توسعه همکاری های علمی و پژوهشی بین جهاددانشگاهی آذربایجان غربی و سپاه شهدای استان

۰۶ تیر ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۵ کد : ۵۸۷۳۷ پژوهشی
زمینه های توسعه همکاری های علمی پژوهشی بین جهاددانشگاهی آذربایجان غربی و سپاه شهدای این استان بررسی شد.
توسعه همکاری های علمی و پژوهشی بین جهاددانشگاهی آذربایجان غربی و سپاه شهدای استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، در جلسه مشترکی که بین رییس، معاونان و تعدادی از مدیران گروه های پژوهشی جهاددانشگاهی استان و  معاون بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه شهدا آذربایجان‌غربی و مدیران این معاونت برگزار شد زمینه های توسعه همکاری های دو طرف بررسی شد.

دکتر حسین زاده رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در این جلسه گفت: استان آذربایجان غربی سرزمینی با پتانسیل های بسیار زیاد در زمینه‌های کشاورزی، معدنی و منابع سرشار خدادادی است که در کنار نیروی انسانی توانمند و با هوش؛ این استان را در جایگاه بالایی از این حیث قرار داده است.

وی بحث نگهداشت و پرورش نیروی انسانی را از مهم‌ترین بحث های استان بر شمرد و گفت: لازم است مجموعه های علمی استان برای نگهداشت و پرورش نیروی انسانی توانمندی که ظرفیت های توانمندی در آن ها با اتکا به منابع همین استان صورت گرفته است برنامه مدون داشته باشند.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی نزدیکی مجامع و مراکز علمی را در این موضوع مهم ارزیابی کرد و گفت: جهاددانشگاهی، معاونت علمی سپاه شهدا و دانشگاه ها و مراکز رشد همه در یک جبهه قرار دارند و لازم است که با همکاری و هماهنگی بیشتر هم در بحث نخبگان و هم در بحث ماندگاری و نگهداشت این عزیزان همکاری  نزدیک داشته باشند.

رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با مروری بر توانایی های علمی، پژوهشی و آموزشی جهاددانشگاهی برای انجام همکاری‌های مشترک با معاونت علمی سپاه شهدای استان اعلام آمادگی کرد.

دکتر جلال زاده معاون بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه شهدای استان آذربایجان غربی با بیان این که این معاونت ساختار محدودی  برای فعالیت های علمی و پژوهشی ندارد، گفت: این معاونت در صدد توسعه فعالیت های خود در استان است و تلاش می کنیم از ظرفیت های متقابل دو سازمان در توسعه اهداف علمی و پژوهشی استان استفاده کنیم.

 وی افزود: سامانه های افکار سنجی، امکان سنجی، کانون نخبگان، عارضه یابی صنایع مادر استان، فعالیت های پژوهشی، پژوهشکده و مراکز رشد از جمله مراکز فعال حوزه علمی و پزوهشی این معاونت است.

وی ادامه داد: 47 پایگاه علمی مادر را در استان راه اندازی کرده ایم تا برگزاری دوره های آموزشی و توانمند سازی و جذب نخبگان و شبکه سازی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه پایگاه های علمی این معاونت تم نظامی نداشته و فضای کاملا علمی در آنها مشهود است،  گفت: بروز اتفاقات خوب در حوزه شرکت های دانش بنیان استان و مراکز رشد وابسته به تلاش و توسعه فعالیت ها و تشریک مساعی داخل استان و همکاری و هماهنگی با مجموعه هایی مانند جهاددانشگاهی است.

وی افزود: نقشه راه ما این است که به سمت استفاده از ظرفیت دستگاه های علمی از جمله آموزش و پرورش، جهاددانشگاهی و دانشگاه ها حرکت کنیم.

در ادامه این جلسه معاونان و مدیران حاضر در جلسه به طرح موضوعات و توانمندی های علمی وپژوهشی و بررسی زمینه های مشترک همکاری پرداختند و مقرر شد جلسات بعدی مشترک برای توسعه همکاری های بیشتر برنامه ریزی و اجرایی شود.