برگزاری سومین دوره ژنتیک تولیدمثل و ناباروری رویان

۰۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۸ کد : ۴۹۸۸۹ پژوهشی
سومین دوره ژنتیک تولیدمثل و ناباروری رویان به همت معاونت آموزشی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.
برگزاری سومین دوره ژنتیک تولیدمثل و ناباروری رویان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، گروه ژنتیک پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی، سومین دوره ژنتیک تولید مثل و ناباروری رویان را در آذرماه سال جاری برگزار می‌کند. دکتر مسعود بذرگر، عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان، دبیر علمی این دوره است.

مقدماتی بر تولیدمثل (سرفصل‌ها: آشنایی مقدماتی با سیستم تولیدمثل مذکر و مونث، ژنتیک تکوینی دستگاه تولیدمثل)؛ ناباروری مردان و ژنتیک (سرفصل‌ها: اختلالات شایع اسپرمی، فراگمنتاسیون DNA اسپرمی (SDF)، ریزحذف‌های AZF، اختلال‌های تک‌ژنی شایع در ناباروری مردان)؛ ناباروری زنان و ژنتیک (سرفصل‌ها: علل شایع ناباروری زنان، نقش کیفیت تخمک در باروری، ژنتیک  سندرم تخمدان پلی کیستیک  (PCOS) و اندومتریوز، ژنتیک بیماری‌های ذخیره تخمدانی (POF/DOR))؛ ژنتیک شکست مکرر لانه گزینی و سقط مکرر و  سیتوژنتیک در ناباروری (سرفصل‌ها: اختلالات شایع کروموزومال و ساب کروموزومال در ناباروری، جایگاه FISH  در سیتوژنتیک ناباروری، لانه‌گزینی جنین،  ژنتیک شکست مکرر لانه گزینی (RIF)، ژنتیک سقط مکرر)؛ اپی ژنتیک و فارماکوژنتیک در ناباروری (سرفصل‌ها:  اپی‌ژنتیک و ناباروری، فارماکوژنتیک و ناباروری، بررسی جنبه‌های ژنتیکی و اپی‌ژنتیکی بیماری اندومتریوز)؛ تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی (PGT) (سرفصل‌ها: کشت و بیوپسی جنین، روش‌های تشخیص آنوپلوئیدی (PGT-A)، مرور کارآزمایی‌های بالینی PGT-A، تشخیص بیماری‌های تک ژنی (PGT-M))؛ تشخیص پیش از تولد (PND) (سرفصل‌ها: غربالگری در حاملگی، نقش سونوگرافی در غربالگری پیش از تولد، تشخیص غیرتهاجمی پیش از تولد (NIPT)،  array CGH  و کاربرد آن در PND)؛ مشاوره ژنتیک و اخلاق پزشکی در ناباروری (سرفصل‌ها: مشاوره ژنتیک در  ناباروری، مسائل اخلاقی در آزمایشات بالینی و پژوهشی ژنتیک خصوصا ژنتیک ناباروری)، عنوان‌های اصلی سومین دوره ژنتیک تولید مثل و ناباروری رویان را تشکیل می‌دهند.

این دوره به صورت آنلاین از تاریخ ۶ تا ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ در روزهای یکشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ برگزار می‌شود. گواهی حضور در برنامه از طرف پژوهشگاه رویان، بر حسب ساعت هر دوره پس از پایان دوره برای حاضرین صادر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علاقه‌مند به شرکت در این دوره می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به وب‌سایت معاونت آموزشی پژوهشگاه رویان مراجعه کنند.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی پژوهشگاه رویان ناباروری ژنتیک تولیدمثل