برگزاری سومین دوره جایزه دکتر پروانه فرزانه در حوزه زیست پزشکی

۲۱ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۵ کد : ۵۲۵۹۲ تاپ خبر پژوهشی
با هدف تجلیل و بزرگداشت مقام والای بانوان فرهیخته این سرزمین و در جهت گرامیداشت و الگوسازی تلاش ها و شخصیت ارزنده زنده یاد دکترپروانه فرزانه، مدیر بانک سلول های انسانی و جانوری و عضو هیات علمی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران سومین دوره ”جایزه فرزانه در حوزه علوم زیست پزشکی” اعطا می شود.
برگزاری سومین دوره جایزه دکتر پروانه فرزانه در حوزه زیست پزشکی

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی، زنده یاد دکتر پروانه فرزانه دانشمندی خستگی ناپذیر بود که با همتی والا بانک سلول های جانوری و انسانی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران را راه اندازی و با بیش از هزار و چهارصد ردۀ سلولی بنیادی، بیماریهای خاص انسانی، جانوران در حال انقراض و ....به عنوان گنچینه ای ارزشمند برای جامعه علمی کشور به یادگار گذاشت.

همچنین این بانک، مجموعه‌ای مرجع از توانمندی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حوزۀ علوم سلولی، زیست‌فناوری و پزشکی در  تأمین نیاز مراکز علمی، دانشگاهی، صنعتی و ارایه نمونه های استاندارد و حفظ گونه های ارزشمند ژنتیکی کشور را فراهم آورده است. بدین ترتیب او پروانه‌ای شد ماندگار در تاریخ علم زیست‌شناسی ایران. او که تمام امید و ایمان خود و باورهای اعتقادیش را برای حفظ ذخایر زیستی کشور به کار گرفت، خود ذخیره ای کم نظیر برای الگوسازی برای جوانان آینده ساز این سرزمین است. امید است این بزرگداشت الهام بخش مناسبی از همراهی تعهد و تخصص، برای جوانان این سرزمین مهیا ;کند..

شرایط و نحوه انتخاب و اهدای این جایزه به شرح ذیل است:

-جایزه همزمان با اولین کنگره بین المللی ژنومیکس سرطان که  13 الی 15 اردیبهشت 1402 در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد، اهدا می شود.

 -نامزدی برای دریافت جایزه پروانه فرزانه بر مبنای یک اثر یا دستاورد برجسته نظری یا کاربردی در حوزه‌ زیست‌پزشکی و به بانوان اهدا می‌گردد. مجموعه فعالیت‌ های علمی یا اثر کلی یک فرد بر حوزه‌های علم و فناوری، در گام بعدی مورد توجه داوران قرار می‌گیرد. ثبت ‌نام از سوی خود فرد امکان‌ پذیر نیست و برنده نهایی هیئت داوران از بین نامزدهای معرفی شده توسط دانشگاه‌‌ها و موسسات و انجمن‌های علمی مرتبط یا دانشمندان و شخصیت‌های علمی به دبیرخانه، انتخاب خواهد شد.

دبیرخانه: مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

ایمیل دبیرخانه: info@ibrc.ir

تلفن: 02634762408

کلید واژه ها: مرکز ملی ذخایر ژنتیکی پروانه فرزانه