بازدید مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری البرز از پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران

۳۰ آبان ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۰ کد : ۶۵۰۸۲ پژوهشی
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری البرز در بازدید از پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران با فعالیت‌های این پژوهشکده جهاددانشگاهی آشنا شد.
بازدید مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری البرز از پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران وابسته به جهاددانشگاهی، دکتر معصومه آقایی مشاور استاندار البرز و مدیر کل محترم امور زنان و خانواده استانداری، ۲۴ آبان ماه با حضور در پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران وابسته به جهاددانشگاهی با رییس پژوهشکده و جمعی از مدیران، اعضای هیات علمی و بانوان شاغل در پژوهشکده دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ابتدا دکتر یزدانفر به معرفی ساختار پژوهشکده، ماموریت ها، توانمندی ها و اجرای پروژه های شاخص در طی سالیان اخیر پرداخت.

وی با اشاره با این که درصد بالایی از مدیران و همکاران این پژوهشکده را بانوان متخصص و جوان تشکیل داده اند افزود: توجه به جذب بانوان متخصص و متعهد همواره از برنامه های جدی جهاددانشگاهی و این پژوهشکده بوده است.

دکتر یزدانفر در ادامه از برنامه های توسعه ای، پژوهشی در خصوص ایجاد آزمایشگاه آنالیز ملی و بین المللی مرجع، ایجاد پالایشگاه مواد غذایی و صنایع تبدیلی در راستای تحقق امنیت غذایی، مدیریت و کاهش مصرف انرژی، تولید مواد شیمیایی مورد نیاز در صنایع تبدیلی و نفت وپتروشیمی، بازیافت زباله و تولید محصولات با ارزش از ضایعات لاستیکی، پژوهش و تولید نیمه صنعتی در زمینه انرژی های نو، ابرخازن ها و باتری های شارژی، سخن گفت و ابراز امیدواری کرد: اجرای برنامه های مذکور، علاوه بر بومی سازی و رفع نیازهای استان و کشور، زمینه اشتغال بسیاری از نخبگان و فارغ التحصیلان استان را فراهم کند.

در این نشست، مدیران و اعضای هیات علمی پژوهشکده به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود جهت بهبود روند پژوهش و تولید محصولات فناورانه پرداختند. توجه به مساله آموزش و توانمند سازی بانوان در استان البرز از دیگر مسایل مطرح شده در این جلسه بود.

دکتر آقایی در این جلسه از لزوم ایجاد ارتباط موثر بین این پژوهشکده تخصصی و سایر سازمان های بزرگ دولتی و غیر دولتی در استان البرز سخن گفت. وی همچنین از پیشنهاد عضویت پژوهشکده در شورای پژوهشی استان استقبال کرد و عضویت پژوهشکده را در کارگروه های تخصصی جهت تصمیم سازی و سیاست گزاری های کلان پژوهشی مهم برشمرد.

مشاور استاندار البرز با اشاره به برگزاری مراسم هفته پژوهش در آذر ماه، حضور جدی این پژوهشکده به ویژه بانوان پژوهشگر و فعال در حوزه های علمی و پژوهشی را در این رویداد مهم خواستار شد.

دکتر آقایی همچنین با حضور در آزمایشگاه های تحقیقاتی و مراکز تولید، از فعالیت همکاران در بخش های مختلف مرکز آنالیز شیمیایی و مرکز تولید عصاره ها و مواد موثره گیاهی بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت های همکاران پژوهشکده قرار گرفت.

وی با حضور در نمایشگاه دائمی توانمندی ها و محصولات فناورانه پژوهشکده، ضمن آشنایی با این دستاوردها با مشکلات مجریان طرح های پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی و تولیدی آشنا و تلاش برای رفع این مشکلات را به عنوان رهاورد این دیدار به پژوهشگران ساعی پژوهشکده وعده دادند. اخذ مجوز های فعالیت در مراکز خدمات تخصصی و تولیدی از سوی نهادهای نظارتی استان از مهم ترین مشکلات مطرح شده در این بازدید بود.