تصویب دو طرح مشترک در حوزه کاربرد پزشکی پروبیوتیک ها با همکاری پژوهشکده زیست فناوری رویان جهاددانشگاهی اصفهان

۲۸ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۵۶ کد : ۶۶۳۸۶ پژوهشی
دو طرح مشترک با همکاری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران پژوهشکده زیست فناوری رویان جهاددانشگاهی اصفهان در حوزه کاربرد پزشکی پروبیوتیکها به تصویب رسید.
تصویب دو طرح مشترک در حوزه کاربرد پزشکی پروبیوتیک ها با همکاری پژوهشکده زیست فناوری رویان جهاددانشگاهی اصفهان

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاد دانشگاهی اجرای پروژه های مشترک پژوهشی با سایر پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی پیشرو در علم و در راستای هم افزایی و انجام مطالعات چند رشته ای، یکی از اهدافی اصلی است که از دیر باز مورد توجه مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران بوده است.

در همین راستا دو طرح پژوهشی با عناوین:

1-بررسی تاثیر مصرف پروبیوتیک های Bacillus licheniformis و Lactobacillus plantarum(Lactiplantibacillus plantarum) بر ساختار روده و فلور باکتریایی آن در رت های ویستار ماده دریافت کننده استرادیول والرات و رژیم غذایی پرچرب با کد مصوب 402000183 با مشارکت دکتر محدثه رمضانی عضو هیات علمی بانک میکروارگانیسم ها  به عنوان مجری مشترک.

2. بررسی تاثیر مصرف پروبیوتیک های Bacillus licheniformis و Lactobacillus plantarum(Lactiplantibacillus plantarum) بر اندام های تناسلی رت های ویستار ماده دریافت کننده استرادیول والرات و رژیم غذایی پرچرب با کد مصوب 402000182 با مشارکت دکتر مهدی مشتاقی نیکو عضو هیات علمی بانک میکروارگانیسم ها به عنوان مجری مشترک

با پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان در تاریخ 25/ 9/1402 به تصویب رسیدند. مدت زمان اجرای این پروژه ها یکسال بوده و دکتر محمد حسین نصر اصفهانی و دکتر زهرا صفایی نژاد به ترتیب مسئول و مجری همکار پژوهشگاه رویان در این پروژه ها می باشند. همچنین آقایان محمد پور محی الدین و محمد عسگری از کارشناسان بانک میکروارگانیسم ها در این دو پروژه به عنوان همکار از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و خانم ها مریم اسماعیلی، مرضیه دهقان، غزاله طاهری و آقای دکتر سیروس قائدی به عنوان همکار از پژوهشگاه رویان در این دو پروژه همکاری دارند.   

دکتر محدثه رمضانی مدیر بانک میکروارگانیسم های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی در خصوص اجرای این دو طرح به روابط عمومی مرکز گفت: هدف این پروژه ها افزایش تعامل علمی- پژوهشی در راستای اهداف پژوهش فناوری جهاددانشگاهی است و نتایج حاصل از این طرح ها می تواند به تولید دانش فنی در خصوص معرفی فرمولاسیون های سویه های پروبیوتیک در محصولات حوزه پزشکی منجر شود.