رییس جهاددانشگاهی کرمان:

نوآوری منجر به عملکرد پایدار برای کسب‌ و کارهای مبتنی بر فناوری می‌شود

۲۷ تیر ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۶ کد : ۵۹۷۱۳ پژوهشی
رییس جهاددانشگاهی کرمان گفت: نوآوری، به کمک بهبود سودآوری، اشتغال ‌زایی و افزایش سهم بازار، منجر به عملکرد مطلوب و پایدار برای کسب‌ و کارها، به‌ ویژه کسب‌ وکارهای دانشی و مبتنی بر فناوری‌ های پیشرفته می‌شود.
نوآوری منجر به عملکرد پایدار برای کسب‌ و کارهای مبتنی بر فناوری می‌شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی کرمان، دکتر مهدی بازمانده در نشست بررسی جایگاه نظام علم و فناوری در تحقق برنامه های توسعه کشور با بیان اینکه فناوری، شتاب نوآوری را افزایش می‌دهد، گفت: راهی که کسب و کار‌های کوچک در دنیای رقابتی امروز می‌توانند به موفقیت برسند، استفاده از تکنولوژی برای خلق محصولات و خدمات جدید است که در این راستا دانشگاه ها، مراکز علمی، تحقیقی و پژوهشی نقش زیادی دارند و جهاددانشگاهی نیز از این امر مستثنی نمی باشد.

رییس جهاددانشگاهی کرمان به اهمیت استفاده از ظرفیت نخبگان تاکید و خاطرنشان کرد: باید با ایجاد اتاق فکر و تشکیل یک مجموعه ی منسجم و برخوردار از طراز اندیشه ورزی بالا، به شناسایی و سیاست گذاری در بکار گیری، هدایت و به فعالیت رساندن سرمایه ی عظیم نخبگان پرداخت.

وی افزود: رویکرد ظرفیت شناسانه به این طبقه و شبکه انگاری آن و در نهایت، مدیریت سازمان یافته این جریان سبب می شود تا انقلاب اسلامی در عرصه های علمی - فرهنگی و ارتقای سطح اندیشه ورزی سطوح مختلف جامعه و ارائه ی خدمات و تولیدات علمی - فرهنگی در اندک زمانی با رشدی تصاعدی و جهشی چشم گیر روبه رو شود.

رییس جهاددانشگاهی کرمان در این نشست به ارایه گزارشی از عملکرد این نهاد در حوزه های مختلف پرداخت.

دکتر مسعود ایرانمنش رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان در این نشست گفت: دانشگاه علمی کاربردی بر اساس ماموریت خود نزدیک ترین دانشگاه به نسل سوم است که به عنوان دانشگاه کاربردی شناخته می شود نسل اول دانشگاه ها آموزش محور و نسل دوم، پژوهش محور در کنار آموزش بودند و الان نسل سوم را داریم که توقع این نسل این است که در راستای نیازهای جامعه بتوانیم کارآفرین تربیت کنیم.

وی افزود: نقش مدرسان برای اینکه دانشگاه علمی کاربردی بتواند به عنوان یک دانشگاه کارآفرین وظایف خود را به خوبی انجام دهد نقش بسیار مهم و بی بدیلی است. در این دانشگاه در کنار مدرسان آکادمیک از مدرسان خبره هم استفاده می شود تا بتوانیم به اهداف مد نظر در راستای کارآفرینی دست یابیم.

دکتر ایرانمنش گفت: ما در دانشگاه یک شعار داریم و می گوییم آموزش برای اشتغال. چون دانشگاه عرضه محور نیست بلکه تقاضا و نیاز محور است بنابراین بر اساس نیاز روز جامعه دوره ها و رشته ها تعریف می شوند که استادان و مدرسان می توانند برای تعریف دوره های جدید و شناسایی نیاز جامعه موثر واقع شوند. هم به لحاظ شغلی و هم به لحاظ نیازهای فناورانه، رشته هایی را پیشنهاد دهند تا دوره های جدید که مورد نیاز جامعه است، ایجاد شود.

گفتنی است؛ این مراسم با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، جمعی از پرسنل این مجموعه، استادان و مدرسان مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرمان، زرند و سیرجان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان و رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان برگزار و در پایان ازاستادان و مدرسان برتر مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سیرجان، زرند و کرمان تجلیل شد.