از طرف سازمان یونسکو صورت گرفت؛

اعطا گواهی نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی به رییس جهاددانشگاهی استان یزد

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰ کد : ۷۳۶۸ پژوهشی انتشار دانش مالکیت معنوی
زیلوی سجاده ای طراحی و تولید شده در جهاددانشگاهی یزد نشان مرغوبیت صنایع دستی را از شورای جهانی صنایع دستی وابسته به سازمان علمی فرهنگی ملل متحد {یونسکو} دریافت کرد.
اعطا گواهی نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی به رییس جهاددانشگاهی استان یزد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد ،این گواهی نامه، کیفیت مواد اولیه و پنبه به کار رفته در این محصول و طراحی جذاب آن را تایید و بر هویت فرهنگی این محصول تاکید می کند.در این گواهینامه بر اصیل بودن این محصول و منصفانه بودن قیمت بازار آن صحه گذاشته شده است.

این گواهینامه در حاشیه نخستین گردهمایی هنرمندان زیلوباف که توسط خوشه زیلو با همکاری شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد در شهر میبد برگزار شد، به مهدی باصولی رییس جهاددانشگاهی استان یزد تحویل شد و از بافنده این اثر نفیس سرکار خانم پورقاسمی نیز تجلیل شد.

دکتر هیجاوی رییس منطقه  آسیا اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی نیز در نامه ای به رییس جهاددانشگاهی استان  یزد ضمن تبریک این موفقیت بیان کرد که گروهی از خبرگان بین اللملی صنایع دستی این زیلوی سجاده ای را ارزیابی نموده و آن را از نظر اصالت ، مرغوبیت، نوآوری و قابلیت بازاریابی تایید نموده اند .

در این نامه تاکید شده که زیلوی بافته شده توسط خانه ی  زیلو میبد دارای دو پیش شرط مسئولیت اجتماعی و محیط زیست نیز بوده و همه این عوامل باعث شده محصول ارائه شده خانه زیلو در ردیف 215 محصولی قرار بگیرد که شورای جهانی صنایع دستی در سال 2018 نشان مرغوبیت خود را به آنها اختصاص داده است.

جهاددانشگاهی از سال 1388 با راه اندازی خانه زیلو در شهر میبد در جهت احیای این هنر صنعت نقش مهمی ایفا نموده  و هم اکنون نیز به عنوان عامل  توسعه خوشه زیلو با مشارکت  شرکت شهرک های صنعتی استان یزد در این زمینه مدیریت و اجرا می کند.

کسب نشان بین المللی می تواند به بازاریابی بهتر این محصول کمک کرده و نیز زمینه معرفی بهتر آن را به علاقمندان داخلی و خارجی فراهم آورد و مرغوبیت و اصالت آن را برای دوستداران صنایع دستی ایران تضمین کند.