هدف گذاری جهاددانشگاهی مازندران برای تولید کود از ریزجلبک‌ها و محصولات زیستی

۱۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۷:۲۴ کد : ۶۵۶۱۸ پژوهشی
رییس جهاددانشگاهی مازندران، تولید کود زیستی از ریزجلبک‌ها و محصولات زیستی را از برنامه‌ آتی این واحد عنوان کرد.
هدف گذاری جهاددانشگاهی مازندران برای تولید کود از ریزجلبک‌ها و محصولات زیستی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی مازندران، مهندس محمدرضا یوسفی‌مهر رییس جهاددانشگاهی مازندران، امروز 12 آذرماه در افتتاحیه هشتمین نمایشگاه فن‌بازار و دستاوردهای شرکت‌های فن‌آور و دانش‌بنیان که با حضور مدیرکل امور اقتصادی استانداری، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، رییس دانشگاه پیام‌نور استان، رییس پارک علم‌وفناوری، رییس دانشگاه پیام‌نور ساری که در دانشگاه پیام نور استان در ساری برگزار شد، گفت: جهاددانشگاهی استان مازندران طی هفته پژوهش در سه نمایشگاه استانی، ملی و بین‌المللی آبزیان در هفته پژوهش حضور می‌یابد.

وی با بیان اینکه فعالیت این نهاد به‌صورت تخصصی روی ریزجلبک‌ها و فرآورده‌های آن متمرکز است، افزود: در سال‌های گذشته تولید محصولات از فرآورده‌های آبزیان، ماهیان گرمابی، خاویاری و زینتی آغاز شد و موفق به تولید چندین محصول در این حوزه و همچنین حوزه طیور شدیم.

مهندس یوسفی مهر با تاکید بر اهمیت تولید مکمل‌های غذایی انسانی در جوامع امروزی، گفت: هدف ما در سال جاری کسب دانش فنی مکمل‌های غذایی انسان است.
وی اضافه کرد: این نهاد چالش‌های بسیاری در زمینه مکمل‌های غذایی جامعه ایرانی دارد و جهاددانشگاهی مازندران با هدف حل مشکلات این حوزه گام‌های متعددی برداشته است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به غنی‌سازی ریزجلبک‌ها با مواد معدنی، روی، آهن و سلنیوم اشاره کرد.
مهندس یوسفی مهر با اشاره به افزایش روزافزون بیماری‌های گوارشی و سرطان‌ها در کشور به‌ویژه در خطه شمال که به دلیل استفاده بی‌رویه از سموم کشاورزی و کودها در حال گسترش است، اظهار کرد: تولید کود زیستی از ریزجلبک‌ها و محصولات زیستی از برنامه‌های آتی این نهاد است که سال آینده در همین نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های این نهاد دریافت مجوز برای تولید محصولات است که امیدواریم برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست و حمایت مسئولان استانی و کشوری بتواند این گره کور را باز کند.

هشتمین نمایشگاه فن‌بازار و نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در ۳۴ غرفه شامل؛ ۲۵ شرکت فن‌آور و دانش‌بنیان، ۶ مرکز رشد دانشگاهی و ۳ سازمان دولتی با مشارکت پارک علم و فناوری و دانشگاه پیام‌نور شرکت دارند. در این نمایشگاه جهاددانشگاهی مازندران با استقرار غرفه جهاددانشگاهی به نمایش دستاوردهای خود در زمینه مکمل‌های غذایی انسانی و فرآورده‌های آبزیان و طیور و نیز معرفی بانک خون بند ناف رویان پرداخت.    
گفتنی است؛ این نمایشگاه از ساعت ۹ تا ۱۶ عصر ۱۲ تا ۱۴ آذر ماه در دانشگاه پیام‌نور ساری پذیرای بازدید علاقه‌مندان این حوزه است.