بازدید مشاور رییس جمهور کنگو در امور زنان از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی

۲۴ تیر ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۶ کد : ۵۹۵۲۱ تاپ خبر پژوهشی
مشاور رییس جمهور کنگو در امور زنان و هیات همراه، به منظور ملاقات و مذاکره با مشاور امور بانوان رییس جهاددانشگاهی و آشنایی با دستاوردهای دانش بنیان و فناورانه این نهاد، از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی بازدید کرد.
بازدید مشاور رییس جمهور کنگو در امور زنان از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، آمانیتا کاسا مشاور رییس جمهور کنگو در امور زنان و هیات همراه، به منظور ملاقات و مذاکره با مشاور اموربانوان رییس جهاددانشگاهی و آشنایی با دستاوردهای دانش بنیان و فناورانه این نهاد در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی حضور یافت.

خانم کاسا در این دیدار، به تشریح شرایط، ثروت ها و ظرفیت های کشور کنگو به ویژه در حوزه معادن فلزات گران بها و کمیاب، ذخایر نفت و زمینه ای بسیار مرغوب کشاوری پرداخت که در طور سال ها، مورد سوء استفاده و استثمار کشورهای غربی قرار گرفته و مردم کنگو به دلیل ضعف تکنولوژی، توانایی بهره برداری از این ثروت های سرشار خدادادی را نداشته و از منافع آن بی بهره هستند.

وی هدف خود را از این سفر و بازدیدها و ملاقات ها در ایران، آشنایی با دستاوردها و تکنولوژی های پیشرفته موجود در ایران و دعوت از فعالان علمی و اقتصادی ایران به حضور فعال و اجرای پروژه های زیرساختی عظیم و انتقال فناوری با هدف بهره بردای دوجانبه از ثروت های بی شمار کنگو بر شمرد.

در این دیدار دکتر نجمه یزدانفر مشاور رییس جهاددانشگاهی در امور بانوان و رییس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی، جهاددانشگاهی را اولین و بزرگترین نهاد و موسسه متمرکز دانش بنیان و فناور کشور پس از انقلاب اسلامی معرفی کرد که با تجارب ارزشمند بیش از 4 دهه، توانسته است علم و تخصص آکادمیک فارغ التحصیلان نخبه دانشگاهی را برای رشد فناورانه و دانش بنیان صنایع کشور به کار گرفته و دستاوردهای عظیمی در جهت پیشرفت کشور حاصل کند.

وی به تشریح زمینه های فعالیت پژوهشگاه ها، پژوهشکده ها و سازمان ها و واحدهای جهاددانشگاهی پرداخت و افزود: تیم های فناور و زبده این نهاد در بسیاری از زمینه ها از جمله موارد مورد نیاز کنگو آماده فعالیت های برون مرزی و انتقال فناوری هستند.

دکتر یزدانفر توانمندی های جهاددانشگاهی را علاوه بر فعالیت های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی، در ۴ حوزه کلی کشاورزی و گیاهان دارویی، پزشکی، علوم پایه و فنی و مهندسی، علوم انسانی، اجتماعی و هنر معرفی و ابراز امیدواری کرد این بازدید مقدمه تعاملات گسترده دو طرف از طریق انتقال دانش و تجارب ارزشمند جهاددانشگاهی به ویژه در حوزه های مورد نیاز  کشور دوست، جمهوری دموکراتیک کنگو شود.

در ادامه دکتر بابایی معاون پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی، به معرفی زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان مستقر در مجتمع پرداخت و شرکت های مذکور را آماده و پیشرو برای صادرات کالا و خدمات مورد نیاز کنگو در زمینه های مختلف از جمله مصالح ساختمانی، صنایع فلزی و فناوریهای مرتبط با کشاورزی و صنایع غذایی دانست.

در پایان این دیدار ۴ ساعته، از فضاهای آزمایشگاهی و سالن های تولید پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی، نمایشگاه محصولات و گلخانه های پژوهشکده گیاهان دارویی، نمایشگاه محصولات پارک علم و فناوری البرز و برخی از ادوات و کارگاه های مستقر در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی بازدید شد.