جایگاه پرستاران جهادگر ارتقا می‌یابد/ تجلیل از فعالیت این گروه در جهاددانشگاهی

۲۹ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۹ کد : ۶۵۰۴۲ تاپ خبر پژوهشی
همزمان با میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، با حضور دکتر مسلمی نائینی، تعدادی از پرستاران جهاددانشگاهی به نمایندگی از همکاران این حوزه تجلیل شدند.
جایگاه پرستاران جهادگر ارتقا می‌یابد/ تجلیل از فعالیت این گروه در جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، روز یکشنبه 28 آبان ماه همزمان با ولادت باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، در آیینی نمادین با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، دکتر یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری، دکتر لیلا فرهمند سرپرست دفتر تخصصی علوم پزشکی معاونت پژوهش و فناوری، دکتر امیر طهرانچی مشاور رییس و مدیرکل حوزه ریاست، دکتر ابوالقاسم رئیسی مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی، تعدادی از پرستاران واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی به نمایندگی از این جامعه، مورد تجلیل قرار گرفتند.

دکتر حسن مسلمی نائینی در این آیین ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار بیان کرد: باعث افتخار است که در چنین روزی در خدمت شما پرستاران هستیم. پرستاران یکی از زحمتکش ترین قشرهای جامعه و همکاران ما هستند که کار اصلی آنها نجات جان افراد بوده و بیانگر بزرگی و ارزشمند و مهم بودن کار آنها است.

وی با اشاره به شخصیت وجودی حضرت زینب (س) که از ایشان به عنوان عقیله بنی هاشم یاد می شود، گفت: عقیله به کسی می گویند که دارای عقل و خرد ناب است و اگر اکنون اسلام پابرجاست به دلیل نقش آفرینی عظیم حضرت زینب (س) برای حفظ آن بعد از حادثه کربلاست، چراکه برخی تصور می کردند در عصر عاشورا همه چیز تمام شد، اما کار بزرگی که ایشان و حضرت امام سجاد (ع) در مراحل مختلف انجام دادند، جهاد تبیین بود.

رییس جهاددانشگاهی با تشبیه کردن کار پرستاری به مراحل عرفان و سلوک عنوان کرد: مرحله ای از رسیدن به درجه عارف و سالک بودن این است که باید به دیگران کمک کنند، بنابراین با توجه به کاری که شما پرستاران در رسیدگی و درمان بیماران انجام می دهید، می توان آن را به این موضوع تشبیه کرد.

دکتر مسلمی نائینی با تأکید بر اینکه مسئولان و مدیران جهاددانشگاهی تلاش می کنند تا مشکلات شما پرستاران را رفع کنند، گفت: پرستاری شغلی فرهنگی است و باید با هم همفکری کنیم تا جایگاه پرستاران جهادگر را ارتقا دهیم.

در بخش دیگری از این آیین دکتر ابوالقاسم رئیسی، مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی با بیان اینکه پرستاری شغلی آمیخته با علمی است که به آن هنر افزوده شده و هنری است که به آن از خودگذشتگی و ایثار اضافه شده گفت: خاطرات پرستاران در این کسوت در طول تاریخ و دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و فداکاری های آنان در خط مقدم جنگ و پشت جبهه و همچنین در این دوران را کسی از یاد نمی برد.

وی با محکوم کردن حملات وحشیانه اخیر صهیونیست ها به مردم و کودکان غزه که در بیمارستان ها پناه گرفته اند، به فراموش نشدن فداکاری های پرستاران مجموعه های جهاددانشگاهی در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: فداکاری های پرستاران، پزشکان و کادر درمان بیمارستان های غزه در زیر شدیدترین بمباران ها بار دیگر نام آنها را جهانی کرد و بر سر زبان ها آورد و الگوهایی روبروی چشمان ما به وجود آورد که به سرنگونی و حذف این غده سرطانی در جهان خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی با بیان اینکه پرستاران به عنوان فرشتگانی بی نظیر در همه کشورها و به خصوص کشور ما یکی از مهمترین عناصر زندگی بشری بوده و امیدآفرین هستند، یادآور شد: از زحمات شما پرستاران به عنوان نمایندگان جامعه پرستاری جهاددانشگاهی در کل کشور، قدردانی می کنم.

در این آیین، پرستاران جهاددانشگاهی دغدغه ها و پیشنهادات خود را با رییس و مدیران ارشد این نهاد در میان گذاشتند.

اتمام سریع تر رتبه بندی پرستاران و تبدیل وضعیت آنها، استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه درمان جهاددانشگاهی، افزایش تعرفه های خدمات پرستاری، پایین بودن تعرفه های درمانی این نهاد در مقایسه با سایر مراکز درمانی، سختی کار پرستاران و... از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

در پایان این آیین نیز از تعدادی از پرستاران واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی به صورت نمادین لوح تقدیر اهدا شد و تجلیل به عمل آمد.

در بخش‌هایی از متن این لوح تقدیر به امضای رییس جهاددانشگاهی آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا

هر کس نفسی را حیات بخشد مثل آن است که همه ی مردم را حیات بخشیده است. (آیه 32سوره مائده)

فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار فرصتی است تا از فداکاری‌های احیاکنندگان زندگی و امیدآفرینان حیات و برفروزندگان مشعل‌های آرامش و سلامت تجلیل و از شکوه صبر و آرامش و رافت دل‌انگیز کسانی که شب و روز زندگی خود را وقف کاهش آلام دردمندان جامعه نموده‌اند، تقدیر شود.

خاطره جان‌نثاری پرستاران در اوج کمبودها و زیر بار حملات وحشیانه دشمن بعثی در هشت سال دفاع مقدس و تلاش بی‌منت شما شیر زنان و غیور مردان در دوران همه‌گیری کرونا از خاطراتی است که هرگز از یاد نمی‌رود و ما امروز نیز اوج این شکوه ایمان را در پرستاران و پزشکان بیمارستان‌های غزه می‌بینیم که در سخت‌ترین شرایط در قلب آتش‌های سوزان حملات دشمن صهیونیستی، جان خود را برای نجات مردمان مظلوم فلسطین فدا می‌کنند.