با امضای تفاهم نامه؛،

همکاری ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با جهاددانشگاهی البرز گسترش می یابد

به منظور توسعه همکاری‌های مشترک و با هدف استفاده مطلوب از ظرفیت‌ها و توانایی‌های علمی، پژوهشی و آموزشی، جهاددانشگاهی استان البرز و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.
۱۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰ کد : ۴۸۵۵۲ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی در جلسه ای که به منظور امضای تفاهم نامه در محل مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران تشکیل شد، دکتر رضا آذربایجانی ضمن ابراز خرسندی از گسترش تعاملات و همکاریهای مشترک بویژه در سطح استان البرز گفت: هر دو مجموعه در استانی واقع شده اند که ظرفیت های زیادی برای همکاری بویژه در سطح آموزش وجو دارد. بنابراین با استفاده از امکانات و توانمندی هایی موجود برای ایجاد هم افزایی، می توان گام های خوبی را برای آموزش سطوح مختلف و صنایع برداشت.
همکاری ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با جهاددانشگاهی البرز گسترش می یابد

وی افزود: در این مرکز موضوعات و تخصصهای متعددی وجود دارد، لذا باید موارد مشترک و نیازمندیهایی که برای ارایه آموزش لازم است بررسی شود. یکی از برنامه ها بررسی ظرفیتهای دانش بنیان در سطح استان و برگزاری نشستهای تخصصی برای اصناف مختلف است. همچنین باید موضوعاتی برای آموزش انتخاب شود که باعث ایجاد شغل بویژه مشاغل خانگی شود.

در ادامه احمد رضا فیروزی رییس جهاد دانشگاهی استان البرز ضمن اعلام آمادگی برای همکاریهای آموزشی و علمی،  بیان کرد: با توجه به این که مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران به صورت تخصصی در حوزه زیست فناوری فعالیت می نماید و تجربه خوبی هم در این زمینه دارد نیاز است از ظرفیت این مرکز برای توانمند سازی استان البرز استفاده شود.

گفتنی است، پس از جلسه رییس جهاددانشگاهی واحد استان البرز و هیات همراه با حضور در بخش های مختلف، از نزدیک امکانات و توانمندی های مرکز را مورد بازدید قرار دادند.