در دومین نشست شورای پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی تهران تأکید شد؛

ضرورت باورپذیری مدیران جهادی به اقتصاد دانش‌بنیان، فرهنگ جهادی و تحقیقات کاربردی

دومین نشست شورای پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی تهران ۲۱ مهر ماه با موضوع بحث و بررسی درباره چیره‌دستی مدیران در سازمان‌های پژوهش و فناوری در دفتر حوزه ریاست این سازمان برگزار شد.
۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۴ کد : ۳۷۰۲۷ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی تهران، «صندلی تجربه» این نشست میزبان دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی بود.
ضرورت باورپذیری مدیران جهادی به اقتصاد دانش‌بنیان، فرهنگ جهادی و تحقیقات کاربردی

وی با تأکید بر ضرورت توجه به مقوله چیره‌دستی در مدیران جهادی در ادامه شایستگی‌هایی را برای انتخاب یک مدیر چیره‌دست جهادی لازم دانست که از آن جمله می‌توان به توانایی مدیریت در سازمان‌های چندوجهی، باور به منابع انسانی به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه انسانی، باور به اقتصاد دانش‌بنیان، باور به فرهنگ جهادی و ترجیح منافع سازمانی به منافع شخصی اشاره کرد.

هم‌چنین معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی با بیان این‌که مدیر حوزه پژوهش باید حایز خصوصیاتی باشد، گفت که باور به تحقیقات کاربردی و مسأله‌محور، شناخت فرآیندهای پژوهش تا بهره‌برداری، پیگیری و سماجت تا به نتیجه رسیدن پروژه‌ها و توسعه منابع مالی ناشی از پژوهش و فناوری از جمله این خصوصیات است.

دکتر پورعابدی نگاه به پژوهش از دید بازار، باور به تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز باور به مالکیت فکری را از دیگر ویژگی‌های یک مدیر موفق بخش پژوهش و فناوری برشمرد.