توسط پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی؛

کنفرانس علمی «کاربرد گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در درمان دردهای عضلانی» برگزار شد

۱۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۳ کد : ۵۳۳۹۸ پژوهشی انتشار دانش
کنفرانس علمی «کاربرد گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در درمان دردهای عضلانی» دهم بهمن ماه توسط پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی برگزار شد.
کنفرانس علمی «کاربرد گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در درمان دردهای عضلانی» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، در این وبینار که با سخنرانی دکتر رضا حاجی آقایی،متخصص فارماکوگنوزی و عضو هیات علمی این پژوهشکده، برگزار شد، به فرآورده های گیاهی موثر بر کاهش دردهای عضلانی پرداخته شد.

وی با اشاره به این که درد عضلانی یا میالژی یک درد شایع است که بیشتر افراد در زندگی‌شان آن را تجربه می‌کنند، بیان کرد علائم درد عضلانی شامل گرفتگی عضلات و درد در نزدیکی ناحیه‌ی مفصل‌ها می باشد.

این عضو هیات علمی در ادامه گیاهان دارویی و فرآورده های گیاهی موثر بر  دردهای مفاصل و عضلانی را برشمرد که می توان به گردو، آویشن باغی، بنه، کرفس، رزماری، فلفل قرمز، نعنا ، نعنا فلفلی ، بابونه، گل همیشه بهار و زردچوبه اشاره کرد.

وی در این وبینار قسمتهای مورد استفاده، ترکیبات، مواد موثره ، خواص درمانی و عوارض جانبی گیاهان دارویی موثر در درمان دردهای عضلانی  را از نظر طب کلاسیک و طب سنتی برشمرد و در پایان به فرآورده هایی که از این گیاهان در بازار دارویی موجود می باشد و در خصوص این گیاهان با داروسازان به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

گفتنی است در این وبینار که دارای امتیاز بازآموزی بوده و با مجوز اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور از زیر مجموعه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار گردید، آخرین یافته های علمی مربوط به این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

مخاطبان این دوره پزشکان عمومی، داروسازان و متخصصین طب سنتی بودند و این دوره به صورت مجازی و آنلاین بر بستر آموزشهای مجازی جهاددانشگاهی (امجد) برگزارگردیده ودر انتهای برنامه فایل پاورپوینت ارائه شده و فیلم ضبط شده برنامه نیز در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

در پایان، شرکت کنندگان دوره به مدت 72 ساعت فرصت داده شد تا در آزمون آنلاین پایان دوره شرکت نمایند و با پاسخ صحیح به 70 درصد سوالات بتوانند امتیاز بازآموزی دوره را کسب نمایند.