رییس فراکسیون محیط‌زیست مجلس اظهار کرد:

استفاده از ظرفیت های جهاددانشگاهی برای رفع نیاز کشور

سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط‌زیست مجلس با اشاره به نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ و با بیان این که باید به توانایی‌ها و دستاوردهای داخلی کشور باور داشته باشیم، گفت: دستاوردهای جهاددانشگاهی قابل اعتنا است و باید به کار گرفته شود. نیاز
۰۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵ کد : ۳۹۹۱۳ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهادانشگاهی، سمیه رفیعی در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ که با همراهی دکتر عیسی علیزاده انجام شد، اظهار کرد: مشاهده دستاوردهای جهاددانشگاهی در سپهر فناوری و در تمام حوزه‌ها منجر به ایجاد احساس غرور می‌شود چراکه باور به توانستن را می‌توان به‌صورت مجسم مشاهده کرد.
استفاده از ظرفیت های جهاددانشگاهی برای رفع نیاز کشور

وی با بیان این که اگر فضا در اختیار جوانان اندیشمند ما قرار گیرد می‌تواند منجر به ایجاد راه‌حل‌هایی برای برون‌رفت از مشکلات کشور شود، بر لزوم تسهیل در صدور مجوز برای اجرای برخی از دستاوردها تاکید کرد و گفت: وقتی می‌دانیم راه‌حل‌ها وجود دارد باید ورود این راه‌حل‌ها را به عرصه‌های تصمیم‌گیری تسهیل کنیم نه این که برای یک محصول چند سال درگیر و دار مجوزها بمانیم و این امر بسیار حایز اهمیت است. درواقع فرآیند اجرایی شدن این‌ها را باید ساده‌تر کنیم و برایشان قدم مثبتی بر خواهیم داشت.

رفیعی در بخش دیگر سخنان خود به آلودگی هوای تهران نیز اشاره کرد و گفت: دیروز در راستای بحث آلودگی هوای تهران جلسه‌ای اندیشه ورزانه با حضور فعالان عرصه دانش‌بنیان و مسئولین شهری شهر تهران برگزار کردیم. این جلسه دو بخش داشت که یک بخش آن به مباحث مطالعاتی معطوف می‌شد. اساتید دانشگاه‌ها معتقد بودند که برای مثال مطابق با مطالعات، حجم بیشتر آلودگی هوای تهران به ذرات pm2.5 باز می‌گردد اما راه‌حل‌هایی که برای آن بودجه اختصاص داده ‌شده و سرمایه‌گذاری می‌شود در راستای آلاینده‌های گازی است. من آنجا هم گفتم که مبنای مطالعات ما با مبنای تصمیم‌گیری‌هایمان متفاوت است و ازاین‌رو نمی‌توانیم به خروجی برسیم. درواقع وجود مراکزی نظیر جهاددانشگاهی می‌تواند این خلاء را پر می‌کند و این اتفاق مهمی است.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس معتقد است که بحث آلودگی هوای تهران از جمله مباحثی است که فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم همواره به آن ورود کرده است.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ از پنجم دی‌ماه سال جاری آغاز و تا نهم همین ماه در مرکز نمایشگاهی بوستان گفت‌وگوی تهران دایر است.