با هدف تجاری سازی محصولات، خدمات و جذب سرمایه گذاری انجام شد؛

انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری با مرکز نوآوری و شتابدهی گروه توسعه‌ فناوری ‌پزشکی ‌آمیتیس ‌ژن

به منظور فراهم آوردن زمینه همکاری سازنده تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری مشترک بین مرکز نوآوری و شتابدهی گروه توسعه‌ فناوری ‌پزشکی ‌آمیتیس ‌ژن و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی با هدف بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های دو طرف بر
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۵ کد : ۴۷۶۰۸ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، به منظور فراهم آوردن زمینه همکاری سازنده تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری مشترک بین مرکز نوآوری و شتابدهی گروه توسعه‌ فناوری ‌پزشکی ‌آمیتیس ‌ژن و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی با هدف بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های دو طرف برای شتاب‌دهی و همکاری مشترک برای تجاری‌سازی محصولات، خدمات و جذب سرمایه گذاری منعقد شد.
انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری با مرکز نوآوری و شتابدهی گروه توسعه‌ فناوری ‌پزشکی ‌آمیتیس ‌ژن

در جلسه ای که به منظور امضای تفاهم نامه و قرارداد همکاری در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران تشکیل شد؛ دکتر رضا آذربایجانی سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در خصوص اهمیت این همکاری ها گفت: در تدوین سند تحول به منظور توسعه فعالیت های این مرکز استفاده از مشارکت و پتانسیل های بخش خصوصی و دانش بنیان جز برنامه هایی است که در نظر است ورود جدی انجام پذیرد.

وی افزود: در این مرکز با توجه به محور فعالیتها، موضوعات، محصولات و ایده های زیادی برای تجاری سازی و استفاده از مشارکت بخشهای مختلف وجود دارد که نیازمند است ساز و کارهای این مشارکتها مشخص و اجرایی شود.

در ادامه جلسه دکتر محمدعلی صارمی رییس مرکز نوآوری و شتابدهی گروه توسعه‌ فناوری ‌پزشکی ‌آمیتیس ‌ژن ضمن ابراز خرسندی از شکل گیری همکاری و مشارکت بخش خصوصی و دانش بنیان ها بیان کرد: از آنجا که ایده و موضوع برای زمینه همکاری بسیار است؛ لازم است اتاق فکری برای استفاده از ایده ها، تجاری سازی و اجرایی کردن آن ها تا تبدیل شدن ایده به ثروت تشکیل شود. در این راستا نیاز است ماموریت هایی تعریف و با حفظ منافع دو طرف واگذار شود.

صارمی تاکید کرد: تجاری سازی، فناوری، رگولاتوری و رایزین ها به صورت یک پکیج است که نیازمند تقسیم کار می باشد. برای این منظور باید از ظرفیت های موجود و تجارب موفق استفاده شود.

در این جلسه در خصوص موضوعات همکاری مانند: حمایت و همکاری مشترک برای تجاری سازی و ایجاد ثروت از ایده ها، محصولات و خدمات فناورانه؛ بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های دو طرف قرارداد برای شتاب‌دهی و همکاری مشترک برای تجاری‌سازی محصولات و خدمات؛ شناسایی، حمایت، راهبری و توسعه موضوعات فناورانه و دانش‌بنیان برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت دانش محور از راه تجاری‌سازی ایده‌ها، خدمات و محصولات فناورانه و دانش بنیان؛ همکاری مشترک برای ایجاد آزمایشگاه های معتمد و همکار نهادهای دولتی و حاکمیتی در حوزه های ژنتیکی و زیستی در سطوح ملی و بین المللی تحت پوشش و منافع دو طرف بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد کارگروهی با مسئولیت نماینده معرفی شده از دو طرف جهت پیشبرد پروژه‌های مشترک و ارایه گزارشات ادواری تشکیل شود.