رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

همکاری مشترک جهاددانشگاهی گلستان با دانشگاه علوم پزشکی استان برای درمان ناباروری

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گلستان از آمادگی این دانشگاه برای همکاری با جهاددانشگاهی گلستان در راستای درمان ناباروری خبر داد.
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۷ کد : ۴۳۸۵۴ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی گلستان، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گلستان از آمادگی این دانشگاه برای همکاری با جهاددانشگاهی گلستان در راستای درمان ناباروری خبر داد.
همکاری مشترک جهاددانشگاهی گلستان با دانشگاه علوم پزشکی استان برای درمان ناباروری

دکتر سعید گل فیروزی در نشست مشترک با معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی با اشاره به این که دستاوردهای بزرگ جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: به طور مثال بنده خودم بیش از ۱۰ بار از توانمندی های پژوهشکده ابن سینا جهاددانشگاهی بازدید کرده ام.

وی با بیان این که مراکز بزرگ و معتبری مثل پژوهشکده های رویان، معتمد و یارا نیز در سطح جامعه پزشکی کاملا شناخته شده هستند، افزود: ما از هرگونه همکاری با مجموعه جهاددانشگاهی در راستای ارتقای سلامت مردم‌ استقبال می کنیم.‌

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر این که در حوزه های مد نظر جهاددانشگاهی برای همکاری کاملا هم عقیده هستیم، خاطرنشان کرد: ما در زمینه درمان ناباروری با توجه به سطح وسیع ابتلا و همچنین تاکیدات نظام بر سیاستی های حمایت از خانواده و جمعیت به دنبال این فرصت مناسب برای همکاری بودیم.

گل فیروزی با اشاره به اینکه با توجه به نیاز استان به مرکز غربالگری سرطان Breast در این حوزه نیز آمادگی همکاری با عزیزان جهاددانشگاهی را داریم، ادامه داد: استان گلستان در آینده نزدیک بیش تر به این بخش نیاز پیدا خواهد کرد.

وی بر تشکیل کمیته ای مشترک از کارشناسان  دانشگاه علوم پزشکی گلستان و جهاددانشگاهی این استان به منظور بررسی و مقدمه سازی برای ایجاد دو مرکز درمان ناباروری و غربال و تشخیص سرطان پستان تاکید کرد و گفت: بنده شخصا در این حوزه آماده همکاری کامل با جهاددانشگاهی هستم.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی نیز در این نشست با تشریح آخرین دستاوردهای این نهاد انقلابی در حوزه پزشکی، تصریح کرد: تلاش جهاددانشگاهی این است با حرکت در مرز دانش به ویژه در حوزه پزشکی به روزترین دستاوردهای علمی را برای سلامت مردم عزیز به میدان‌ عمل بیاوریم.

دکتر محمدرضا پورعابدی با اشاره به توانمندی های علمی و پژوهشی جهاد در عرصه پزشکی، اضافه کرد: حرکت به سمت درمان افراد بر اساس نقشه ژنتیکی او یکی از مهمترین حرکت های علمی ماست.

وی با تاکید بر قرار گرفتن استان گلستان در خط سرطان پستان دنیا، بیان کرد: در صورت همکاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان با جهاددانشگاهی، ما حاضر هستیم دانش و فناوری خود را در حوزه تشخیص و درمان در این استان نیز به میدان بیاوریم.

در ابتدای این نشست که مدیران کل راهبری و خدمات تخصصی پژوهش جهاددانشگاهی کشور، رییس و معاون پژوهشی جهاددانشگاهی گلستان و معاونان دانشگاه علوم پزشکی این استان حضور داشتند، دکتر پورعابدی به معرفی پژوهشگاه ها و مراکز مهم جهاددانشگاهی و آخرین دستاوردهای پزشکی این نهاد پرداخت.