توسط مرکز خدمات تخصصی فنی مهندسی جهاددانشگاهی خراسان رضوی صورت می‌گیرد؛

ارائه خدمات آزمایشگاهی تخصصی به مراکز علمی، پژوهشی و صنعتی خراسان رضوی

۱۸ شهریور ۱۴۰۳ | ۰۸:۴۳ کد : ۷۵۲۴۰ پژوهشی
مدیر مرکز خدمات تخصصی فنی مهندسی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، از ارائه خدمات تخصصی آزمایشگاهی به مراکز دانشگاهی، پژوهشی و صنعتی استان توسط این مرکز خبر داد.
ارائه خدمات آزمایشگاهی تخصصی به مراکز علمی، پژوهشی و صنعتی خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، حسین نوروزی مدیر مرکز خدمات تخصصی فنی مهندسی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اعلام این خبر، اظهار کرد: خدمات آزمایشگاهی این مرکز در زمینه‌های تخصصی فلزات، پلیمرها، سرامیک‌ها، مواد پیشرفته، بایو مواد و نانو مواد قابل ارائه می‌باشد. در کنار ارائه خدمات آزمایشگاهی مانند متالوگرافی کیفی و کمی، سختی‌سنجی، عملیات حرارتی و ... برخی فعالیت‌های دیگر مانند بررسی روش‌های تولید و تعیین جنس قطعات، بررسی علل تخریب و شکست فلزات، بررسی علل و مکانیزم‌های خوردگی مواد مختلف و ... نیز در این مرکز انجام می‌‍‌شود.

وی ادامه داد: آزمایشگاه این مرکز دارای امکاناتی مانند تجهیزات کامل متالوگرافی شامل مراحل آماده‌سازی و میکروسکوپ نوری، دستگاه‌های سختی‌سنجی فلزات و مواد غیرفلزی، کوره‌های عملیات حرارتی دارای اتمسفر کنترل شده و دما بالا، آسیاب مکانیکی و ... می‌باشد.

به گفته وی، علاوه بر این، خدماتی مانند الکتروریسی، خشک‌کن انجمادی، ویسکومتری انواع محلول‎ها نیز در این مرکز به پژوهشگران و فعالان صنعت ارائه می‌گردد که در همین راستا عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی (LABSNET) نیز می‌باشد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی فنی مهندسی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی بیان کرد: در کنار فعالیت‌های فوق این مرکز با توجه به وجود کلیه ابزارهای تولید، یک مرکز ساخت و نمونه‌سازی سریع (FABLAB) نیز می‌باشد که برای ساخت نمونه‌های اولیه و آزمون‌های مورد نیاز آن آماده خدمات‌دهی است.

نوروزی خاطرنشان کرد: این مرکز در شرف اخذ گواهینامه تایید صلاحیتISO/IEC 17025  از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) در زمینه‌ آزمون‌های مربوط به حوزه‌های مهندسی مواد و متالورژی می‌باشد.


نظر شما :