انعقاد تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی سمنان با پروفسور سیف علیان دانشمند حوزه مهندسی بافت مقیم کشور انگلستان

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۷ کد : ۵۶۱۸۰ پژوهشی
رییس جهاددانشگاهی استان سمنان از انعقاد تفاهم نامه همکاری این نهاد با پروفسور اسکندر(الکس) سیف علیان، دانشمند، پژوهشگر و کارآفرین حوزه مهندسی بافت مقیم کشور انگلستان برای راه اندازی مرکز تجاری سازی نانوتکنولوژی و پزشکی بازساختی جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد.
انعقاد تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی سمنان با پروفسور سیف علیان دانشمند حوزه مهندسی بافت مقیم کشور انگلستان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، علی منصفی راد صبح امروز 4 اردیبهشت ماه با اشاره به بازدید پروفسور سیف علیان دانشمند و پژوهشگر بین المللی مقیم کشور انگلستان در زمینه های نانو بیوتکنولوژی و پزشکی بازساختی از مجتمع تحقیقاتی و مرکز تخصصی به نژادی دام جهاددانشگاهی استان در منطقه دربند شهرستان مهدیشهر گفت: این همکاری در راستای طرح ملی همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور و با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می شود.

وی تأکید کرد: طرح مذکور در قالب 6 بسته حمایتی شامل تأسیس شرکت نوپا، اشتغال در شرکت های دانش بنیان، آموزشی-پژوهشی، جذب هیات علمی، نظام وظیفه تخصصی و برگزاری سخنرانی و کارگاه تخصصی با هدف بهره مندی از تجارب ارزشمند نخبگان علمی و انتقال دانش فنی اجرایی می شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اذعان داشت: در همین راستا و با هدف انتقال دانش فنی در حوزه استفاده از سلول های بنیادی در درمان، مهندسی بافت، انجام پروژه خاص و یونیک با استانداردهای بین المللی در زمینه های نانو بیوتکنولوژی و پزشکی بازساختی و همچنین بهره مندی از تجارب ارزشمند نخبگان علمی در تجاری سازی این دانش های فنی، توافق نامه ای با پروفسور سیف علیان، دانشمند ایرانی مقیم کشور انگلستان منعقد شد.

منصفی راد با اشاره به ابراز علاقه شدید پروفسور سیف علیان برای همکاری با جهاددانشگاهی جهت انجام پروژه خاص نانو تکنولوژی در زادگاه خود شهرستان مهدیشهر ادامه داد: همکاری جهت راه اندازی مرکز تجاری سازی نانوتکنولوژی و پزشکی بازساختی جهاددانشگاهی استان سمنان در شهرستان مهدی شهر(سنگسر) از مهمترین موضوعات این تفاهم نامه همکاری است.

گفتنی است پروفسور اسکندر(الکس) سیف علیان، از دانشمندان، پژوهشگران و نخبگان مهدیشهری، استاد دانشگاه و رئیس هیئت مدیره شرکت فناوری نانو تکنولوژی و احیا کننده پزشکی، مدیر سابق دپارتمان نانو فناوری و پزشکی احیا کننده UCL  کشور انگلیس است.

پرفسور سیف علیان جایزه پیشبرد و توسعه نانومتریال ها و تکنولوژی پیوند عروق قلبی را از سوی Medical Future Innovation  در سال ۲۰۰۷ را از آن خود کرد و در سال ۲۰۰۹ نیز برنده جایزه Business Innovation Award کشور انگلستان در زمینه علوم زیستی و بهداشت شد، همچنین برنده جایزه نانو تکنولوژی در سال 2012 از سوی مرکز بین المللی علوم زیستی اروپا در کشور آلمان و برنده جایزه Nanosmat  در سال 2013 از جمله افتخارات این دانشمند ایرانی است.

در شیوه منحصر به فرد این پژوهشگر سنگسری که شامل مطالعه بر روی بال پروانه با موضوع ویژگیهای ابرآب گریزی و آنتی باکتریال است در مراحل شکل دهی مواد برای به وجود آوردن عضو، از داربست ۳ بعدی و سپس از سلول های بنیادی بیمار برای این منظور استفاده کرده است.

پروفسور اسکندر سیف علیان استاد نانوتکنولوژی و طب احیاکننده و سرپرست بخش نانوتکنولوزی دانشگاه UCL انگلستان بر پایه جراحی هاست که ابداع کننده روشی بر اساس دو گروه از مواد برپایه نانوتکنولوژی است که توانسته با مطالعه بر روی خصوصیات حشراتی نظیر پروانه در مقیاس نانو در زمینه تکوین مواد، شبیه سازی انجام دهد.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی سمنان پروفسور سیف علیان