توسط جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی؛

پویش آگاهی‌رسانی و خودمراقبتی به مناسبت روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج انجام شد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۸:۰۷ کد : ۷۱۱۰۷ تاپ خبر
به همت جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری انجمن‌ علمی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (ایمسا)، هجدهم اردیبهشت پویش آگاهی‌رسانی بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در بیمارستان شهدای تجریش برگزار شد.
پویش آگاهی‌رسانی و خودمراقبتی به مناسبت روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج انجام شد
 

به گزارش روابط‌عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، این پویش باهدف آگاهی‌رسانی در مورد بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله، ام اس و سرطان راه‌اندازی شده است.

بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به آن دسته از بیماری‌هایی گفته می‌شود که در جامعه عمومیت نداشته و برای درمان آن‌ها باید شرایطی ویژه‌ای فراهم شود. درواقع این بیماری‌ها درمان دائمی ندارند و فرد تا آخر عمر این بیماری‌ها را خواهد داشت، بیماری‌هایی با ویژگی فوق در کشورهای مختلف و حتی ایران با نام بیماری‌های نادر نیز شناخته می‌شوند.در حال حاضر متولی رسیدگی به بیماران خاص در کشور بنیاد امور بیماری‌های خاص است.

در این پویش مصاحبه با پزشکان متخصص دربارهی باورهای اشتباه و رایج در بیماری ‌ام اس و سرطان انجام شد و به همراه بیماران و به مراجعه‌کنندگان به بیمارستان شهدای تجریش آموزش در خصوص اهمیت خودمراقبتی و توجه به بیماری خاص و صعب‌العلاج داده شده است.

گفتنی است، بخشی از این پویش در برنامه تلویزیونی «پنجره باز» در روزهای 18 و 19 اردیبهشت ماه ساعت 18:00 از شبکه سلامت صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش می شود.

  بنیاد امور بیماری‌های خاص به‌عنوان یک نهاد مردمی و غیردولتی، فعالیت خود را از ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۷۵ به‌منظور ساماندهی و ارتقای وضعیت بیماری‌های خاص در زمینه‌های مختلف درمانی، دارویی، آموزشی، پیشگیری و اجتماعی آغاز کرد و به این مناسبت این روز به نام بیماری‌های خاص برگزیده شده است.


نظر شما :