز مرکز درمان ناباروری ابن سینا جهاددانشگاهی به بانوان ویزیت رایگان ارایه می کند

کلینیک اندومتریوز مرکز درمان ناباروری ابن سینا جهاددانشگاهی ازسوم تا هشتم اسفند، برای کسانی که برای نخستین بار به این کلینیک مراجعه می کنند رایگان است.

ادامه مطلب
درآمدزایی با تولید مواد شیمیایی داخلی/ بی نیازی صنایع نفتی و شیمیایی از واردات محصولات خارجی

توسط محققان پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی انجام شد؛

پژوهشگران پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی با تولید مواد پر مصرف صنعت نفت، کشور را از واردات محصولات خارجی بی نیاز کردند.

ادامه مطلب
رفع یکی از ۱۰ نیاز استراتژیک صنعت نفت/صرفه‌جویی ۴۰۰ کیلوواتی انرژی

به همت محققان پژوهشکده برق جهاددانشگاهی صورت گرفت؛

محققان پژوهشکده برق جهاددانشگاهی به دانش فنی طراحی و ساخت سیستم کنترل دور الکتروموتور که تاکنون جزو اقلام تحریمی و مورد نیاز صنایعی چون نفت و گاز و پتروشیمی بوده است، دست یافتند و کاربردی کردن این سیستم علاوه بر رفع یکی از نیازهای استراتژیک صنایع، موجب کاهش مصرف انرژی و آلاینده‌های زیست محیطی شده است.

ادامه مطلب
بازدید فعالان اقتصادی کشور ترکیه از مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران/ایجاد همکاری های علمی و تحقیقاتی

بازدید فعالان اقتصادی کشور ترکیه از مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران/ایجاد همکاری های علمی و تحقیقاتی

دکتر جمیل از شرکت پارکیم از فعالان اقتصادی کشور ترکیه و هیات همراه به اتفاق مهندس رزمی مدیر عامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون و سایر مسوولان بنیاد از بانک های زیستی مرکز واقع در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی بازدید کردند.

ادامه مطلب