با برگزاری اختتامیه توسط سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران؛

کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت به کار خود پایان داد/ تقدیر از سخنرانان و پژوهشگران برتر

مراسم اختتامیه ششمین کنگره بین المللی و هشتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت روز گذشته(جمعه ۱۶ بهمن) با قدردانی از اساتید و انتخاب سخنرانان و پژوهشگران برگزیده به کار خود پایان داد.
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۷ کد : ۴۱۲۶۲ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، دکتر مسعود حبیبی رییس این سازمان در مراسم اختتامیه این کنگره که در سالن ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این دوره از کنگره زخم و ترمیم بافت، اظهار کرد: در این رویداد علمی دهها سخنرانی ارزشمند انجام شد و این سخنرانی ها بسیار در ارتقای سطح علمی کشور به ویژه برای کسانی که در حوزه زخم کار می کنند، موثر خواهد بود.
کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت به کار خود پایان داد/ تقدیر از سخنرانان و پژوهشگران برتر

رییس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران بیان کرد: امروز اصلی ترین هدف، قدردانی از کسانی است که در این چند ماه تلاش کردند تا این اتفاق علمی رقم بخورد. همچنین امروز بهانه ای است تا یادی کنیم از کسانی که بستر سازی کردند تا جهاد دانشگاهی به فعالیت های خود ادامه دهد و فرصت هایی این چنینی ایجاد شود. از جمله این افراد دکتر سیدمصطفی فاطمی بودند که برای توسعه و ارتقای جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران تلاش های بسیاری انجام دادند و اولین دبیر اجرایی این کنگره بودند و تا روزهای آخر  عمر خود در فکر توسعه و گسترش فعالیت های مجموعه جهاد دانشگاهی بودند.

دکتر حبیبی گفت: همواره بر این باور بودیم که قدردان بزرگان علمی باشیم چرا که اگر به عالمان، اندیشمندان و بزرگان علمی خود توجه کنیم، ملت موفق و سربلندی خواهیم بود و کشوری توسعه یافته خواهیم داشت. امیدواریم که قدر بزرگان علمی خود را بدانیم و بستر کار را برای آنان فراهم کنیم.

سطح علمی کنگره امسال پیشرفت قابل توجهی داشت
دکتر سیدمهدی طبایی دبیر کنگره سالانه زخم و ترمیم بافت بیان کرد: امیدواریم مباحث مطرح شده در قالب نشست های علمی که در این چهار روز کنگره مطرح شد، قابل استفاده باشد و زمینه ساز ایده های جدید و کارهای پژوهشی برتر و تحقیقات نوین در عرصه ملی و بین المللی در حوزه زخم و ترمیم بافت را فراهم کرده باشد.
وی ادامه داد: مباحث علمی کنگره هشتم زخم در قالب ۱۳ نشست علمی در طی چهار روز (۱۲ تا ۱۶ بهمن ماه) ارایه شد. اساتید در پنل های تخصصی آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه زخم و ترمیم بافت را به نمایش گذاشتند.
پوسترهای ارزشمندی از محققین، دانشمندان و اساتید حوزه ترمیم زخم به دست ما رسید که از میان پوسترهای رسیده، حدود ۵۳ پذیرش نهایی شدند و در بخش نمایشگاه پوستر در سایت کنگره قابل دسترسی بودند.
دبیر کنگره سالانه زخم و ترمیم بافت عنوان کرد: در کنگره امسال حدود ۸۰ سخنران داخلی و خارجی در قالب ۱۳ نشست علمی با موضوعات مختلف کاربردی و نوین در عرصه زخم و ترمیم بافت به سخنرانی پرداختند؛ اساتید بین‌المللی کنگره نیز از کشورهای مختلفی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و آلمان در کنگره حضور داشتند.
دکتر طبایی درخصوص مقالات علمی ارایه شده به کنگره امسال گفت: سطح علمی مقالات و سخنرانی ها در کنگره امسال نسبت به سالهای گذشته پیشرفت محسوسی داشت و این موضوع نشان می دهد که هم کنگره زخم توانسته در عرصه زخم و ترمیم بافت جایگاه ویژه ای پیدا کند و هم محل رجوعی برای ارایه آخرین دستاوردهای این حوزه به شمار آید.

سخنرانان برتر
کمیته علمی کنگره سه سخنران «دکتر نسرین زند عضو هیات علمی پژوهشکده زخم و ترمیم بافت یارا»، «دکتر نیسانا سیداصلی استاد دانشگاه سیدنی استرالیا» و «دکتر رویا کریمی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران» را حائز رتبه اول تا سوم دانستند.

پوسترهای برتر
کمیته علمی کنگره سه پوستر ارسالی از «دکتر نرگس باقرشکیب»، «دکتر احمدرضا فرمانی» و «دکتر سمانه شاهرخ» را به عنوان منتخبین در این بخش اعلام کردند.

تقدیر و تشکر از اساتید
در این مراسم از دکتر پروین منصوری دبیر علمی کنگره سالانه زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی و دکتر منصور جمالی زواره ای استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر قرنفلی رییس دانشکده علوم پایه و فناوری های علمی جهاد دانشگاهی، مهرناز توتونچی درمانگر زخم، دکتر مداح مادر پرستاری نوین و همچنین دکتر کریمی همسر مرحوم دکتر سیدمصطفی فاطمی با اهدای لوح تشکر و قدردانی شد.