در سفر رییس جهاددانشگاهی به خوزستان انجام گرفت؛

گسترش همکاری‌های شرکت ملی حفاری ایران و جهاددانشگاهی/ رونمایی از مته دندانه‌ای ساخت پژوهشگران این نهاد

در نشست مشترکر رییس جهاددانشگاهی و مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بر گسترش همکاری‌های این دو مجموعه تاکید شد.
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۶ کد : ۴۱۴۱۷ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، دکتر حمیدرضا طیبی امروز (۲۰ بهمن ماه) در سفر به خوزستان در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ضمن تقدیر از میزبانی و همکاری میان شرکت ملی حفاری ایران و جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی کشور و کلیه واحدهای آن در این شرایط حساس، تلاش می‌کنند با تمام توان به کمک صنعت از جمله صنعت راهبردی حفاری کشور بیاید.
گسترش همکاری‌های شرکت ملی حفاری ایران و جهاددانشگاهی/ رونمایی از مته دندانه‌ای ساخت پژوهشگران این نهاد

وی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در تامین نیازهای فناورانه کشور گفت: ما همیشه قدردان حمایت‌های شرکت ملی حفاری ایران هستیم که در این زمینه پیشگام بوده است.

دکتر طیبی عنوان کرد: جهاددانشگاهی آمادگی دارد روی بخش‌های فناوری سرمایه‌گذاری کند اما این مساله به شرطی است که تضمین خرید داشته باشیم تا بتوانیم به فعالیت خود ادامه دهیم.

وی افزود: هدف جهاددانشگاهی این است که بتواند برای کشور مثمرثمر باشد تا بتوانیم تولید و اشتغال داشته باشیم و برای جوانان کشور امید ایجاد کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی گفت: خوزستان خاستگاه صنعت نفت ایران است و هرچه بتوانیم در این استان به ساخت داخل بیشتر توجه کنیم، قطعا زمینه ایجاد اشتغال در خوزستان بیشتر می‌شود.

همچنین مهندس حمیدرضا گلپایگانی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران از همکاری جهاددانشگاهی در زمینه پروژه‌های پژوهشی و تولید قطعات، تقدیر و ابراز امیدواری کرد که در ارتباط با بازسازی و نوسازی ناوگان حفاری شرکت نیز پرتوان و موفق عمل شود.

وی همچنین بر حمایت همه جانبه این شرکت از تولید داخل و بومی سازی قطعات، تجهیزات کاربردی در صنعت نفت و حفاری تاکید کرد و افزود: بحث نوسازی ناوگان حفاری یکی از اولویت‌های این شرکت است و به صورت همزمان بحث بازسازی ناوگان نیز مورد توجه خواهد بود.

گلپایگانی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا با حمایت از ساخت داخل جلوی واردات محصولات گرفته شود، گفت: جهاد دانشگاهی رابط دانش بنیان با شرکت‌های داخلی است و می‌تواند در این زمینه به شرکت ملی حفاری ایران کمک کند.

در این نشست درباره موضوعات مطروحه با جهاد دانشگاهی از جمله وضعیت قراردادها و دستگاه‌های حفاری تحویل شده و در دست تحویل، ساخت موتورهای درون چاهی در سایزهای مختلف، تولید انواع فیلتر و همچنین تجهیزات فناورانه، تبادل نظر شد.

رونمایی از مته دندانه‌ای ساخت جهاددانشگاهی

رونمایی از مته دندانه‌ای ساخت جهاددانشگاهی از دیگر برنامه‌های سفر دکتر طیبی به خوزستان بود که این مراسم با حضور رییس جهاددانشگاهی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز انجام گرفت.
در چهارمین روز از نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز با حضور دکتر طیبی رییس جهاد دانشگاهی، مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس، مته‌های دندانه‌ای ساخت جهاددانشگاهی رونمایی شد.

این مته‌های دندانه‌ای در دو سایز ۸ -۱.۲ اینچ و ۸- ۳.۴ اینچ طراحی و ساخته شده‌اند و جزو مهمترین مته‌های حفاری چاه‌های نفت و گاز هستند.

دانش فنی پیشرفته این مته‌های حفاری توسط پژوهشگران سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، بومی‌سازی شده است.

در مراسم رونمایی از مته‌های دندانه‌ای ساخت جهاددانشگاهی خوزستان، سیدعلیرضا علوی رئیس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان و جمعی از معاونان این سازمان حضور داشتند.

انعقاد ۴ قرارداد بزرگ با حوزه صنعت نفت کشور

رئیس جهاد دانشگاهی طی سخنانی در این مراسم  از عقد ۴ قرارداد بزرگ در بخش صنایع نفتی خبر داد و گفت: جهاد دانشگاهی اثبات کرده است مشکلی در توسعه علم و فناوری در ایران ندارد.

