با رویکرد پزشکی بازساختی و مهندسی بافت؛

نخستین سمپوزیوم بین‌المللی استخوان و غضروف پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی برگزار می‌شود

نخستین سمپوزیوم بین‌المللی استخوان و غضروف پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی با موضوع" رویکردهای نوین بازسازی بافت استخوان و غضروف: از ایده‌ تا بالین" برگزار می‌شود.
۲۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۵ کد : ۴۸۷۲۴ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، نخستین سمپوزیوم بین‌المللی استخوان و غضروف پژوهشگاه رویان در تاریخ ۳ تا ۴ آذرماه سال جاری با موضوع" رویکردهای نوین بازسازی بافت استخوان و غضروف: از ایده‌ تا بالین" با رویکرد "پزشکی بازساختی و مهندسی بافت " برای دانشجویان، اساتید دانشگاه، پزشکان و مدیران با رشتههای مرتبط و با سخنرانی اساتید برجسته ملی و بین‌المللی از کشورهای مختلف در دو روز و به‌صورت هیبریدی (حضوری و مجازی) در محل سالن همایش‌های پژوهشگاه رویان برگزار می‌شود.
نخستین سمپوزیوم بین‌المللی استخوان و غضروف پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی برگزار می‌شود

نخستین سمپوزیوم بین‌المللی استخوان و غضروف پژوهشگاه رویان به جدیدترین موضوعات در حوزه چاپ زیستی سه‌بعدی، رویکردهای درمانی مبتنی بر بافت و سلول در حوزه مهندسی بافت، رهایش سلولی هدفمند باهدف آشنایی با محصولات پیشرفته درمانی و دارویی زیست¬مواد برای بازسازی استخوان و غضروف، معرفی محصولات تجاری داخلی و بین¬المللی در این حوزه می‌پردازد. 

سرفصل‌های نخستین سمپوزیوم بین‌المللی استخوان و غضروف پژوهشگاه رویان عبارتند از:

•    رویکردهای درمانی مبتنی بر بافت و سلول و رهایش هدفمند سلول برای بازسازی بافت استخوان و غضروف
•    رویکردهای درمانی بدون سلول مبتنی بر وزیکول‌های خارج سلولی ماده 
•    محصولات پیشرفت درمانی و دارویی زیست مواد
•    چاپ زیستی سه‌بعدی

این سمپوزیوم بین‌المللی با پشتوانه بیش از 15 سال تجربه و تخصص اساتید و متخصصین گروه استخوان و غضروف پژوهشگاه رویان، کارگاه‌های عملی را با سه عنوان "بیوانفورماتیک، مهندسی بافت استخوان و غضروف و چاپ زیستی سه‌بعدی" باهدف آشنایی و تشویقِ هر چه بیشتر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط و نیز ارتقای دید دانشجویان در خصوص چگونگی تولید و توسعه محصولات پیشرفته زیست مواد، رویکردهای درمانی مبتنی بر بافت و سلول و تشویق و افزایش مهارت‌های کاربردی و عملی افراد، علی‌الخصوص دانشجویانِ در حال تحصیل در مبحث نام‌برده، برگزار می‌کند.

 این کارگاه‌ها باهدف ترویج فرهنگ استفاده از رویکردهای نوین پزشکی در درمان اختصاصی بافت‌های سخت استخوان و غضروف و تولید محصولات زیست مواد برگزار خواهد شد تا افراد بتوانند علاوه بر آموزش تئوری، با مباحث عملی آن‌که توسط اساتید و مجریان متخصص ارائه می‌شود، آموزش ببینند. 

کارگاه‌های سمپوزیوم بین‌المللی استخوان و غضروف، در سه روز متوالی از 31 آبان تا 2 آذرماه سال 1401 برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای انجام ثبت‌نام و دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانند به وبسایت معاونت آموزشی پژوهشگاه رویان (اختصاصی سمپوزیوم و کارگاه‌های نام‌برده) به نشانی اینترنتی www.royan-edu.ir مراجعه و یا با شماره تماس23562756-021 تماس حاصل کنند.