افتتاح آزمایشگاه تخصصی تشخیص طبی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی مرکز قائنات

آزمایشگاه تخصصی تشخیص طبی و آسیب شناسی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، با حضور مسئولان جهاددانشگاهی، معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس و فرماندار قاین افتتاح شد.
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۹ کد : ۴۱۵۲۰ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، این مرکز با ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار که بخشی از محل اعتبارات جهاددانشگاهی و بخشی از اعتبارات سفر معاون ریاست جمهور و خیران تامین شده، به بهره برداری رسید.
افتتاح آزمایشگاه تخصصی تشخیص طبی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی مرکز قائنات

این مرکز در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع با بروزترین و پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی افتتاح شد.
این مرکز شامل بخش‌های ایمنولوژی، سرولوژی، هماتولوژی ویروس شناسی، هورمون و بیوشیمی است.

جلال الدین صادقی رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی، ۲۱ بهمن ماه در آیین افتتاح مرکز خدمات تخصصی تشخیص طبی و آسیب شناسی شعبه قائنات، با تبریک ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و درود به ارواح پاک شهدا و روح بلند امام خمینی(ره)، اظهار کرد: مجموعه‌‌ای که هم اکنون افتتاح شد محصول دو سال تلاش، رایزنی، پیگیری، همدلی، همکاری و همراهی نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی، دفتر مرکزی جهاددانشگاهی و همکاران ما در معاونت پژوهشی و پشتیبانی واحد خراسان جنوبی، همکاران جهاد دانشگاهی مرکز قائنات، خیرین حوزه سلامت، حمایت فرماندار قاین، شهردار و شورای شهر، امام جمعه، هیات امنای مجتمع ولیعصر(عج)، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای همکار است.

وی افزود: اگر هر کدام از این حلقه‌ها را که زنجیروار به هم پیوسته‌اند حذف کنیم قطعاً نقص جدی در به سرانجام رسیدن این اقدام ارزشمند ایجاد خواهد شد.

صادقی با اشاره به این که بخش قابل توجهی از خدماتی که جهاددانشگاهی ارایه می‌دهد در حوزه پزشکی و در زمینه‌های تشخیصی و درمانی است، اظهار کرد: بزرگترین شبکه پژوهش‌های کاربردی کشور و بزرگترین شبکه آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت کشور متعلق به جهاددانشگاهی است؛ بنابراین پژوهش‌ها، آموزش‌ها و خدمات جهاددانشگاهی پژوهش محور، کاربردی و دانش بنیان است.

وی با اشاره به اهداف ایجاد مرکز خدمات تخصصی تشخیص طبی و آسیب شناسی شعبه قائنات، تصریح کرد: انجام پژوهش‌های کاربردی در زمینه پزشکی (بالینی)، ارائه خدمات تخصصی با تعرفه نهاد عمومی به مردم و منطقه محروم قائنات و توابع و ایجاد بستری برای توسعه خدمات پزشکی مورد نیاز با همکاری مراکز برجسته ملی و بین المللی از جمله رویان، ابن سینا، جهاددانشگاهی خراسان رضوی از جمله مهم‌ترین اهداف راه اندازی این مرکز است. 

ورود شایسته جهاددانشگاهی به حوزه‌های پزشکی

سلمان اسحاقی‌ اظهار کرد: از سه منظر می‌توان به این مرکز نگریست؛ یک نگاه توانایی استفاده از جوانان نخبه و مدیر و اعتماد به آنان است که جهاددانشگاهی برای راه اندازی این مرکز به این امر توجه بسیاری داشت. 
وی با بیان این که این اعتماد باعث می‌شود در جایگاه خدمت رسانی به مردم بهترین خدمات ارائه شود، تصریح کرد: قاینات پتانسیل این امر را دارد که مدیران جوان را در شهرستان درک کند. 
اسحاقی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان در راستای اعتماد به جوانان و بانوان و خیران مادی و معنوی، بیان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک فرمانداری کوچک می‌تواند عمل کند و از مسئولان استانداری درخواست داریم به این فرمانداری کوچک با ظرفیت‌های بسیار توجه شایسته‌ای کند. 
وی بیان کرد: جهاددانشگاهی اکنون در حوزه‌های مختلفی چون بهداشت و درمان، صنعت، توسعه و ترویج صنعت کشاورزی و سایر حوزه‌ها به صورتی شایسته ورود پیدا کرده است. 
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نقش آفرینی تمام این موارد به شرط حمایت و توجه نهادهای ذیربط است که امیدواریم محقق شود. 

تاسیس آزمایشگاه جهاددانشگاهی؛ نتیجه تلاش جهادی و مدیریت تیمی

محمدرضا طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: اکنون در دولت انقلابی فعلی، مجلس، دولت و قوه قضاییه و تمام مسئولان شهرستان و استانی با یکدیگر و در کنار یکدیگر و به صورت جهادی تلاش می‌کنند.

وی افزود: در نتیجه این تعاملات، اتفاقات مبارکی رقم خواهد خورد تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و روز به روز شاهد پیشرفت جامعه خود باشیم.

طالبی با بیان این که این مکان با این تجهیزات پیش بینی شده و قطعا راه‌اندازی آن نیاز به پیگیری و تلاش داشته که در نتیجه این تلاش‌ها امروز افتتاح شد، تصریح کرد: خدماتی این چنین مورد نیاز جامعه بوده و لازم است ولی کافی نیست چرا که مردم قاینات حق بیشتری دارند.