همزمان با هفته ملی سالمندان؛

دپارتمان «سلامت سالمندی» در جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی آغاز به کار کرد

۱۴ مهر ۱۴۰۳ | ۰۷:۴۸ کد : ۷۶۱۷۲ پژوهشی مالکیت معنوی
رییس جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی در پنجمین روز هفته ملی سالمندان که با عنوان «آموزش و توانمندسازی سالمندان» نامگذاری شده است، از افتتاح دپارتمان آموزشی سلامت سالمندی در معاونت آموزش و کارآفرینی این واحد جهاددانشگاهی خبر داد.
دپارتمان «سلامت سالمندی» در جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی آغاز به کار کرد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی، همزمان با پنجمین روز از هفته ملی سالمندان که با عنوان «آموزش و توانمندسازی سالمندان» نامگذاری شده است، دپارتمان سلامت سالمندی در معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی آغاز به کار کرد.
دکتر حمید حمزه‌زاده رییس جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی، با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به موضوع سواد سلامت در جامعه عمومی و تخصصی، یکی از مهمترین اهداف جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی را نیازسنجی، تدوین دوره و ارایه انواع بسته های آموزشی مبنی بر بهترین شواهد علمی در زمینه سلامت سالمندان عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه فعالیت اصلی این واحد جهاددانشگاهی حوزه سلامت سالمندی است، افزود: با توجه به روند تغییرات جمعیتی در کشور، طی 10 تا 20 سال آینده، با جمعیتی به‌مراتب سالخورده‌تر از پیش‌بینی‌ها مواجه خواهیم بود و ارائه آموزش های عمومی و تخصصی در سطوح مختلف باید یکی از اولویت های نهادهای فعال در این عرصه باشد.
رییس جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی در ادامه با اشاره به سابقه فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در زمینه سلامت سالمندی، گفت: جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی سال‌هاست که بر موضوع سلامت در دوره سالمندی تمرکز کرده و در سال های گذشته اقدامات ارزشمندی نیز در زمینه طراحی و برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با این حوزه داشته است.
سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی، در ادامه به فعالیت‌های دپارتمان سلامت سالمندی اشاره نمود و افزود: در راستای ارتقاء سواد سلامت جامعه در موضوعات مرتبط با سالمندان، مبتنی بر تجربیات و توانمندی‌های موجود در معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی در این زمینه، اقدام به راه‌اندازی دپارتمانی تخصصی برای فعالیت آموزشی متمرکز بر حوزه سلامت سالمندان در سطوح مختلف اعم از خود سالمندان، عموم افراد جامعه به ویژه خانواده های سالمندان، گروه های مختلف فعالان حوزه سلامت مانند پرستاران، پزشکان و متخصصان در حوزه های تخصصی و... نموده ایم.

گفتنی است، معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیش از 30 سال سابقه فعالیت آموزشی در حوزه های مختلف سلامت، در قالب دپارتمان های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و پیراپزشکی، مدیریت سلامت، مهارت های حرفه ای، HSSE و مدیریت خطر، خدمات آموزشی متنوعی را در سطوح عمومی و تخصصی به جامعه مخاطبان خود ارائه می دهد.


نظر شما :