معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در مراسم معرفی و تقدیر از جهادگران نمونه:

حوزه پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی ویژگی های منحصر به فردی دارد

۰۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۷ کد : ۳۹۷۵۸ تاپ خبر پژوهشی
معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در مراسم معرفی و تقدیر از جهادگران نمونه این نهاد با اشاره به این که حوزه پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی بعد از ۴ دهه فعالیت، ویژگی های منحصری به فردی داردگفت: با توجه به تلاقی هفته پژوهش با نمایشگاه توانمندی های جهاددانشگاهی بسیاری از سخنانی که باید گفته می شد را به واقعیت در این نمایشگاه دیدیم.
حوزه پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی ویژگی های منحصر به فردی دارد

مراسم معرفی و تقدیر از پژوهشگران برتر جهاددانشگاهی با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری این نهاد، 7 دی ماه در نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی 1400 برگزار شد.

دکتر حمیدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در این مراسم اظهار کرد: نزدیک به یک دهه است که مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر جهاددانشگاهی برگزار می شود. در دو سال گذشته با توجه به همه گیری ویروس کرونا این مراسم را به این شکل نتوانسته‌ایم برگزار کنیم. همچنین در این دوسال برخی از همکاران خود را هم از دست داده ایم.

وی با اشاره به این که با توجه به تلاقی هفته پژوهش با نمایشگاه توانمندی های جهاددانشگاهی بسیاری از سخنانی که باید گفته می شد را به واقعیت در این نمایشگاه دیدیم، گفت: حوزه پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی بعد از 4 دهه فعالیت، ویژگی های منحصری به فردی دارد. یکی این که جهاددانشگاهی سعی کرده است زمینه های فعالیت خود را محدود کند و در همان زمینه های محدود شده فعالیت خود را تعمیق دهد مانند حوزه سلول بنیادی و حوزه درمان ناباروری، پژوهش های مربوط به الکترونیک قدرت و مکانیک، فرستندهای رادیویی و ماشین های الکتریکی، تجهیزات صنعت نفت و ... .

دکتر پورعابدی با بیان این که جهاددانشگاهی سعی کرده است فعالیت هایی که انجام می شود مبتنی بر توانمندی ها و ظرفیت هایی موجود باشد، اظهار کرد: از ساخت تجهیزات به سمت کار سیستمی حرکت کرده ایم به عنوان مثال از بحث قسمت برق کنترل دکل های حفاری، وارد ساخت دکل های حفاری شده ایم.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی با بیان این که این نهاد سعی کرده است زنجیره ارزشی را در کار خود رعایت کند، گفت: جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش، فاز صفر کار را خود انجام می دهد و بعد قراردادهای بزرگی که با کارفرما بسته می شود از آن در بحث تولید محصولات و فناوری استفاده می کند.

وی افزود: در گذشته منابع کار پژوهش و فناوری را از کار فرما دریافت می کردیم اما در این دو سال اخیر با تامین مالی که برای این نهاد صورت گرفت فناوری را در مقابل تضمین خرید و بازار با هزینه خود انجام می دهد، که این کار باعث شد سرعت خوبی در فعالیت های خود در حوزه پژوهش و فناوری داشته باشیم.

کلید واژه ها: معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی دکتر محمدرضا پورعابدی #نمایشگاه_دستاوردهای_جهاددانشگاهی1400 تقدیر از پژوهشگران