ارزش تغذیه‌ای زیتون/کاهش التهاب مفاصل و جلوگیری از سرطان

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: زیتون اثر محافظتی روی سلول‌ها دارد و می‌تواند خطر التهاب و تخریب را در آن‌ها کاهش دهد، شدت آسم، آرتروز و التهاب مفاصل را کاهش می‌دهد و از سرطان روده جلوگیری می‌کند.
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۱ کد : ۴۳۶۰۵ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر ساره حسینی گفت: زیتون گیاهی است که اسید استیریک، لینولئیک، آراشیدیک، میریستیک، اولئیک اسید، لینولئیک اسید و پالمیتیک اسید، ویتامین E و A، گلیکوزید، مواد تلخ، تانن و ساپونین در این گیاه گزارش شده است.
ارزش تغذیه‌ای زیتون/کاهش التهاب مفاصل و جلوگیری از سرطان

وی با اشاره به این‌ که زیتون اثر محافظتی روی سلول‌ها دارد و می‌تواند خطر التهاب و تخریب را در آن‌ها کاهش دهد، بیان کرد: شدت آسم، آرتروز و التهاب مفاصل را کاهش می‌دهد و از سرطان روده جلوگیری می‌نماید. احساس گرگرفتگی در زنان یائسه را کاهش می‌دهد.

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این‌که زیتون آرام‌بخش بوده و برای ناراحتی‌های عصبی مفید می‌باشد، به دفع سنگ‌های صفراوی کمک کرده و خاصیت ملینی دارد، ادامه داد: برای کاهش مسمومیت‌های ناشی از ترکیبات سرب از آن استفاده می‌شود. برای سرفه‌های کهنه و خشک نیز اثرات درمانی مفیدی دارد. پوست و برگ درخت زیتون دارای خواص تب بر است. برگ زیتون درمان‌کننده فشار خون و زخم های عفونی است.

دکتر حسینی با بیان این‌که جوشانده برگ آن برطرف‌کننده نقرس و روماتیسم است، ادامه داد: جویدن برگ زیتون برای از بین بردن زخم‌های دهان مفید است. دم‌کرده برگ آن ‌داروی خوبی برای پایین آوردن فشارخون و اوره خون می‌باشد و حالت برافروختگی را از بین می‌برد.