عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

مجلس آمادگی دارد برای رسیدن جهاد دانشگاهی به اهدافش ریل‌گذاری کند

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰ کد : ۵۴۹۶۹ تاپ خبر پژوهشی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با حمایت های مجلس از دستاوردهای جهاد دانشگاهی گفت: مجلس آمادگی دارد در زمینه ریل گذاری، قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین موجود نقش موثری در جهت کمک به جهاد دانشگاهی داشته باشد.
مجلس آمادگی دارد برای رسیدن جهاد دانشگاهی به اهدافش ریل‌گذاری کند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، الله وردی دهقانی در حاشیه آخرین روز از برگزاری نمایشگاه « معرفی گزیده ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» که در نمایشگاه های مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیان کرد: ایده تشکیل جهاد دانشگاهی ایده بروز و انقلابی بوده که دستاورهای خوبی داشته و اقدامات جهاد دانشگاهی می تواند مشعل فروزانی برای توسعه علم و دانش و به خصوص دانش های نوین برای توسعه بخش های مختلف صنعتی، اقتصادی و تولیدی کشور باشد.

وی یادآور شد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و روند رشد فزاینده علوم و فنون در دنیا با تکیه بر دانشهای نوین، انتظار ما این است که جهاد دانشگاهی در این زمینه ها پرچمدار باشد و بتواند اقدامات موثری را انجام دهد و انقلاب علمی نوینی در این زمینه ایجاد کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در صورت تکیه بر روال موجود در مراکز علمی و پژوهشی کشور فاصله زیادی در برخی رشته ها با علوم روز وجود دارد و نمی توانیم جای خالی آن را پرکنیم؛ لذا از جهاد دانشگاهی انتظار داریم که در این زمینه هم اقدامات موثری مخصوصا در عرصه علوم انسانی انجام دهند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت مجلس در راستای تجاری سازی دستاوردهای جهاد دانشگاهی عنوان کرد: مجلس در زمینه ریل گذاری، قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین موجود می تواند نقش موثری داشته باشد. در بخش تولیدکنندگان و مراکز صنعتی و تولیدی می توان این بخش ها را به دست دانشگاهیان و صاحبان ایده ها و تکنولوژی سپرد و در این زمینه می توان از طریق کمیسیون های تخصصی کمک بیشتری گرفت.

دهقانی در پایان گفت: در زمینه های فوق ما در کمیسیون صنایع جلسات متعددی را در زمینه ها و عرصه های مختلف برگزار کردیم و حاضریم کمک کنیم تا اگر کمبود قانونی وجود دارد و یا قوانینی هست که مزاحم این روند رو به رشد جهاد دانشگاهی است با پیشنهاد دست اندرکاران این حوزه این موانع برداشته شود.

گفتنی است، نمایشگاه « معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاددانشگاهی » با شعار جهاددانشگاهی؛ الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان در محل نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی به کار خود پایان داد.