از تولید ۵۰۰۰ دست لباس گان بیمارستانی تا توزیع رایگان مواد ضدعفونی‌کننده

فعالیت‌های جهاددانشگاهی گلستان برای مقابله با کرونا در جریان است؛

۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۱ کد : ۱۶۸۲۷ پژوهشی
جهاددانشگاهی گلستان، قرارداد تهیه و تحویل ۵۰۰۰ دست لباس گان بیمارستانی را با اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گلستان منعقد کرد.
فعالیت‌های جهاددانشگاهی گلستان برای مقابله با کرونا در جریان است؛

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی گلستان، در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و نیز تأمین لوازم کادر درمانی بیمارستانها در این خصوص با استفاده از پتانسیل طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کشور، قرارداد تهیه و تحویل 5000 دست لباس گان بیمارستانی بین جهاددانشگاهی گلستان و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی و تحت نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان منعقد شد.
بر اساس این قرارداد، این واحد متعهد شد تا 5000 دست لباس گان بیمارستانی به منظور تامین پوشش کادر درمانی در موضوع شیوع کرونا را تهیه و به اتاق بازرگانی تحویل نماید.
زمان اجرای این قرارداد نیز از امروز تا 5 فروردین 1399 می‌باشد.
در این قرارداد که در راستای طرح ملی توسعه‌ی مشاغل خانگی کشور منعقد شده، از پیشرانان این طرح جهت به‌کارگیری زنان مشمول، جهت همکاری دعوت به عمل آمده است و حدود 100 نفر آمادگی خود را جهت انجام این قرارداد اعلام کرده‌اند.
طرح ملی توسعه‌ی مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اجرای جهاددانشگاهی در حال اجرا می‌باشد.

 

توزیع 8000 لیتر آب ژاول رایگان در سطح شهر گرگان
در ادامه‌ی این تلاش‌ها، با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و نیاز و ضرورت ضدعفونی سطح شهرها و آموزش عمومی رعایت بهداشت فردی در خانواده‌ها و منازل، این واحد اقدام به تهیه‌ی آب ژاول از نیروگاه نکا کرد.
ثقفی رییس جهاددانشگاهی گلستان گفت: با توجه به شرایط موجود جامعه و نیاز به ضدعفونی عمومی، این واحد طی تماس و مذاکرات تلفنی با نیروگاه نکا، موفق شد تا میزان 8000 لیتر آب ژاول رایگان را تهیه و با همکاری اعضای این واحد به شهرداری گرگان، هلال احمر بندرگز، مردم حاشیه‌نشین شهر گرگان و به خصوص سایت مسکن مهر زیتون و برخی از دهیاری‌های شهرستان گرگان توزیع کند.
این واحد به دلیل مراجعات مکرر افراد و درخواست‌های مردمی، مجدانه پیگیر تهیه مجدد این محلول از نیروگاه نکا شده و طی روزهای پنج شنبه و جمعه آمادگی خود را جهت توزیع مجدد آّب ژاول اعلام کرده است.

معرفی داوطلبان دوره‌های آموزشی پزشکی
هم‌چنین با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و کمبود نیروی ماهر در نتیجه‌ی اپیدمی این ویروس در سطح بیمارستان‌های درگیر با بیماران کرونا، این واحد اقدام به معرفی داوطلبان کمک به مراکز درمانی از بین دانش‌آموختگان دوره‌های پزشکی (شامل کمک‌پرستاری، کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی، امدادگر اورژانس و دانشجویان رشته‌ی مددکاری) کرده است.
ثقفی رییس جهاددانشگاهی گلستان طی نامه‌ای به استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در راستای عمل به وظیفه انسانی و مسوولیت اجتماعی، آمادگی این واحد را جهت همکاری در مبارزه با شیوع کرونا در سطح استان اعلام کرد.
در همین راستا، جهاددانشگاهی گلستان با دانش‌آموختگان دوره‌های کمک پرستاری، کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی، امدادگر اورژانس و دانشجویان رشته‌ی مددکاری اجتماعی تماس گرفته و از بین داوطلبان کمک به مراکز درمانی، لیست اسامی و شماره‌ی تماس افراد را برای معرفی به علوم پزشکی استان گلستان ارایه کرد.