قول مساعد نماینده مردم بندرعباس جهت پیگیری امور اعتبارات جهاددانشگاهی در مجلس

۰۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۷ کد : ۳۹۷۰۱ تاپ خبر پژوهشی
نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان اینکه «نخبگان و گروه‌های دانش بنیان در ارتباط با جهاددانشگاهی در حال انجام کارهای خوبی هستند»، تاکید کرد: استمرار این کار نوید بخش آن است که تنها راه برون رفت از مشکلات موجود در حوزه بین المللی و مشکلات تحریم‌ها که آسیب های جدی را بر کشور وارد کرده، اعتماد به دانش و نخبگان کشور است.
قول مساعد نماینده مردم بندرعباس جهت پیگیری امور اعتبارات جهاددانشگاهی در مجلس

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ با بیان اینکه «دستاوردهای جهاد دانشگاهی واقعا موفقیت آمیز و باعث افتخار و مباهات و دل‌گرم کننده است»، اظهار کرد: در تدارک بودجه ۱۴۰۱ هستیم و با توجه به اینکه مجموعه جهاددانشگاهی قابلیت های خوبی دارد، قول داده‌ایم مسائل حوزه اعتبارات این مجموعه را در مجلس پیگیری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: نخبگان و گروه‌های دانش بنیان در ارتباط با جهاددانشگاهی در حال انجام کارهای خوبی هستند؛ استمرار این کار نوید بخش آن است که تنها راه برون رفت از مشکلات موجود در حوزه بین المللی و مشکلات تحریم‌ها که آسیب های جدی را بر کشور وارد کرده، اعتماد به دانش و نخبگان کشور است.
نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس افزود: متخصصان و متفکران داخلی موضوعاتی را دنبال می‌کنند که نیاز کشور است و ارزش افزوده خوبی دارد و نتیجه‌اش نیز کاهش هزینه‌هایی است که پیش از این مشابه آن را در خارج از کشور تامین می‌کردیم. در جریان بازدید از بخش مرتبط با انرژی، نفت و برق نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی، دیدم که کارهای خوبی به ویژه در بحث سکوهای نفتی انجام شده است. کارهای خوب دیگری نیز در حوزه تولید برق برای مقیاس کوچک و بزرگ در حوزه مترو و قطارهای شهری انجام شده است.
به گزارش ایسنا، مرادی همچنین با اشاره به بازدید خود از بخش کشاورزی و آبزی پروری نمایشگاه جهاددانشگاهی تصریح کرد: مدت‌ها به دنبال بحث پرورش ماهی در قفس بودیم و حتی در برنامه ششم توسعه نیز بر این امر تصریح شده است اما متاسفانه دولت قبل توجهی به این موضوع نکرد و بیشتر بهانه‌شان این بود که این موضوع هم در بحث لارو و هم در بحث ساخت قفس و تور، بومی سازی نشده است. خوشبختانه کارهای خوبی که جهاددانشگاهی انجام داده قابل توجه و پیگیری و انجام است و ان شاءالله هم به دستگاه‌های اجرایی منتقل کرده و هم به صورت جدی در مجلس پیگری می‌کنیم.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی مجلس شورای اسلامی