مصاحبه - آرشیو

۵۴۵ طرح اختتام‌یافته و ۲۱۰۰ مقاله‌ی چاپ‌شده در سال ۱۳۹۷/ انجام اقدامات اثربخش در توسعه‌ی علمی و فنی کشور
/گام‌به‌گام با انقلاب اسلامی (۹۴)/ معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی اعلام کرد:

۵۴۵ طرح اختتام‌یافته و ۲۱۰۰ مقاله‌ی چاپ‌شده در سال ۱۳۹۷/ انجام اقدامات اثربخش در توسعه‌ی علمی و فنی کشور

دکتر پورعابدی با اشاره به ساختار گروه‌های پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی، بیان کرد: در مجموع، ۱۴۵ گروه پژوهشی و ۱۳۶مرکز خدمات تخصصی فعال هستند؛ تنوع و تعدد ساختارهای پژوهشی و هم‌چنین گستره‌ی توزیع جغرافیایی، بیان‌گر اهمیت پژوهش و فناوری در جهاددانشگاهی بوده است؛ به‌گونه‌ای که گروه‌های پژوهشی و ساختارهای خدمات تخصصی قادر هستند تا هم‌گام با سیاست‌های کلان و نقشه‌ی جامع علمی در اقصی نقاط کشور، با توجه به نیازها و اقتضائات منطقه‌ای و ملی، اقدامات اثربخشی در توسعه‌ی علمی ـ فنی به انجام رسانند.

ادامه مطلب
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی در گفت‌وگوی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

درمان سرطان به کمک توان ملی جوانان/ دانش و فناوری جهانی در اختیار پژوهشگران ایرانی

پورعابدی درباره دستبابی جوانان مخترع ایرانی به تولید ۳۱ محصول جدید توضیحاتی داد. به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پژوهش‌ یکی از مهمترین حوزه‌های علمی کشور است و به کمک پژوهش میتوان دستاوردهای متعددی را کسب کرد؛ پیشرفت های مختلف حوزه های علمی و ساخت محصولات هایک نتیجه رسیدن به دانش پژوهشی است.

ادامه مطلب
/گام‌به‌گام با انقلاب اسلامی (۲۴)/ رییس جهاددانشگاهی سیستان‌وبلوچستان تشریح کرد:

بومی‌سازی دانش فنی تولید بچه ماهی و تولید گیاهان دارویی خاص

دکتر تاجری بیان کرد: در سال جاری، دو کار اساسی در این حوزه داریم که به رونق تولید در استان کمک خواهد کرد؛ یکی بومی‌سازی دانش فنی تولید بچه ماهی و پرورش ماهی در قفس که ماموریت اصلی ما در حوزه‌ی پژوهش و فناوری است و دیگری، فرآوری، پرورش و تولید گیاهان دارویی خاص منطقه است.

ادامه مطلب
جهاد دانشگاهی برند و پَتنت نظام جمهوری اسلامی در حوزه علم و فناوری است
دکتر پورعابدی در آستانه سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در مصاحبه با ایسنا تاکید کرد

جهاد دانشگاهی برند و پَتنت نظام جمهوری اسلامی در حوزه علم و فناوری است

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با تاکید بر تحقق توان رقابتی کشور در تولید محصولات فناورانه، از آغاز ۳۱ طرح فناورانه در سال ۹۸، توسعه خط تولید مَته‌های حفاری دندانه‌ای در خوزستان، افتتاح مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر پژوهشگاه رویان با تمرکز بر درمان دیابت به کمک سلول‌های بنیادی و اتمام طرح پژوهشی ساخت سیستم نمونه‌گیری از بافت‌های سرطانی توسط پژوهشکده معتمد و رونمایی از پیمایش ملی خانواده به مناسبت سی‌ونهمین سالگرد جهاد دانشگاهی در ۱۶ مرداد خبر داد.

ادامه مطلب
درمان ناباروری می‌تواند هسته‌ی مرکزی فعالیت جهاددانشگاهی قم باشد
معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی:

درمان ناباروری می‌تواند هسته‌ی مرکزی فعالیت جهاددانشگاهی قم باشد

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی گفت: با توجه به‌پیش زمینه‌ای که در استان قم در خصوص درمان ناباروری وجود دارد، پژوهش در زمینه درمان ناباروری می‌تواند به‌عنوان هسته اصلی فعالیت‌های جهاددانشگاهی قم قرار گیرد.

ادامه مطلب
در بازدید سفیر ایران در ایرلند از پارک علم و فناوری البرز مطرح شد:

ایجاد بسترهای مناسب همکاری دو کشور در حوزه های دارویی و فناوری اطلاعات

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند در اظهار کرد: ایرلند به لحاظ تولید ناخالص ملی رشد سریع دارد، بنابراین می توان با ایجاد بسترهای مناسب همکاری دو کشور در حوزه های دارویی و فناوری اطلاعات که از سوی این کشور مدنظر قرار گرفته، گام های موثری را در حوزه همکاری های مشترک برداشت.

ادامه مطلب
رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی:

۹۸ درصد مردم خود درمانی می‌کنند

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی گفت: ۹۴/۶ درصد مردم اطلاعی از سواد سلامت ندارند و با وجود عدم شناخت مردم از وضعیت خودمراقبتی، ۹۸ درصد مردم خوددرمانی و خودمراقبتی می‌کنند

ادامه مطلب

نتایج مثبت درمان آلزایمر، پارکینسون، فلج مغزی و MS با سلول درمانی/ داروهای نوترکیب پرهزینه اما موفق‌‌

اخبار متعددی از دستاوردهای سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج مانند آلزایمر، مشکلات قلبی، پارکینسون و فلج مغزی شنیده می‌شود، دراین‌باره که این یافته‌ها تا چه حد برای بیماران قابل استفاده است و امید درمان چقدر است، با رئیس پژوهشگاه رویان گفت‌وگو کرده‌ایم.

ادامه مطلب