تلاش جهاددانشگاهی فارس برای دستیابی به فناوری تجهیزات پزشکی

۱۳ تیر ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۹ کد : ۵۹۰۲۶ پژوهشی
مرکز خدمات تخصصی فناوری جهاددانشگاهی فارس از مردادماه سال ۹۹ با هدف دستیابی به فناوری و تولید دانش فنی در زمینه تجهیزات پزشکی، تعمیر و نگهداشت تجهیزات پزشکی، ارائه مشاوره‌های فنی و... در این استان راه‌اندازی شده است.
تلاش جهاددانشگاهی فارس برای دستیابی به فناوری تجهیزات پزشکی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، آمنه عوض‌پور، مدیر مرکز خدمات تخصصی فناوری سلامت وابسته به جهاددانشگاهی فارس امروز، 12 تیرماه گفت: این مرکز با هدف دستیابی به فناوری و تولید دانش فنی در زمینه تجهیزات پزشکی، تعمیر و نگهداشت تجهیزات پزشکی بیمارستانی و آزمایشگاهی، ارائه مشاوره‌های فنی، نظارت فنی و تخصصی، تولید، ساخت و فروش تجهیزات پزشکی، فعالیت‌های آموزشی ترویجی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی در زمینه تجهیزات پزشکی، فعالیت خود را از مردادماه 1399 با اخذ موافقت کلی شروع کرده است.

وی بیان کرد: مرکز علاوه بر تعمیر تجهیزات پزشکی، تجارب و توانمندی‌هایی را کسب کرده است از جمله تولید و فروش دستگاه «گیت ورودی  مجهز به سیستم پاشش مواد ضدعفونی‌کننده» و ساخت دستگاه «شناسایی آفت سوسک سرخرطومی درخت خرما» که به عنوان یک محصول فناورانه برای اولین بار در کشور بود نیز در این مرکز ساخته شده است.

عوض‌پور تصریح کرد: علاوه بر این در طول یک دهه گذشته جهاد دانشگاهی فارس از طریق مراکز آموزشی (معاونت آموزشی) به صورت مداوم دوره‌های آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی را برگزار کرده است. همچنین برگزاری کارگاه‌های تخصصی تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی شهر شیراز انجام شده است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی فناوری سلامت جهاددانشگاهی فارس اظهار کرد: همچنین این مرکز به منظور استفاده از دانش فنی افراد متخصص در زمینه تجهیزات پزشکی از طریق انعقاد قراردادهای همکاری، در ساخت وتولید تجهیزات پزشکی مشارکت کرده است به این منظور و در راستای فعالیت‌های مرکز دفتر همکاری‌های فناورانه(دفتر ارتباط با صنعت)  و سایت فروش تجهیزات پزشکی(medexpo.ir ( و نمایشگاه ارائه تجهیزات نیز راه‌اندازی شده است.