درخشش ۲ بانوی جهادگر در کنگره بانوان تاثیرگذار کرمانشاه

۰۸ مهر ۱۴۰۳ | ۱۱:۳۳ کد : ۷۵۹۴۱ تاپ خبر مالکیت معنوی
دکتر فاطمه شاهرضایی رییس موسسه آموزش عالی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه به عنوان بانوی تاثیرگذار در حوزه علمی، پژوهشی و فناوری و دکتر نازنین کریمی مدیر مرکز درمان ناباروری سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه به عنوان مدیر شایسته تقدیر در حوزه جوانی جمعیت معرفی و تجلیل شدند.
درخشش ۲ بانوی جهادگر در کنگره بانوان تاثیرگذار کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه 7مهر در آیین اختتامیه کنگره بانوان تاثیرگذار استان با اشاره به وضعیت نامطلوب کشور از حیث جوانی جمعیت، گفت:‌ جمعیت ایران به سرعت در حال پیرشدن است و متاسفانه فرصت چندانی در این زمینه نداشته و خیلی سریع باید این آسیب را مهارکنیم و همه در این زمینه مسئولند.

صحرایی با بیان اینکه جوانی جمعیت نیازمند یک سری اقدامات زمینه‏ای است، مهم ترین این اقدامات را ایجاد اشتغال پایدار دانست و افزود: با ایجاد شغل پایدار، زمینه ازدواج و فرزندآوری هم تسهیل می‌شود و خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی در استان صورت گرفته و نرخ بیکاری عملا به نصف کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در دهه 90 استان کرمانشاه به مدت شش سال در رتبه اول بیکاری کشور قرار داشت و در سال 1395 نرخ بیکاری استان به 22.5 درصد رسید و این درحالی است که با اقدامات صورت گرفته نرخ بیکاری استان در بهار امسال به حدود 12 درصد رسیده و عملا نصف شده است.

استاندار کرمانشاه اقدام مهم بعدی در بحث جوانی جمعیت را انجام برخی اقدامات زمینه‌ای خاص مانند فراهم کردن تسهیلات ازدواج، تسهیلات فرزندآوری و ... عنوان کرد و افزود:‌ این تسهیلات باید در کشور تقویت شود.

صحرایی گفت:‌ در کنار تمام این اقدامات آنچه بیش از همه در بحث فرزندآوری و افزایش جمعیت موثر است اقدامات فرهنگی است که باید به طور جد در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود:‌ امروز بسیاری از خانواده‌هایی که از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند تمایلی به داشتن فرزند ندارند و همین امر نشان می‌دهد که ما باید بیش از پیش فرهنگسازی در حوزه فرزندآوری را تقویت کنیم.

صحرایی با بیان اینکه همه در حوزه جوانی جمعیت مسئول هستند، تاکید کرد:‌ همه باید برای تداوم نسل ایرانی تلاش کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، گفت: ‌ایشان شخصیتی مجاهد و مبارز بود و حیف بود که بعد از سالهای طولانی جهاد در برابر رژیم جنایتکار اسراییل به طریقی به جز شهادت از دنیا می‌رفت.

وی به جنایات اخیر رژیم اسراییل در لبنان اشاره و تصریح کرد:‌ وقایع اخیر در جهان امروز، بدون تعارف به ما می‌گوید که باید روی پای خودمان بایستیم و رشادت به خرج داده و پای عقایدمان بایستیم.

زهرا جانجانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه هم در این مراسم با اشاره به ثبت نام 885 نفر از بانوان استان برای شرکت در کنگره بانوان تاثیر گذار، گفت:‌ این تعداد در هشت حوزه شامل اقتصاد و کارآفرینی، ورزش، فرهنگ و هنر، علمی، پژوهشی و فناوری،‌ تعلیم و تربیت، سیاست گذاری و حکمرانی، فعالیت‌های اجتماعی و گفتمان سازی و رسانه ثبت نام کرده‌اند که در نهایت از میان آنها در مرحله اول 24 نفر انتخاب شده و در مرحله نهایی هشت نفر به عنوان بانوان تاثیرگذار استان معرفی شدند.

در پایان این مراسم از هشت بانوی تاثیرگذار و فعالین حوزه جوانی جمعیت تجلیل شد و دکتر فاطمه شاهرضایی رییس موسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی استان به عنوان بانوی تاثیرگذار در بخش علمی، پژوهشی و فناوری و دکتر نازنین کریمی مدیرمرکز درمان ناباروری سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه به عنوان مدیر شایسته تقدیر در حوزه جوانی جمعیت معرفی و از خدمات آنها تجلیل شد.


نظر شما :