مصاحبه - آرشیو

تأثیر شرایط فعلی بر اجرای پروژه‌های فناورانه جهاددانشگاهی/ باید و نبایدهای تقویت تولید داخل
رییس جهاددانشگاهی تشریح کرد؛

تأثیر شرایط فعلی بر اجرای پروژه‌های فناورانه جهاددانشگاهی/ باید و نبایدهای تقویت تولید داخل

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به تأثیرات نوسان ارز بر پروژه‌های جهاددانشگاهی گفت: در این شرایط، تحریم‌ها نیز دردسری علاوه بر دردسرهای قبلی شده است و دور زدن آن، هزینه‌های بسیار زیادتری را برای تأمین این قطعات و مواد اولیه پیشرفته تحمیل می‌کند. همچنین ارسال ارز نیز هم پُرخطر و هم با هزینه بسیار بالا انجام می‌شود. لذا افزایش پی‌درپی قیمت ارز به‌طور حتم در اجرای کلیه پروژه‌های با فناوری پیشرفته تأثیر بسیار منفی می‌گذارد.

ادامه مطلب

تعیین جنسیت قطعی فرزند در قم چه فرایندی دارد؟

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی قم، ناصر کلهر با اشاره به این‌که مشاوره ژنتیک به چهار بخش زمانی قبل از ازدواج، قبل از بارداری، حین بارداری و بعد از تولد فرزند دارای ناهنجاری تقسیم می‌شود، عنوان کرد: زمانی که افراد برای مشاوره ژنتیک به مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی واحد استان قم (رویا) مراجعه می‌کنند در ابتدا با پرسش سوالاتی شجره نامه آنها رسم می‌شود و بر اساس آن خطرات بیماری‌ها، آزمایشات و توضیحات لازم گفته می‌شود.

ادامه مطلب
با مشارکت مرکز درمان ناباروری ابن‌سینای جهاددانشگاهی؛

فصل جدید برنامه‌ی تلویزیونی پایان ناباروری آغاز شد

فصل جدید برنامه‌‌ی تلویزیونی «پایان ناباروری» که با مشارکت مرکز درمان ناباروری ابن‌سینای جهاددانشگاهی و گروه دانش شبکه چهار سیما تولید می‌شود، از دهم آبان به روی آنتن رفت.

ادامه مطلب

عفونت‌های قارچی در زنان و راه‌های درمان آن

به گزارش روابط عمومی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینای جهاددانشگاهی، به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان (۲۶ مهر تا ۲ آبان)، دکتر نیلوفر معترف، جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ ناباروری در خصوص عفونت‌های واژینال که از شایع‌ترین بیماریهای سیستم تناسلی زنان است، گفت: عفونت‌های واژینال در بین خانمها شیوع بالایی دارد و درصد زیادی از مراجعات به مطب پزشکان زنان بدلیل این بیماریست.سه علت اصلی در ایجاد عفونت های واژینال در خانمها نقش دارند: واژینوز باکتریال، عفونت‌های تریکومونایی و عفونت‌های کاندیدیایی یا قارچی. عفونت‌های قارچی یکی از شایع‌ترین علل عفونت واژینال‌ می¬باشد و ۷۵ درصد خانم‌ها حداقل یک بار و ۴۵ درصد خانم‌ها دو بار یا بیشتر در طول زندگی خود دچار عفونت‌های قارچی می‌شوند. البته تعداد محدودی از خانم‌ها نیز ممکن است دچار عفونت‌های تکرارشونده و مزمن قارچی شوند.

ادامه مطلب
عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینای جهاددانشگاهی تشریح کرد:

کاهش وزن و تغذیه سالم؛ راهکار اصلی کنترل علائم سندرم تخمدان پلی‌کیستیک

به گزارش روابط عمومی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینای جهاددانشگاهی ، دکتر فرناز فاطمی جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ ناباروری، عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا درباره این سندرم گفت: سندرم تخمدان پلی‌کیستیک یک اختلال هورمونی شایع در سنین باروری در خانم‌هاست. در این سندرم، فولیکول‌های ریز زیاد که در حاشیه تخمدان‌ها وجود دارند، مانع تخمک‌گذاری منظم می‌شوند و این سندرم با اختلالات هورمونی و متابولیکی همراه است. علت این سندرم نامشخص است، ولی مجموعه‌ای از عوامل ژنتیکی، محیطی و سبک زندگی می‌توانند باعث بروز آن شوند.

ادامه مطلب

عفونت‌های قارچی در زنان و راه‌های درمان آن

عفونت‌های قارچی یکی از شایع‌ترین علل عفونت واژینال‌ است و ۷۵ درصد خانم‌ها حداقل یک بار و ۴۵ درصد خانم‌ها دو بار یا بیشتر در طول زندگی خود دچار عفونت‌های قارچی می‌شوند. البته تعداد محدودی از خانم‌ها نیز ممکن است دچار عفونت‌های تکرارشونده و مزمن قارچی شوند.

ادامه مطلب