در نشست مشترک بررسی شد؛

توسعه همکاری‌های دوجانبه آموزشی و پژوهشی بین پژوهشگاه رویان و جهاددانشگاهی سمنان

۲۴ تیر ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۳ کد : ۵۹۵۱۷ پژوهشی
در نشست مشترک روسای جهاددانشگاهی سمنان و پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی، زمینه های همکاری دوجانبه بین دو طرف بررسی شد.
توسعه همکاری‌های دوجانبه آموزشی و پژوهشی بین پژوهشگاه رویان و جهاددانشگاهی سمنان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، در این دیدار که با هدف بررسی راهکارهای توسعه ی همکاری های پژوهشگاه رویان و جهاددانشگاهی استان سمنان با حضور رؤسا و جمعی از مدیران صورت پذیرفت محورهای همکاری مشترک بین دو طرف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

علی منصفی راد رییس جهاددانشگاهی سمنان ضمن ارایه ی گزارش مختصری از اقدامات صورت گرفته و طرح های کلان فناورانه ی جهاددانشگاهی سمنان به امکانات و زیرساخت های موجود در مرکز خدمات تخصصی به نژادی دام سبک استان سمنان اشاره کرد و زمینه های پیشنهادی به منظور همکاری واحدها را بیان کرد.

دکتر شاهوردی رییس پژوهشگاه رویان نیز ضمن تاکید بر لزوم تربیت نیروهای انسانی ماهر، مهمترین دستاوردهای اخیر پژوهشگاه رویان در زمینه های ژنتیک و بیوتکنولوژی حیوانات اهلی را تشریح و آمادگی پژوهشگاه رویان را به منظور تربیت نیروهای تخصصی مرکز به نژادی دام سبک جهاددانشگاهی سمنان اعلام کرد.

در این نشست اقداماتی از جمله تشکیل شوراهای راهبردی و علمی اصلاح نژاد دام سبک با هدف سیاست گذاری، تبیین چشم اندازها و رفع موانع پیش رو در فرآیند اصلاح نژاد گوسفندان سنگسری با مشارکت اعضای هر دو مجموعه در دستورکار قرار گرفت.

برگزاری کارگاه های آموزشی، راه اندازی شرکت های دانش بنیان مشترک و تبادل یافته های علمی پژوهشی و... از جمله سایر زمینه های مورد بررسی به منظور توسعه ی همکاری های پژوهشگاه رویان و جهاددانشگاهی سمنان است.