در حوزه پزشکی انجام گرفت؛

انتخاب عضو هیات علمی پژوهشکده‌ی سرطان معتمد جهاددانشگاهی به‌عنوان پژوهشگر برتر کشوری

دکتر رامین صرامی فروشانی، عضو هیات علمی و مدیر دپارتمان توسعه فناوری درمان‌های پیشرفته پژوهشکده‌ی سرطان معتمد جهاددانشگاهی به‌عنوان پژوهشگر برگزیده کشور در سال ۹۹ در حوزه پزشکی انتخاب گردید‌.
۲۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۰ کد : ۲۵۸۵۲ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده‌ی سرطان معتمد جهاددانشگاهی، در بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور در سال ۹۹ که روز سه‌شنبه ۲۵ آذرماه هم‌زمان با روز بزرگداشت پژوهش برگزار شد، محققان و فناوران برتر کشور با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد تجلیل قرار گرفتند.
انتخاب عضو هیات علمی پژوهشکده‌ی سرطان معتمد جهاددانشگاهی به‌عنوان پژوهشگر برتر کشوری

در این‌ مراسم که به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا به‌صورت مجازی برگزار شد،  در حوزه پزشکی، دکتر رامین صرامی فروشانی، معاون‌پژوهش، فناوری  پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌عنوان پژوهشگر برتر سال ۹۹ انتخاب و معرفی گردید.

گفتنی است  که امسال رویکرد وزارت بهداشت در انتخاب محقق برتر سال با تأکید بر استحصال و توسعه فناوری به‌منظور رفع نیازهای ملی بوده است.

دکتر صرامی فروشانی، متخصص ویروس‌شناسی پزشکی از دانشگاه آمستردام هلند است که در حوزه  HIV و ایدز تحقیقات ارزشمندی را به انجام رسانده است که نتایج آن در معتبرترین نشریات علمی بین‌المللی نظیر نیچر و نیچر مدیسین به چاپ رسیده است. 
وی در سال ۲۰۱۶  به‌عنوان محقق برتر حوزه HIV  و ایدز توسط موسسه ملی NCHIV هلند شناخته‌شده و اولین جایزه یوپ لانخ را آز آن خود کرد.

این هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی در حال حاضر مجری چندین‌ پروژه سلول درمانی درزمینه‌ی  سرطان و کوید ۱۹  است.

هم‌زمان با شروع همه‌گیری ویروس کرونا و با توجه به نیاز جدی کشور به کیت‌های تشخیصی، دکتر صرامی فروشانی طراحی و تولید کیت‌های بومی تشخیص مولکولی کوید ۱۹ را در دستور کار قرارداد که در حال حاضر میلیون‌ها نسخه از آن تولید و به عنوانی محصولی پیشرو، ضمن مرتفع نمودن نیاز ملی، میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی ارزی و صدها میلیارد ریال کاهش هزینه‌های ریالی را در پی داشته است.