توسط جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی؛

نشست تخصصی معیشت سالمندان در دوره شیوع کرونا برگزار می‌شود

وبینار تخصصی «معیشت سالمندان در دوره شیوع کرونا» توسط معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی شنبه ۲۲ شهریور برگزار می‌شود.
۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۱ کد : ۲۲۷۲۳ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، فرج حسینیان معاون پژوهشی جهاددانشگاهی واحد هدف از برگزاری این نشست را جریان سازی و حساسیت زایی در موضوع سالمندی عنوان کرد و گفت: وجود بیش از ۹ میلیون سالمند و سیر صعودی افزایش جمعیت سالمندی در کشور، ضرورت توجه و برنامه‌ریزی بیشتر در حوزه سالمندی را بیش از پیش محسوس کرده است.
نشست تخصصی معیشت سالمندان در دوره شیوع کرونا برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه موضوع سالمندی یکی از چالش‌های اجتماعی پیش روست، ادامه داد: با توجه به اهمیت بالای ابعاد مختلف موضوع سالمندی، یکی از محورهای اصلی فعالیت گروه پژوهش و درمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی به این مساله اختصاص دارد.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی در حوزه سالمندی گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا، سلسله نشست‌هایی با موضوعات تخصصی "سالمندی سالم در ایران:چالشها و راهکارها" ، " حمایتهای اجتماعی و سالمندی" ، "سقوط در سالمندان:پیامدها و راهکارها" و "ورزش و سلامت سالمندی" توسط گروه پژوهشی این واحد جهاد دانشگاهی برگزارشد، ولی برگزاری حضوری این سلسله نشست‌ها موقتا متوقف شد.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات سالمندان در دوران شیوع کرونا، تصریح کرد: بحران کرونا در حوزه سالمندی مشکلات جدیدی ایجاد کرده که یکی از مهم‌ترین معضلات به مساله معیشت و رفاه سالمندان مرتبط است، در همین راستا با مشورت اساتید و متخصصین دانشگاهی و اجرایی کشور، برگزاری پنجمین نشست تخصصی سلامت سالمندی با موضوع " معیشت سالمندان در دوره شیوع کرونا" برنامه‌ریزی شد.

بر اساس این گزارش، وبینار معیشت سالمندان در دوره شیوع کرونا با حضور صاحب‌نظران عرصه سالمندی با موضوع " بررسی بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و معیشت سالمندان" ،" تأثیر کرونا بر کیفیت و کمیت خدمات قابل ‌ارائه به سالمندان در مراکز ارائه خدمت"، "تأثیر کرونا در تغییر نگرش و الگوهای رفتاری خانواده و جامعه نسبت به سالمندان" ، "بررسی قوانین و سیاست‌های حمایتی از سالمندان در ایران"  و " مددکاری اجتماعی و سالمندان در دوران کرونا " برگزار می‌شود.

گفتنی است، این وبینار به‌ صورت رایگان برگزار می‌شود و به شرکت کنندگان گواهی شرکت در وبینار اعطا می شود.

علاقه مندان جهت شرکت می توانند  شنبه 22 شهریور ماه ساعت 15 تا 17 به نشانی وب سایت jdsbm.ac.ir مراجعه کنند.