دکتر طیبی اظهار کرد: یکی از مظاهر اصلی استقلال، استقلال اقتصادی است و این مساله زمانی اتفاق می‌افتد که تولید ملی متکی بر علم و فناوری پیشرفته داخل باشد.

وی افزود: فلسفه تشکیل جهاددانشگاهی اثبات توان کشور و الگوسازی در انجام کارهای بزرگ در صنایع مختلف است.

دکتر طیبی عنوان کرد: خوشبختانه صنعت نفت ایران به عنوان یکی از صنایع اصلی کشور، ارتباط و تعامل بسیار خوبی با جهاد دانشگاهی دارد و در این تعامل بسیار نزدیک، بسیاری از تجهیزات موردنیاز این صنعت توسط جهاد دانشگاهی ساخته شده است.

وی ادامه داد: ساخت دکل حفاری، انواع مته‌های‌ حفاری، مواد شیمیایی و... توسط جهاددانشگاهی ساخته شده است. جهاد دانشگاهی در کشور اثبات کرده است که مشکلی در زمینه توسعه علم و فناوری در ایران ندارد.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: زمان‌هایی توانسته‌ایم در بحث تجاری‌سازی موفق عمل کنیم که مدیران بخش صنعت دلسوزانه و ریسک پذیر عمل کرده‌اند و اجازه داده‌اند تا صنعت داخل وارد کار شود و از آن حمایت کرده‌اند.

دکتر طیبی تصریح کرد: از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان یکی از ارکان اصلی صنعت نفت ایران تشکر و تقدیر می‌کنیم که حمایت‌های بسیار خوبی از جهاد دانشگاهی داشته است و امیدواریم با کار خوب، حمایت‌های صنعت نفت را جبران کنیم.

وی افزود: اخیرا در حضور وزیر نفت ۴ قرارداد بزرگ در بحث بازسازی و نوسازی دکل‌های حفاری، طراحی و ساخت کارخانه نمک زدایی و... توسط جهاد دانشگاهی به امضا رسیده است.
 

مته‌های حفاری جهاددانشگاهی بهتر از مشابه خارجی است
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز گفت: عملکرد مته‌های حفاری ساخته شده توسط پژوهشگران جهاد دانشگاهی خوزستان از نظر کیفی بسیار عالی و حتی بهتر از مشابه‌های خارجی است.

مهندس دانشی در خصوص ساخت مته‌های حفاری توسط پژوهشگران جهاددانشگاهی خوزستان اظهار کرد: جهاددانشگاهی در بحث ساخت مته‌های حفاری، خواست و توانست و این مساله یک دستاورد بسیار خوب برای نظام اسلامی ایران است.

وی افزود: خوشبختانه مته‌های موردنیاز صنعت حفاری یکی پس از دیگری توسط تولیدکنندگان داخلی ساخته می‌شود و این مساله نویددهنده آینده بسیار خوبی برای کشور و صنعت نفت است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: روند بسیار خوبی را در بحث بومی سازی مته‌های حفاری در درون کشور شاهد هستیم و امیدواریم این روند با سرعت بیشتری ادامه یابد.

مهندس دانشی در خصوص کیفیت مته‌های حفاری ساخته شده در جهاد دانشگاهی عنوان کرد: عملکرد مته‌های حفاری ساخته شده توسط پژوهشگران جهاددانشگاهی خوزستان از نظر کیفی بسیار عالی و حتی بهتر از مشابه‌های خارجی است.

جهاددانشگاهی، جهاد علمی را رقم زده است
همچنین نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی این شهامت را داشته که جهاد علمی را در کشور رقم بزند.
مجتبی یوسفی  اظهار کرد: از اعتماد مدیران دلسوزی که لفظ "خواستیم و شد" را عملی کرده‌اند نهایت تشکر را دارم.

وی افزود: خودباوری باعث پیشرفت است و در این زمینه جهاد دانشگاهی این شهامت را داشته که جهاد علمی را در کشور رقم بزند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در کشور کارهای بزرگی انجام داده است، گفت: از جهاد دانشگاهی تشکر می‌کنم که به این خودباوری رسیده است که می‌تواند کارهای بزرگ را در کشور اجرایی کند.

یوسفی ادامه داد: گاهی از خوزستان خبرهای ناامیدکننده‌ای به گوش می‌رسد اما اقداماتی در جهاددانشگاهی خوزستان انجام شده که بسیار خوشحال کننده است و باید به گوش مردم برسد.

وی افزود: امسال در قانون بودجه سال آینده اعتباری برای حمایت از جهاد دانشگاهی در نظر گرفته شده است تا کمک ناچیزی به این مجموعه بزرگ انجام شود.