پیشرفت ۶۰ درصدی فاز اول مطالعات علمی طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر

رییس جهاددانشگاهی سمنان از پیشرفت ۶۰ درصدی فاز اول مطالعات علمی طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر خبر داد و گفت: فاز اول مطالعات علمی این طرح ملی ظرف چند ماه گذشته آغاز شده است و تا چندماه آینده به پایان می رسد و عملیات مکان یابی نقاط مستعد ایجاد مجتمع های دام
۲۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۱ کد : ۴۵۹۰۹ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، علی منصفی راد در نشست با نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه گفت: مطالعات علمی طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر در ۷ کارگروه تخصصی در معاونت پژوهشی این نهاد برای پیشبرد مطالعات پروژه ملی ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر انجام می شود.
پیشرفت ۶۰ درصدی فاز اول مطالعات علمی طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر

وی افزود: مطالعات پروژه ملی قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر در حوزه های 7 گانه دامپروری، کشاورزی، گردشگری، مدیریت، بازرگانی، فرهنگی و مهندسی ذیل کارگروه های تخصصی در حال انجام است.

رییس جهاددانشگاهی سمنان از انجام مطالعات این طرح از سوی جهاددانشگاهی استان با همکاری و تعامل خوب دستگاه‌های مربوط خبر داد و گفت: علاوه بر این، ایجاد ایستگاه اصلاح نژاد گوسفند سنگسری نیز بر عهده جهاددانشگاهی استان است. ضمن اینکه جهاددانشگاهی استان در همین راستا پروژه احداث مرکز اصلاح نژاد و مرکز به‌نژاد دامی با تکیه بر دام سبک را نیز به عنوان یک طرح ملی فناورانه در حال اجرا دارد.

منصفی راد همچنین افزود: در همین راستا تفاهم نامه همکاری با پژوهشگاه رویان و صدور مجوز و موافقت اصلی مرکز به نژاد دامی و اصلاح نژاد دام سبک جهاددانشگاهی استان سمنان با پیگیری در دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی کشور در حال انجام است تا با اتکا به پژوهشگاه بزرگ رویان از توانمندی بسیار بالایی که در این بخش برخوردار است در جهت پیشبرد طرح استفاده شود.

طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر از مصوبات سفر رئیس جمهور به سرعت انجام می شود

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه نیز در این نشست، پیشرفت اجرای طرح ملی قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر را بسیار خوب و مطلوب ارزیابی کرد.

عباس گلرو گفت: خوشبختانه جهاددانشگاهی سمنان در اجرای این طرح ملی بسیار جلوتر حرکت می کند و با یک تیم تخصصی و ظرفیت ها و توانمندی های بالا، شتاب خوبی به اجرای این طرح داده است و در این حوزه جهاددانشگاهی استان پیشقدم است.

وی بر لزوم بهره گیری از خدمات فناورانه جهاددانشگاهی در پروژه ملی ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر تأکید کرد.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه ضمن تقدیر از تلاش های جهاددانشگاهی سمنان برای اجرای طرح ایجاد قطب دامپروری کشور در مهدیشهر گفت: انشاءالله امسال و با کمک جهاددانشگاهی سمنان بتوانیم بسیاری از طرح ها و پروژه های روی زمین مانده را به سرانجام برسانیم و از حضور جهاددانشگاهی به عنوان مشاور علمی طرح ایجاد قطب دامپروری بهره خواهیم برد.

گلرو اضافه کرد: علاوه بر فعالیت ها و خدمات پژوهشی و مطالعاتی توسط جهاددانشگاهی استان در این پروژه ملی، لازم است از خدمات فناورانه جهاددانشگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی در حوزه به نژاد دامی، اصلاح نژاد دام سبک و... استفاده کرد.

وی با بیان اینکه طرح ایجاد قطب دامپروری کشور در مهدیشهر از طرح ها و پروژه های ملی است، افزود: لازم است همه دستگاه ها و سازمان ها و ارگان های دولتی، همکاری، حمایت و مساعدت لازم با جهاددانشگاهی استان سمنان به عنوان مشاور علمی طرح داشته باشند.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه ادامه داد: جهاددانشگاهی یکی از مهمترین مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی کشور است و حضور این نهاد علمی در پروژه ها و طرح های علمی و فناورانه، پشتوانه بسیار خوبی خواهد بود، من و سایر مدیران مربوط تلاش خواهیم کرد اعتبارات ملی برای اجرای طرح ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر را جذب کنیم تا انشاءالله شاهد افتتاح این طرح ملی در استان سمنان باشیم.