راه‌اندازی کلینیک اندومتریوز در مجتمع درمانی جهاددانشگاهی استان مرکزی

۱۶ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۷ کد : ۵۰۲۴۸ پژوهشی
کلینیک درمانی اندومتریوز در مجتمع درمانی جهاددانشگاهی استان مرکزی آغاز بکار کرد.
راه‌اندازی کلینیک اندومتریوز در مجتمع درمانی جهاددانشگاهی استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محمد طالبی مدیر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی در این باره، گفت: ماموریت اصلی ما در بحث درمانی این است که در این مجتمع درمانی هر مانعی که در مسیر درمان ناباروری وجود دارد را با ارائه خدمات لازم برطرف کنیم و زوجین در استان بتوانند تمام فرآیندهای درمانی را در همین استان انجام دهند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در ناباروری دخیل است بیماری اندومتریوز است که هزینه بالایی دارد و بیماران برای درمان مجبورند به تهران بروند. تنها مرکزی که در کشور فرایند اندومتریوز را انجام می دهد مرکز ابن سینا در تهران است و ما برای اینکه بتوانیم این کار را در اراک انجام دهیم یک تفاهم نامه با این مرکز امضا کردیم تا بتوانیم این فرآیندها را در قالب شعبه ای از مرکز ابن سینا در اراک انجام دهیم.

طالبی تصریح کرد: از ابتدای آبان ماه در مرکز درمانی جهاددانشگاهی استان مراحل ویزیت و تشخیص بیماری انجام و بیمار برای گذران ادامه درمان به مرکز ابن سینا در تهران معرفی می شود ولی ظرف ۳ ماه آتی، کلیه فرآیندهای مربوط به اندومتریوز از جمله اعمال جراحی لازم، در اراک انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: تمامی فرایندهای مربوط به اندومتزیوز با مجوز و نظارت مرکز ابن‌سینا انجام می شود و از ابتدای آبان تاکنون حدود ۱۰ نفر را به مرکز ابن سینا ارجاع داده ایم.

طالبی با تاکید بر اینکه مجتمع درمانی جهاددانشگاهی استان تمامی زیرساخت ها و تجهیزات لازم را برای درمان اندومتریوز دارد افزود: با توجه به این که تعرفه ما تعرفه عمومی است هزینه درمانی نیز کمتر است و چنانچه مراجعان استان های همجوار نیاز به اسکان داشته باشند ما اقدامات لازم را برای اسکان آنها انجام خواهیم داد.

این مقام مسئول با اشاره به این که با افتتاح کلینیک اندومتریوز، خدمات مجتمع درمانی جهاددانشگاهی استان مرکزی در حوزه درمان ناباروری تکمیل می شود، گفت: مهمترین دغدغه ما در استان مرکزی مربوط به برخورداری از فلوشیپ زنان است. این مشکل متاسفانه هنوز حل نشده است و از دانشگاه علوم پزشکی اراک خواستاریم این مشکل را هرچه سریعتر حل کند. دغدغه بعدی بحث مالی و هزینه های جانبی برای بیماران ناباروری است که نیاز داریم دولت و خیرین به بیماران کمک کنند که برای درمان ناباروری دغدغه اقتصادی نداشته باشند.